AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Jeg og mannen har aldri noen avlastning med barna, med det resultat at vi aldri får funnet på noe sammen. Kjenner at det er et savn, og kjenner meg utrolig sliten. Vi må liksom hele tiden jobbe "på skift". Vi har veldig liten familie, som er spredt ut over hele landet, og som alle har sine plager med alderdom, sykdom, osv. Vi har derfor ikke noen som naturlig kan avlaste oss. Tenker på f.eks. en langhelg et sted, eller overnatting på hotell. Kan selvsagt leie inn barnevakt, men det vil jo koste mange tusen for ei langhelg for eksempel. På 8 år har vi vært på kino sammen én gang. Da var det en bestemor som aller nådigst kunne se etter barna etter leggetid. Yngste her er 4 år. Hva gjør dere andre i samme situasjon? Anonymkode: ba339...7e2 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Vi reiste på turer med barna. Da opplevde vi ihvertfall litt. Anonymkode: 7f8e7...1a7 8 3 6
rorodinbåt Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Sånn er det når man har barn. Da får dere finne på noe sammen med barnet. Jeg var alenemor med mitt barn, ingen avlastning. Når dere er to, får dere iallefall hvila litt innimellom. Om dere har råd kan dere jo leie en barnevakt gjennom et byrå eller søke etter en barnevakt. 20 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 Alliere dere med gode venner med barn? Anonymkode: d879b...3c1 8
Cezanne Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 jeg ville funnet en ungdom eller ung voksen i nabolaget som kunne tenke seg å være barnevakt innimellom, så får dere i hvert fall gått dere en tur eller gå ut og spise innimellom uten at det trenger å være så dyrt. Så får dere heller ta med barne når dere reiser, er ikke mange år til det blir mye kjekkere og bedre 🙂 12
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jeg og mannen har aldri noen avlastning med barna, med det resultat at vi aldri får funnet på noe sammen. Kjenner at det er et savn, og kjenner meg utrolig sliten. Vi må liksom hele tiden jobbe "på skift". Vi har veldig liten familie, som er spredt ut over hele landet, og som alle har sine plager med alderdom, sykdom, osv. Vi har derfor ikke noen som naturlig kan avlaste oss. Tenker på f.eks. en langhelg et sted, eller overnatting på hotell. Kan selvsagt leie inn barnevakt, men det vil jo koste mange tusen for ei langhelg for eksempel. På 8 år har vi vært på kino sammen én gang. Da var det en bestemor som aller nådigst kunne se etter barna etter leggetid. Yngste her er 4 år. Hva gjør dere andre i samme situasjon? Anonymkode: ba339...7e2 Kan dere ikke ta dere fri når barna er i barnehagen? Det hadde jeg gjort i deres situasjon. Vi har forøvrig heller ikke hatt noen overnatting alene på 5 år, det føles litt unaturlig. Men prøver å huske på å ta mikropauser med barnevakt i ny og ne. Selv om det så gjerne skulle vært oftere. Anonymkode: 7bb1f...a40 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 Er aldri barna deres på besøk hos andre? Overnattingsbesøk i helger? Fritidsaktiviteter? Anonymkode: fe79a...4bf 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 Sånn var det for oss også. Fikk tre barn i løpet av en femårsperiode. Det var noen hektiske år for å si det sånn, med familier på andre kanten av landet. I tillegg har det alltid vært et mareritt å ha barnevakt for barna. Og over natta var i hvert fall ikke mulig. Så her gikk alt på skift. Kanskje mulig derfor vi etter hvert ble skilt også. 🤷🏼♀️ Anonymkode: 91956...b02 1 3
flusa Skrevet 1. juni 2023 #9 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Vi reiste på turer med barna. Da opplevde vi ihvertfall litt. Anonymkode: 7f8e7...1a7 Dette! Og sånn er det faktisk å få barn,man har aldri 'fri'.. (Har heller ikke nær familie i nærheten.) Slik var det ihvertfall for oss da ungene var små. Nå er de 16,18&20. Og vi kan 'slappeav'..mer enn før,iallfall. 3 1
flusa Skrevet 1. juni 2023 #10 Skrevet 1. juni 2023 Vi har alltid vært flinke til å finne på ting for ungenewog familien sin skyld,og flinke til å kose oss sammen,som en familie! Syns det har vært mye viktigere enn å slappe av som kun kjærester. Men vi har vært veldig flinke til å pleie kjærligheten,og fått være kjærester hele veien også. Viktig med alenetiden når ungene har lagt seg, DA kan mor&far kose seg så mye de vil! Så her har det aldri vært noe savn,vi har alltid funnet tid til kjærestetiden. Kanskje derfor vi har det så bra idag,så mange år etter vi ble sammen. 6 3 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #11 Skrevet 1. juni 2023 Sånn har vi det også. Har tatt med barna eller betalt for barnevakt. Anonymkode: edd1e...f8b 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #12 Skrevet 1. juni 2023 Vi tok dem med på turer og opplevelser. Vi tenkte egentlig aldri på avlastning som en nødvendighet for å hente oss inn. Ei heller å gå på «skift». Barna ble en del av en ny identitet og følte ikke behov for kjærestetid på samme måte. De la seg tidlig og soverommet og kos ellers hadde vi jo. Den mest slitsomme perioden var faktisk å ha tenåringer i hus. Da ble privatlivet kraftig redusert. Aldri savnet hverken besteforeldre eller annet. De døde unge. Men det visste vi jo da vi fikk barn. Men om man fokuserer på det man ikke har skjønner jeg at det fort blir et problem. Anonymkode: 4a982...8e8 1 