Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

samboeren min begynte å snakke i går om en i tv bransjen som hadde fått sparken for å ha ligget med en yngre kollega. hun var over seksuell lavalder, men bare med noen mnd eller slikt.
mannen er visstnok en av de mest kjente/ innflytelsesrike der han kommer fra, og temmelig gammel. jeg har ikke lest om saken selv kun snakket med samboer om det i går.

jeg syntes det var fint at den gamle grisen fikk sparken for å ha utnyttet sin (makt)posisjon, til å skaffe seg sex med noen som aldri ville ha ligget med han ellers.

samboer syntes det var helt vilt at den tv personligheten fikk sparken, da kvinnen var over seksuell lavalder og da lovlig.

han mener det er akkurat det samme som andre golddiggers.

jeg kjenner jeg blir litt satt ut av tankegangen hans. han mener helt klart det er greit for gamle griser å utnytte yngre mennesker for egen gevinst og mener at om det var så ille at de hadde sex, så ville det vært forbudt.
prøvde å forklare at det er mye som er lovlig, men som fremdeles ikke er etisk riktig eller moralsk å gjøre,.... men det ville han ikke høre på fordi golddiggers buker sex for å oppnå mer makt og penger selv og mener det omtrent er kvinnens egen skyld fordi hun har prøvd å klatre oppover i systemet ved å ligge.

jeg kjenner jeg ble rett og slett sint av å høre på det menneskesynet som han har,... et av hans siste motargumenter var jo at unge mennesker ble sendt ut i krig for at gamle statsoverhoder skulle beholde sin makt og det var lovlig etc,... 

i mitt hodet er dette "flat-earthers" tankegang om etikk og moral,..er som å kaste vann på gåsa,..

,..trengte bare å få luftet hodet rundt dette,....

Anonymkode: 20678...c12

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener at voksne folk ikke skal ha sex med barn og ungdom. En 16-åring er et barn. Ja, barnet er lovlig seksuelt, men synes de da bør ha sex med jevnaldrende/tenåringer som er ganske likt nivå i modenhet. Jeg er 50 år, og alt under 30 år ser jeg nesten på som barn.

Anonymkode: 18df2...525

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg mener at voksne folk ikke skal ha sex med barn og ungdom. En 16-åring er et barn. Ja, barnet er lovlig seksuelt, men synes de da bør ha sex med jevnaldrende/tenåringer som er ganske likt nivå i modenhet. Jeg er 50 år, og alt under 30 år ser jeg nesten på som barn.

Anonymkode: 18df2...525

jeg tror dette var i uk eller usa, så er usikker på hva aldergrensen der er, men var ikke i norge

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

samboeren min begynte å snakke i går om en i tv bransjen som hadde fått sparken for å ha ligget med en yngre kollega. hun var over seksuell lavalder, men bare med noen mnd eller slikt.
mannen er visstnok en av de mest kjente/ innflytelsesrike der han kommer fra, og temmelig gammel. jeg har ikke lest om saken selv kun snakket med samboer om det i går.

jeg syntes det var fint at den gamle grisen fikk sparken for å ha utnyttet sin (makt)posisjon, til å skaffe seg sex med noen som aldri ville ha ligget med han ellers.

samboer syntes det var helt vilt at den tv personligheten fikk sparken, da kvinnen var over seksuell lavalder og da lovlig.

han mener det er akkurat det samme som andre golddiggers.

jeg kjenner jeg blir litt satt ut av tankegangen hans. han mener helt klart det er greit for gamle griser å utnytte yngre mennesker for egen gevinst og mener at om det var så ille at de hadde sex, så ville det vært forbudt.
prøvde å forklare at det er mye som er lovlig, men som fremdeles ikke er etisk riktig eller moralsk å gjøre,.... men det ville han ikke høre på fordi golddiggers buker sex for å oppnå mer makt og penger selv og mener det omtrent er kvinnens egen skyld fordi hun har prøvd å klatre oppover i systemet ved å ligge.

jeg kjenner jeg ble rett og slett sint av å høre på det menneskesynet som han har,... et av hans siste motargumenter var jo at unge mennesker ble sendt ut i krig for at gamle statsoverhoder skulle beholde sin makt og det var lovlig etc,... 

i mitt hodet er dette "flat-earthers" tankegang om etikk og moral,..er som å kaste vann på gåsa,..

,..trengte bare å få luftet hodet rundt dette,....

Tja… rent instinktivt reagerer jo jeg også på sånt.

Men det er ikke alltid man skal lytte for mye til kun instinkter. For hvordan fungerer dette, egentlig?

Hva med en som er rik, som ligger med ei som er fattig? Er det også et overgrep?

Og jeg kan ikke huske at Trine Skei Grande fikk sparken etter at det kom frem at hun hadde vært i halmen med en gutt på 17?

Hun var stortingsrepresentant og nestleder i Venstre på det aktuelle tidspunktet – partileder da saken kom for dagen. Og det gikk ikke engang i veien for at hun deretter var Kultur- og Likestillingsminister i et par år.

Så hva er reglene her?

Ett sett av regler for menn, et annet for kvinner…?

Endret av ClausSaus
AnonymBruker
Skrevet

Hun var rett over den seksuelle lavalder og jobbet i tv-bransjen?

Yeah, right. Prøv igjen.

Jeg trodde et øyeblikk at dere hadde blandet med saken om Phillip Scofield i England som nettopp trakk seg fra programlederstillingen på tv da dete kom fram at han hadde hatt et forhold til en yngre mannlig kollega mens han fremdeles var gift og før han kom ut av skapet selv.

Anonymkode: 3df71...7a2

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Hun var rett over den seksuelle lavalder og jobbet i tv-bransjen?

Yeah, right. Prøv igjen.

Jeg trodde et øyeblikk at dere hadde blandet med saken om Phillip Scofield i England som nettopp trakk seg fra programlederstillingen på tv da dete kom fram at han hadde hatt et forhold til en yngre mannlig kollega mens han fremdeles var gift og før han kom ut av skapet selv.

Anonymkode: 3df71...7a2

kan godt være det er den saken, jeg skriver hun fordi det var det jeg antok. min samboer nevnte ikke noe navn. han sa personen det gjaldt fikk sparken, men det kan godt være han trakk seg. som sagt har jeg ikke lest om saken selv, men fått det fortalt av min samboer.
gjør jo uansett ikke saken noe bedre om kollegaen er mannlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner veldig godt at holdningen hans forstyrrer deg. Det ER forstyrrende og kvinneundertrykkende å ha sånn holdning til det, og for meg personlig hadde jeg ikke villet leve videre med en som har dårlig kvinnesyn. For det er garantert ikke bare denne saken det gjelder. 

Anonymkode: 5d88d...b3a

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg skjønner veldig godt at holdningen hans forstyrrer deg. Det ER forstyrrende og kvinneundertrykkende å ha sånn holdning til det, og for meg personlig hadde jeg ikke villet leve videre med en som har dårlig kvinnesyn. For det er garantert ikke bare denne saken det gjelder. 

Anonymkode: 5d88d...b3a

Samme tenkte jeg. Jeg hadde slitt veldig med å se på mannen på samme måte igjen etter den samtalen. Eller, det hadde faktisk ikke vært mulig for meg. Jeg hadde ikke kunnet leve med en mann som har et så dårlig kvinnesyn - og også lurt på hvilke andre syn han har holdt skjult. For det er svært sjeldent noen har så dårlig kvinnesyn og bare der. Om det så var "bare" et dårlig kvinnesyn, så er jo jeg kvinne... så nei, en mann med slikt kvinne syn hadde jeg ikke taklet å leve med.

Anonymkode: 126cb...ea9

• Liker 1
Gjest CamillaCollett
Skrevet

Det avgjørende for min del er om det er utnytting eller ikke inne i bildet. I tilfellet golddiggers er vel utnyttingen temmelig gjensidig? Aldersforskjell kan innebære utnytting, men må ikke det. Her er det viktige hvordan den yngste selv har opplevd saken.

AnonymBruker
Skrevet

mange folk med rare moraler, folk er forskjellig

Anonymkode: 31241...719

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...