Gå til innhold

Hvor mye spør man om barna på første og andre date?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på date med en mann med barn for første gang.Hvor mye skal man spørre og grave om barna på første og andre date? Bare la han fortelle og si ok, eller kun kort om alder og ikke noe mer, eller grave om ting som barnas hobbyer, personlighet, hvor ofte hns ser de, hva de pleier å gjøre sammen, forhold til barnemor etc? 

Han har allerede nevnt de et par ganger på chat men jeg responderer ikke på det annet enn ok eller koselig og fokuserer på resten av de andre emnene i meldingen. 

Anonymkode: f707a...672

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Skal på date med en mann med barn for første gang.Hvor mye skal man spørre og grave om barna på første og andre date? Bare la han fortelle og si ok, eller kun kort om alder og ikke noe mer, eller grave om ting som barnas hobbyer, personlighet, hvor ofte hns ser de, hva de pleier å gjøre sammen, forhold til barnemor etc? 

Han har allerede nevnt de et par ganger på chat men jeg responderer ikke på det annet enn ok eller koselig og fokuserer på resten av de andre emnene i meldingen. 

Hadde jeg prata med en fyr, og nevnt barna mine og han hadde virket så lite intr som du gjør, hadde ikke han fått en date for å si det sånn. Man spør jo underveis for å bli kjent. Har man barn, er barna en del av bli kjent fasen (ikke møtes, men snakke om dem) du virker ikke intr i barna hans i det hele tatt

• Liker 12
Skrevet
Diana skrev (1 minutt siden):

Hadde jeg prata med en fyr, og nevnt barna mine og han hadde virket så lite intr som du gjør, hadde ikke han fått en date for å si det sånn. Man spør jo underveis for å bli kjent. Har man barn, er barna en del av bli kjent fasen (ikke møtes, men snakke om dem) du virker ikke intr i barna hans i det hele tatt

Så enig!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dater ikke folk med barn

Anonymkode: 4a682...b85

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du virker jo totalt uinteressert i hans barn. Hvis du virkelig kjenner på den følelsen at hans barn er noe du ikke bryr deg og, så dropp hele daten. Han høres ut som en far som setter barna først og den plassen klarer du aldri å få. Heldigvis.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Spør litt, men barna skal ikke være hovedtema spør du meg. 

Anonymkode: ca2bb...0f7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er forskjell på å grave og å vise interesse. Hvor gammel er de, trives de på skolen/i barnehagen og har de noen fritidsaktiviteter. Det holder. Da viser du at du har forståelse for at barn tar tid og er en del av "timeplanen" uten å gå veldig i dybden. Målet er å bli kjent med hverandre. Og hvis det fungerer,må du nødvendigvis vise mer dyptgående interesse for barna.

Anonymkode: 6a2e9...c93

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Diana skrev (2 timer siden):

Eva-Lena skrev (2 timer siden):

Du virker jo totalt uinteressert i hans barn. Hvis du virkelig kjenner på den følelsen at hans barn er noe du ikke bryr deg og, så dropp hele daten. Han høres ut som en far som setter barna først og den plassen klarer du aldri å få. Heldigvis.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er forskjell på å grave og å vise interesse. Hvor gammel er de, trives de på skolen/i barnehagen og har de noen fritidsaktiviteter. Det holder. Da viser du at du har forståelse for at barn tar tid og er en del av "timeplanen" uten å gå veldig i dybden. Målet er å bli kjent med hverandre. Og hvis det fungerer,må du nødvendigvis vise mer dyptgående interesse for barna.

Anonymkode: 6a2e9...c93

Hei! Dere har rett, jeg bryr meg ikke om barna hans. Enda! Jeg kjenner ikke han engang! I første omgang er det jo han jeg vil bli kjent med, og sånn jeg ser det er det lite poeng i å engasjere seg så veldig mye i barnas privatliv når jeg ikke engang kjenner han godt nok til å grave i hans privatliv. 

Vi har ikke møttes før. Skjønner at barn opptar mye av livet og livsstilen, men hvorfor skal det være så viktig for meg før jeg i det hele tatt vet om hans personlighet og min matcher? Tenkte kanskje det var mer vanlig å vente til 5-10 date å spørre og grave mer om barna, men dere mener altså at det ikke er et kjedelig fokus og for invaderende i privatlivet å spørre allerede på første date om hvordan barna hans er, hva de driver med på fritiden, hvorfor forhold til barnemor er, om barnemor har ny partner, bruddet, hvordan barna tok bruddet, om barna har kjæreste, om alle skal reise på ferie i sommer med barnemor og barnefar osv? 

AnonymBruker
Skrevet

Det første jeg spurte om, var om han hadde et greit samarbeidsforhold til eksen sin når det kom til barna.

Han sa ja, men det har vært litt krøll av og på. Men heldigvis er han ingen tøffel som lar seg pelle på nesa, er bare eksen som har litt forvrengt syn på økonomi :)  

Anonymkode: 901ad...03b

AnonymBruker
Skrevet

Spør men ikke grav. Jeg tenker det er helt innafor å spørre hvor gamle de er og om det er gutt/jente. Utover det kan forholdet til mor være greit å spørre om men samtidig si at man ikke har til hensikt å vite så mye.

Anonymkode: e9f09...915

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg også syntes har vært litt vanskelig å vite. Og så synes jeg det er litt spesielt av dem som sier at de forventer at en date skal spørre mannen ut om barnas hobbyer på første og andre date? Hvis jeg hadde hatt barn og hadde vært på date, hadde jeg oppfattet det som invaderende. Er det ungene eller meg han er ute etter, liksom ...

Jeg vil ikke virke påtrengende, men lytter selvsagt interessert når folk forteller, og spør oppfølgingsspørsmål hvis det er naturlig, men det kunne ikke falle meg inn å ta initiativ til å forhøre en date om barna hans så tidlig. Det har ingenting med uhøflighet eller arroganse å gjøre, men man må jo bruke de første møtene til å bli kjent med daten. Hvis ting stemmer med han, kan man gå videre til å snakke om barna.

Anonymkode: 4a109...ae2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Tenkte kanskje det var mer vanlig å vente til 5-10 date å spørre og grave mer om barna, men dere mener altså at det ikke er et kjedelig fokus og for invaderende i privatlivet å spørre allerede på første date om hvordan barna hans er, hva de driver med på fritiden, hvorfor forhold til barnemor er, om barnemor har ny partner, bruddet, hvordan barna tok bruddet, om barna har kjæreste, om alle skal reise på ferie i sommer med barnemor og barnefar osv? 

Det er vel ingen som sier at du skal spørre og grave! Men om barna blir nevnt så kan det å gå inn på fritidsinteresser være naturlig å spørre om. Kanskje får man ut i fra det nye ting å snakke om, feks kanskje han gikk på samme idrett som barn og hadde en forkjærlighet for det. Eller kanskje  han nevner at barnet elsker musikk, og det har han ikke fra sin far. Da viser man litt interesse for barna, men graver ikke, og blir kanskje også mer kjent med daten.

Om han og barna skal gjøre noe gøy i sommer er jo også naturlig å spørre om. Kanskje har du vært dit de skal eller alltid ønsket å besøke det. Igjen, ingen graving.

Anonymkode: a62c8...5c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Hei! Dere har rett, jeg bryr meg ikke om barna hans. Enda! Jeg kjenner ikke han engang! I første omgang er det jo han jeg vil bli kjent med, og sånn jeg ser det er det lite poeng i å engasjere seg så veldig mye i barnas privatliv når jeg ikke engang kjenner han godt nok til å grave i hans privatliv. 

Vi har ikke møttes før. Skjønner at barn opptar mye av livet og livsstilen, men hvorfor skal det være så viktig for meg før jeg i det hele tatt vet om hans personlighet og min matcher? Tenkte kanskje det var mer vanlig å vente til 5-10 date å spørre og grave mer om barna, men dere mener altså at det ikke er et kjedelig fokus og for invaderende i privatlivet å spørre allerede på første date om hvordan barna hans er, hva de driver med på fritiden, hvorfor forhold til barnemor er, om barnemor har ny partner, bruddet, hvordan barna tok bruddet, om barna har kjæreste, om alle skal reise på ferie i sommer med barnemor og barnefar osv? 

Det jeg reagerte på var at du oversåg/svarte kort når han fortalte om barna sine. Det forteller meg at du ikke er intr i å bli kjent med hele han, men barnefri annenhver uke han. Og man kan ikke velge bort halve personligheten til den man skal date. Har man barn er det en pakke man takker ja til. 

Jeg for min del MÅ ha forhold til barnemor avklart før en date. Er det ett vanskelig samarbeid/han er bare negativ til mor, da takker jeg for meg. Men det er forskjell på å spøre "hvordan er samarbeidet/forholdet med mor?" og grave etter detaljer om brudd, hva skjedde, hvordan tok barna det, har barna eller mor ny kjæreste  osv. Avogtil kommer det naturlig, andre ganger venter man med den infoen til man kjenner hverandre bedre. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Skjønner at barn opptar mye av livet og livsstilen, men hvorfor skal det være så viktig for meg før jeg i det hele tatt vet om hans personlighet og min matcher? 

Nettopp derfor. Fordi det er en stor del av livet hans, og hams interesse. Nettopp derfor er det fint av deg og spørre og være interessert i hans liv.

For meg betyr det mye at mannen er familiekjær og opptatt av og viser kjærlighet for sine barn.

AnonymBruker
Skrevet
Eva-Lena skrev (19 timer siden):

Den mest usexye mannen er den som lever gjennom barna, og knapt har et liv utenom. Og som egentlig ikke har tid til kjæresten pga prioriterer barna i barnefrie uker. Den mannen vil ingen ha allikevel! 

Anonymkode: efb54...dc6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Den mest usexye mannen er den som lever gjennom barna, og knapt har et liv utenom. Og som egentlig ikke har tid til kjæresten pga prioriterer barna i barnefrie uker. Den mannen vil ingen ha allikevel! 

Anonymkode: efb54...dc6

Er det mer sexy med en mann som driter i barna?

Anonymkode: e7b03...f7f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Jeg tenker man fisker etter samarbeidet med barnas andre forelder. Og at om det er dårlig eller det snakkes nedlatende om forrige partner vedkommende valgte seg så velger man å ikke gå på en date nr 2.

Anonymkode: e1303...958

Skrevet

Første jeg spurte om når jeg matchet med noen med barn var forholdet til moren til barna. Uaktuelt å gå videre med noen med et turbulent forhold til eksen og dårlig samarbeid rundt barna.

Viktig å virke litt interessert i barna også.  Spiller det virkelig så liten rolle for deg hvor ofte han ser de?

jeg ble isllefall litt skremt da jeg fant ut min nåværende samboer var fulltidspappa for datteren,  mens jeg har mine 50/50.  Heldigvis var han flyttbar. 

sanne ting er jo ganske viktige… men han er nok mer seriøs en deg

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Hva med å ta samtalen som den kommer? «Spørre og grave» skal du vel aldri.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hva du tenker om barn. 

F.eks hadde ikke jeg likt om barna var under 13år. Det er fordi jeg ikke orker å måtte ta hensyn til barn/ de kan f.eks aldri være alene, noe som hadde gått utover forholdet. Da hadde det jo vært greit å vite alder på forhånd. Kunne vurdert mindre barn (skolebarn), men da skulle alt klaffet + 50/50 fordeling. Jeg ville hatt kjæreste, ikke blitt "forelder", selv om jeg selvsagt ville brydd meg om barna.

Anonymkode: dbb4f...eac

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...