3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #14 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg og mannen har aldri noen avlastning med barna, med det resultat at vi aldri får funnet på noe sammen. Kjenner at det er et savn, og kjenner meg utrolig sliten. Vi må liksom hele tiden jobbe "på skift". Vi har veldig liten familie, som er spredt ut over hele landet, og som alle har sine plager med alderdom, sykdom, osv. Vi har derfor ikke noen som naturlig kan avlaste oss. Tenker på f.eks. en langhelg et sted, eller overnatting på hotell. Kan selvsagt leie inn barnevakt, men det vil jo koste mange tusen for ei langhelg for eksempel. På 8 år har vi vært på kino sammen én gang. Da var det en bestemor som aller nådigst kunne se etter barna etter leggetid. Yngste her er 4 år. Hva gjør dere andre i samme situasjon?Anonymkode: ba339...7e2 Må dere ha en langhelg, og må dere ta inn på hotell, å samtidig ha gratis barnevakt? Når dere har skaffet dere barn, så kan man ikke regne med barnefri og langhelg. Får man det så er man heldig, men det er da ingen selvfølge. Det er kanskje dere som har tatt valget om å flytte unna familien og mulige barnevakter? Man kan ikke få alt her i verden, å alt har sin tid - som at dere nå er småbarnsforeldre, og må ta konsekvensen av det. Barna vokser til og da blir det enklere. Hvor mange barn har dere, å alderen på disse? Anonymkode: 99686...1d2 6 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #15 Skrevet 1. juni 2023 Du har i det minste mannen din! Dere er to om det og kan fint dele dere. Blir bare irritert og provosert, for i tillegg til å ha ungene 24/7 så er jeg så mektig lei av at det hoper seg opp med ting herfra til evigheten. Hadde vært overlykkelig over å slippe klesvask, matlaging, rydding, vedlikehold av hus, hage og bil en sjelden gang. Hilsen alenemor til to små (og enke) Anonymkode: 316b2...5bf 8 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #16 Skrevet 1. juni 2023 rorodinbåt skrev (1 time siden): Sånn er det når man har barn. Da får dere finne på noe sammen med barnet. Jeg var alenemor med mitt barn, ingen avlastning. Når dere er to, får dere iallefall hvila litt innimellom. Om dere har råd kan dere jo leie en barnevakt gjennom et byrå eller søke etter en barnevakt. Dette er ingen konkurranse, selv vært enslig mor, nå gift. Hvorfor tror du forhold ryker i dag, fordi man har ingen egentid. Kjærligheten må pleies engang i blant. At man er par betyr ikke nødvendigvis bedre råd. Hadde faktisk bedre økonomi før når jeg var alene. Ikke alle har mulighet til og betale noen for barnevakt automatisk bare fordi man ikke er enslig mor. Anonymkode: 42adc...f17 4 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #17 Skrevet 1. juni 2023 Vi er litt i samme situasjon, vi har 1 helg i året sammen. Da har jeg en god venninne som kommer og passer barnet vært en helg. Har andre jeg kjenner som også har det sånn, noen bytter på og passe hverandres barn. En ting dere kan gjøre er og spørre en i barnehagen/skolen som kunne hjulpet dere en helg i året. Disse kjenner jo barna, og som oftes er dette ikke noe som koster så mye. Her går vi også ut engang i blant på runde. Vi pleier og sette av kvelder hjemme der vi ser film, lager litt god mat etter barna er i seng. Vi er på kino 2 ganger i året og samme vennine kommer. Om dere har born venner spør om dem har noen som kan passe, kanskje dem har en på 18 ca, som kunne sitte engang i blant for noen 100 lapper om mulig. Så skjønner tanken din, at andre prøver og si at din følelse ikke er greit nok og føle skal du ikke bry deg om. Vi har alle engang i blant behov for og ha tid med mannen alene, og det er helt lov og føle som et savn om det aldri skjer. Anonymkode: 42adc...f17 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #18 Skrevet 1. juni 2023 Vi har aldri hatt en hel helg alene. Eldste er 9 år, yngste 4. Vi har heller ikke særlig familie her, og den vi har er gammel og har litt utfordringer med helsen. Vi kan derfor ikke bruke så mye barnevakt. Og da blir det gjerne ett barn borte på overnatting om gangen. Men vi får litt mer stillhet da, når vi bare har ett barn hjemme. Nå har vi klart oss så mange år, at vi er vant til det. Men jeg savner jo litt å ha mer egentid, at vi som par feks kunne gått ut og tatt en kaffi, eller kino. Jeg tenker at om kanskje 4-5 år, så kan vi gjøre det. Da er eldste 13-14, og vil nok kunne være barnevakt noen timer utpå kvelden 😊 Anonymkode: 944f4...0bb 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #19 Skrevet 1. juni 2023 Hvis dere er så slitne må dere bli flinkere til faktisk å avlaste hverandre. Ta dere litt fri fra familien hver for dere, en time, en kveld eller en helg. Anonymkode: 3d0fb...b90 6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #20 Skrevet 1. juni 2023 Æsj så sure og nedlatende folk er på anonyme forum. Alltid konkurranse om å ha det verst. Vi har heller aldri alenetid, de er 2 og 8. Men vi er flinke til å finne på ting alene, jeg har tatt mange helgeturer på fjellet, eller vært på ting med venner. Om noen år kan de i det minste passe hverandre 😊 Om man ikke får tid til å pleie kjærligheten må man i det minste sette av tid til egentid, man kan ikke KUN tenke barn og hus 24/7, da dør man innvendig. Anonymkode: f7c88...12e 1 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå