AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #21 Del Skrevet 2. juni 2023 Schmuhu skrev (15 minutter siden): "Formålet med Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) er at udvide EU's indre marked til at omfatte landene i Det Europæiske Frihandelsområde (EFTA). " Se følgende kilde: https://www.europarl.europa.eu/factsheets/da/sheet/169/the-european-economic-area-eea-switzerland-and-the-north Schmuhu Kan du lese? I så fall kan du kanskje begynne med det du selv lenker til: Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) blev etableret i 1994 med henblik på at udvide EU's bestemmelser for det indre marked til at omfatte landene i Det Europæiske Frihandelsområde (EFTA). Liechtenstein, Island og Norge er parter i EØS-aftalen. Schweiz er medlem af EFTA, men er ikke part i EØS-aftalen. Anonymkode: 1ee2d...f7a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Schmuhu Skrevet 2. juni 2023 #22 Del Skrevet 2. juni 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du lese? I så fall kan du kanskje begynne med det du selv lenker til: Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) blev etableret i 1994 med henblik på at udvide EU's bestemmelser for det indre marked til at omfatte landene i Det Europæiske Frihandelsområde (EFTA). Liechtenstein, Island og Norge er parter i EØS-aftalen. Schweiz er medlem af EFTA, men er ikke part i EØS-aftalen. Anonymkode: 1ee2d...f7a Stemmer. Jeg hadde bare lyst å understreke sannheten med en kilde Schmuhu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
georgilio Skrevet 2. juni 2023 #23 Del Skrevet 2. juni 2023 Fattige vil være fattige overalt. Men totalt sett er Sveits en rikere nasjon med mer kjøpekraft for folket der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #24 Del Skrevet 3. juni 2023 On 6/1/2023 at 4:35 PM, AnonymBruker said: Rikingene flytter en etter en for å slippe norsk skatt. Men jeg syns det er værre at en med lav inntekt må skatte 30-35% enn at en med høy inntekt må det, så ville det ikke gitt mere mening at det var fattige som flyttet til Sveits? Anonymkode: 38d82...bea Jo bare å flytte til Sveits det? Meeeeeen har du jobb eller inntekt når du flytter til Sveits da? Anonymkode: ef238...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #25 Del Skrevet 3. juni 2023 On 6/1/2023 at 5:54 PM, AnonymBruker said: Sveits er med i EØS, så nei det er ikke et formkrav at man skal ha en mill. i inntekt. Anonymkode: 01746...b39 Sveits er ikke med i EØS! Anonymkode: ef238...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #26 Del Skrevet 3. juni 2023 On 6/2/2023 at 9:01 PM, Maskinfører said: Sveits vil ikke ha andres fattige visst nok Det skjønner jeg godt at de ikke vil. Det vil vel ikke andre land heller (inkludert Norge) Anonymkode: ef238...ebe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 3. juni 2023 #27 Del Skrevet 3. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det skjønner jeg godt at de ikke vil. Det vil vel ikke andre land heller (inkludert Norge) Anonymkode: ef238...ebe Joda Norge vil ha endre lands fattige de vil jo innføre oss i en union som krever 22 000,- Euro rundt 220 000,- om vi nekter og ta de imot ja jeg skjønner at sveits ikke vil jeg også selv World Economic Forum ligger der Endret 3. juni 2023 av Maskinfører Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #28 Del Skrevet 3. juni 2023 56 minutter siden, Maskinfører said: Joda Norge vil ha endre lands fattige de vil jo innføre oss i en union som krever 22 000,- Euro rundt 220 000,- om vi nekter og ta de imot ja jeg skjønner at sveits ikke vil jeg også selv World Economic Forum ligger der Nei det vil ikke Norge. Du må slutte å lese så mye på Steigan og Nyhetsspeilet tror jeg Anonymkode: ef238...ebe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #29 Del Skrevet 29. november 2023 Nei, ikke økonomisk. Norge satser hardt på de fattigste, de svakeste, de lateste. Er du arbeidsom, har masse energi, tar vare på deg selv og er omtrent aldri syk, da bør du flytte til et land som prioriterer de som kan drive nasjonen framover, som Sveits. Anonymkode: e9f62...b62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #30 Del Skrevet 29. november 2023 Vi var i Sveits i sommer og det er et fantastisk land. Men fytti katta så dyrt! Anonymkode: e68c5...1a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #31 Del Skrevet 29. november 2023 Om man har kunnskaper, utdannelse og/eller bakgrunn som gjør at man kan få seg en ok eller bra betalt jobb i Sveits, så er det ikke noe problem å ikke være rik og flytte. Men det er høye levekostnader der, så man bør lande en noenlunde rimelig jobb for at det skal svare seg. Man må også tenke på helseforskring, dagpengeforsikring o.l. Man er ikke automatisk sikret selv om man begynner å jobbe. Utgifter til dette bør man ta med i regnestykket sett opp mot lønn, leieutgifter osv. Anonymkode: 01746...b39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 29. november 2023 #32 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (På 1.6.2023 den 16.35): Rikingene flytter en etter en for å slippe norsk skatt. Men jeg syns det er værre at en med lav inntekt må skatte 30-35% enn at en med høy inntekt må det, så ville det ikke gitt mere mening at det var fattige som flyttet til Sveits? Anonymkode: 38d82...bea Nei. Og ingen med lav inntekt uten formue betaler noe særlig mer enn et par og tjue prosent i skatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #33 Del Skrevet 29. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei, ikke økonomisk. Norge satser hardt på de fattigste, de svakeste, de lateste. Er du arbeidsom, har masse energi, tar vare på deg selv og er omtrent aldri syk, da bør du flytte til et land som prioriterer de som kan drive nasjonen framover, som Sveits. Anonymkode: e9f62...b62 Riktig. Niesen min bor i Sveits, der jobber man, tjener gode penger, betaler svindyrt for barnehage og "SFO" eller skole, koster skjorta å leie eller eie. Maten er dyr, vet om mange som reiser til Tyskland og handler der i stedet for i Sveits. Er Harryhandel på lik linje som i Norge/Sverige. Anonymkode: f714e...781 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. november 2023 #34 Del Skrevet 29. november 2023 Hvis jeg vant et par hundre millioner i Lotto, ville det lønnet seg for meg å flytte til Sveits da? Skatter man mindre av formue der? Hvis man skatter av formue i det hele tatt i Sveits? Anonymkode: 12ad4...61d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå