Gå til innhold

Ikke ta foreldrepenger etter fødsel - fortsette studier

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om noen har erfaring med dette. Begynner på mitt andre år på vernepleierstudiet i høst og vi har begynt å prøve å bli gravide nå. Jeg er veldig gira på å bli ferdig med studier og vurderer å ta engangsstønad og fortsette studiet uten permisjon. Samboer har fleksibel jobb og kan legge opp dagene sine helt selv, og jeg har kun forelesninger 1-3 ganger i uka på et par timer. Lurer også på om man fortsatt får foreldrestipend fra lånekassa dersom man ikke tar et års permisjon. Noen som vet? 

Anonymkode: 4cb3f...3bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ei barselgruppa mi gjorde dette. Litt usikker på hvordan det var med studielån, jeg lurer på om samboeren hennes tok permisjonen? Jeg husker ikke helt. Men hun var i alle fall strålende fornøyd med det. Det var et lite krevende studium, da. Utfordringen er hvis du får et barn som ikke sover. Da sliter du, i alle fall hvis du ammer.

Anonymkode: 9d3ee...60d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ei barselgruppa mi gjorde dette. Litt usikker på hvordan det var med studielån, jeg lurer på om samboeren hennes tok permisjonen? Jeg husker ikke helt. Men hun var i alle fall strålende fornøyd med det. Det var et lite krevende studium, da. Utfordringen er hvis du får et barn som ikke sover. Da sliter du, i alle fall hvis du ammer.

Anonymkode: 9d3ee...60d

Takk for svar! Det jeg leser er at man får foreldrestipend ved permisjon men usikker på hva som skjer ved å ikke ta permisjon. Men skal sjekke opp det med å gi den til mannen :) Jeg kan ikke amme, så ett problem mindre 😅

Anonymkode: 4cb3f...3bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...