AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Bor du på samme plass hele livet? Hvordan vet du da at du trives akkurat der? Eller er det sunt å flytte litt rundt kun får forandringen sin skyld. Anonymkode: d7c30...e07
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Hvordan man vet at man trives....? Det vet man fordi man føler det..? Man vet ikke om man hadde trivdes bedre en annen plass, om det er det du mener. Men man kan ta en kvalifisert gjetning, ut fra hva man liker å gjøre på, og hvordan man liker å ha det. Jeg trenger ikke ha bodd i Oslo for å vite at jeg ville hatet det. Anonymkode: 109f9...b76 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Jeg personlig synes det er viktig å flytte litt rundt. Jeg har bodd i forskjellige deler av norge. Er nå tilbake i byen jeg er født. Anonymkode: 68871...0e1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 Å flytte rundt omkring bare for flyttingen sin del er jo gjerne ikke noe folk har tid og råd til.. Både med tanke på karriere og familie. Det er ikke "bare" å flytte rundt når man har mann og barn, ei heller når man er avhengig av jobb, og det ikke er alle typer jobber man kan få hvorsomhelst. Anonymkode: 109f9...b76 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Hvordan man vet at man trives....? Det vet man fordi man føler det..? Man vet ikke om man hadde trivdes bedre en annen plass, om det er det du mener. Men man kan ta en kvalifisert gjetning, ut fra hva man liker å gjøre på, og hvordan man liker å ha det. Jeg trenger ikke ha bodd i Oslo for å vite at jeg ville hatet det. Anonymkode: 109f9...b76 Hat er et sterkt ord. Er det enhver by av en viss størrelse du ville hata å bo i? Eller kun Oslo? Jeg bor i Oslo nå. Har vokst opp i en mellomstor by på østlandet. Ja, jeg hadde mine fordommer før jeg flytta hit, men her jeg bor i Oslo er faktisk i stor grad som min hjemby. (Foruten at boligprisene er 3 ganger så høye 🤪) Hyggelig bydel med jordnære, hyggelige folk. Nær naturen. Gode skoler. Godt fritidstilbud for barna. Og jeg oppdaget etter å ha flytta hit at fordommene mine kunne jeg bare pakke vekk. Anonymkode: c23bc...cb7
Intervence Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 Har ikke bodd på samme plass hele livet. Har bodd på tre forskjellige byer. Har nå flyttet til Oslo. Jeg følte for å flytte for 'forandringen sin skyld', men føler allerede nå at det var riktig valg å ta. Prøvde å finne meg jobb på de to andre byene jeg hadde bodd på, men fant ingen jobber grunnet «hull i CV» og har nå funnet arbeid. På sikt håper jeg å bli ferdig med NAV og ha min egen inntekt dersom helsa sier det er akseptabelt. Har blitt bedre etter en operasjon for noen år siden. Så har mye mere energi. Målet er da på sikt og bli kjent med kollegaer, og nye folk. Bygge nettverk og starte opp en bedrift på lang sikt. Så er veldig sikker på det er det riktige valget jeg tok.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 Ja, har flyttet mye. Inn og ut av både byer og land. Bodd mange år i Asia, for eksempel. Aldri bodd et sted mer enn rundt 3 år av gangen. Jeg er rett og slett redd for å gro fast. Vil ikke slå røtter. Må ha nye inntrykk og opplevelser! Anonymkode: 759e6...f91
Snok1 Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 Jeg har flyttet en del og bodd på flere kontinenter. Ble mer bufast når jeg fikk barn og bor nå ikke langt fra der jeg vokste opp. Selv om barna er blitt voksne blir jeg boende her. Jeg er blitt veldig hjemmekjær og har slått rot.
Gjest EmKay Skrevet 1. juni 2023 #9 Skrevet 1. juni 2023 Tja, når jeg var ung og skulle flytte for å gå på vgs, sa jeg at jeg ALDRI skulle tilbake til hjemplassen. Men så fant jeg meg en mann hjemmefra da, endte opp med å kjøpe hus der og kunne aldri tenke meg å flytte til en annen plass. Et annet hus? Ja, men i samme nabolag helst. Vi stortrives, og blir mer enn gjerne boende selv om jeg bruker nesten 3timer t/r jobb.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #10 Skrevet 1. juni 2023 Har bodd så mange plasser rundt om i verden at ikke et eneste sted i Norge er interessant å slå ned røtter, så venter kun på at kjæresten fullfører studiet før vi takker for oss. Anonymkode: 83638...1a7
Sheik Skrevet 1. juni 2023 #11 Skrevet 1. juni 2023 Har flyttet litt i fylket og besøkt mange steder i Norge over tid, men endte opp med å flytte tilbake til hjembyen da bestemor lå for døden og faren min var alvorlig syk.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #12 Skrevet 1. juni 2023 Som barn ble jeg flyttet hit og dit, uten at jeg ble spurt om noe som helst. Som ung voksen var jeg veldig rotløs og flyttet litt rundt for å finne tilhørighet. Det er vanskelig, når man ikke hører til noe sted. Så fant jeg en mann og flyttet til hans hjemsted. Her har jeg bodd de 20 siste årene og har ingen behov for å flytte noe annet sted. Anonymkode: d9da2...ba0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå