AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Vi har begge brune øyner og vil tenke baby sine også blir brune, selv om de selvfølgelig kaan bli blå men tviler. Uansett, når ble deres baby sine øyner brune? Leser de bytter farge etter fødsel Anonymkode: 684b8...866
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Her ser det ut som aldri. Minste er 7 mnd og de andre mye eldre. Anonymkode: 707d3...e46
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Jeg har ett barn med brune øyne og ett med blå. Begge hadde blå øyne da de ble født, men på helt ulik måte. Den som fikk brune øyne hadde en mer mørk og grumsete blåfarge. Endringen skjedde ganske fort, altså noen få uker. Anonymkode: 7dcc1...cad
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har ett barn med brune øyne og ett med blå. Begge hadde blå øyne da de ble født, men på helt ulik måte. Den som fikk brune øyne hadde en mer mørk og grumsete blåfarge. Endringen skjedde ganske fort, altså noen få uker. Anonymkode: 7dcc1...cad Øynene hans er veldig mørke, om jeg tar ett bilde av meg og baby ser de brune ut på bildet men tar man med blitz eller ser i dagslys ser man at de er mørkeblå. Syns det var rart at det ikke er skiftet enda Anonymkode: 684b8...866
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 23 minutter siden, AnonymBruker said: Øynene hans er veldig mørke, om jeg tar ett bilde av meg og baby ser de brune ut på bildet men tar man med blitz eller ser i dagslys ser man at de er mørkeblå. Syns det var rart at det ikke er skiftet enda Anonymkode: 684b8...866 Hvor gammel snakker vi om? Anonymkode: 707d3...e46
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hvor gammel snakker vi om? Anonymkode: 707d3...e46 Oi glemte å skrive det, men akkurat fylt 3 mnd Anonymkode: 684b8...866
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Vi har begge brune øyner og vil tenke baby sine også blir brune, selv om de selvfølgelig kaan bli blå men tviler. Uansett, når ble deres baby sine øyner brune? Leser de bytter farge etter fødsel Anonymkode: 684b8...866 Hvorfor tviler du på det? At et sett foreldre med brune øyne får et blåøyd barn har høyere sannsynlighet enn det motsatte. Faktisk er utfallet helt greit sannsynlig. Det sagt bytter øyne typisk farge mellom 3 og 6 måneder og etter 9 mnd er det overveldende usannsynlig at fargen endrer seg vesentlig. Anonymkode: d0a51...d2f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 Vår er født med blå øyne. Her ble øynene mørkegrønn/brune i 2 års alder. Veldig rart. Anonymkode: 9f329...ec0
Million Skrevet 1. juni 2023 #9 Skrevet 1. juni 2023 (endret) Jeg har brune øyne, og det har også mitt barns farmor. Mitt barns far har knallblå øyne. Barnet vårt ble født med knallblå øyne. Så blå at alle protesterte og sa at nei, de kunne umulig forandre seg og bli brune! Men jo, jeg kunne se det. Når jeg ammet og så "glasset" i øynene hans i profil, så jeg en svært svak brunlig skygge over iris. Jeg vet godt når de forandret seg pga daterte bilder fra babytiden. Da barnet var 8 måneder gammel kan jeg se på bilder at han hadde fått grønne øyne, med lysebrune spetter. Etter et par-tre måneder til, var de helt brune som mine. Så han var altså drøyt året før de hadde mørknet og fikk sin endelige farge. Endret 2. juni 2023 av Million
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #10 Skrevet 1. juni 2023 Jeg hadde lyseblå øyne til jeg var godt over ett år. Har i dag brun/grønne. Anonymkode: d28c9...c7f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #11 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvorfor tviler du på det? At et sett foreldre med brune øyne får et blåøyd barn har høyere sannsynlighet enn det motsatte. Faktisk er utfallet helt greit sannsynlig. Det sagt bytter øyne typisk farge mellom 3 og 6 måneder og etter 9 mnd er det overveldende usannsynlig at fargen endrer seg vesentlig. Anonymkode: d0a51...d2f Når begge vi har brune øyne er jo sjansen størst for brune? Anonymkode: 684b8...866
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #12 Skrevet 1. juni 2023 Min fikk brune øyne da hun var mellom 1 og 1,5 år. Så det kan ta tid. Anonymkode: d29aa...b2c
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #13 Skrevet 1. juni 2023 Jeg hadde visstnok blå øyne frem til jeg var godt over 2 år, har grønn/brune nå Anonymkode: dfda7...b7f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #14 Skrevet 1. juni 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Når begge vi har brune øyne er jo sjansen størst for brune? Anonymkode: 684b8...866 Størst, men ikke så stor at det ikke er uvanlig med blå. Anonymkode: 707d3...e46
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #15 Skrevet 1. juni 2023 Øynene til barnet mitt var aldri helt blå, de hadde flekker med brunt fra dag 1. Da han var 4-5 måneder var det ene øyet blitt helt brunt mens det andre var todelt, og fra 9 måneders alder var begge øynene brune. Jeg ble for øvrig født med brune øyne, bare en lysere brunfarge enn den jeg fikk når fargen var klar. Har en veldig mørk brunfarge, øynene mine virker sorte. Anonymkode: 70f11...9ae
RockyRose Skrevet 1. juni 2023 #16 Skrevet 1. juni 2023 Min første hadde knallblå auge, og vart meir grønnblå etter ca 6mnd. Jenta er født med knallbrune auge, og har det enda 5mnd.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #17 Skrevet 1. juni 2023 Mitt brunøyde barn hadde brune øyne fra dag en, var aldri noe tvil. Anonymkode: b27e2...fd5
beige Skrevet 1. juni 2023 #18 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Vi har begge brune øyner og vil tenke baby sine også blir brune, selv om de selvfølgelig kaan bli blå men tviler. Uansett, når ble deres baby sine øyner brune? Leser de bytter farge etter fødsel Anonymkode: 684b8...866 Mot 1 års alderen mener jeg å huske de var blitt brune. Født med helt svarte øyne.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #19 Skrevet 1. juni 2023 Sønnen min er født med blå øyne som ble gradvis mørkere, ved 1 års alder var de grønne. De ble brune før han hadde fylt 2 år Anonymkode: ef524...58d
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #20 Skrevet 2. juni 2023 Gutten min hadde helt brune øyne da han var ca 1,5 år. Gikk fra blå til grønne til brune. jenta hdde helt lyseblå øyne første året, ble grønnaktige lenge. Og nå når hun er 2,5 skifter de mellom grønn og brun alt etter hbordan lyset rundt henne er. Regner med at de ender som helt brune om ei stund Anonymkode: 99e2e...092
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå