AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Hei! Vi har fått en prematur baby som ikke vil klare fullamming på en liten stund ennå. Jeg har masse melk og pumper hver tredje time. Har fått låne pumpe av sykehuset til nå. Nå skal jeg kjøpe brystpumpe til å ha med hjem, og det følger med 4 flasker til pumpen. Kjøper i tillegg oppbevaringsposer til melk som kan fryses. Spørsmålet er: hvor mange ekstra flasker til pumpen anbefaler dere å kjøpe? Og anbefaler dere koking som sterilisering, eller sånne tabletter/pulver? (Vi har ikke mikrobølgeovn). Takk for alle tips:) Anonymkode: 80f16...917
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Jeg tenker kanskje 6 flasker er nok. Da kan du pumpe 3 runder før du må vaske. Du kan helle melken rett over i tåteflasker for oppbevaring i kjøleskap. Vi foretrakk flaskesterilisator - hadde Avent sin som har plass til 6 flasker med egen etasje til løse deler. Kjøp også pumpebh - da får du armene fri. Dersom du har mer melk enn baby drikker kan du kanskje vurdere - om du oppfyller kravene - å bli donor da det er stor mangel. Anonymkode: 3e2d5...f8c 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg tenker kanskje 6 flasker er nok. Da kan du pumpe 3 runder før du må vaske. Du kan helle melken rett over i tåteflasker for oppbevaring i kjøleskap. Vi foretrakk flaskesterilisator - hadde Avent sin som har plass til 6 flasker med egen etasje til løse deler. Kjøp også pumpebh - da får du armene fri. Dersom du har mer melk enn baby drikker kan du kanskje vurdere - om du oppfyller kravene - å bli donor da det er stor mangel. Anonymkode: 3e2d5...f8c Enig i alt dette. Anonymkode: b4943...2e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå