Gå til innhold

Kjøpe leilighet uten egenkapital

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei 

vi eier enebolig takst er ca 2,6, gjeld er ca 1,6, vi vurderer og kjøpe en brukt leilighet å leie ut for så å flytte i den om noen år, pris er ca 1,5 mill, og så lenge den leies ut vil lånet betale seg selv, er dette realiserbart eller bør vi opprette et A/S for og gjøre dette ?

Anonymkode: 1c922...574

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan låne med sikkerhet I boligen og uten egenkapital. Spørsmålet er jo om dere har betjeningsevne til å sitte på totalt lån på begge boligene.

Skal du opprette as vil du høyst sannsynlig ikke få noe lån  fordi du ikke har noen tall å vise til mtp betjening.

Anonymkode: 7150e...04d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Du kan låne med sikkerhet I boligen og uten egenkapital. Spørsmålet er jo om dere har betjeningsevne til å sitte på totalt lån på begge boligene.

Skal du opprette as vil du høyst sannsynlig ikke få noe lån  fordi du ikke har noen tall å vise til mtp betjening.

Det er derfor jeg tenker at leien kan betjene lånet på leiligheten mer eller mindre, slik dette går av seg selv 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er derfor jeg tenker at leien kan betjene lånet på leiligheten mer eller mindre, slik dette går av seg selv 

Husk at du må skatte av leieinntektene 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Det er vel og bra for din del, men ikke nødvendigvis noe banken kan ta høyde for. Du skal kunne forsvare utgiftene selv. Både utgifter til lån, fellesutgifter, skatt av utleie, 3% renteøkning osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...