AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Egentlig litt tilfeldig at vi ble romantiske sammen, men jeg liker han og er blitt glad i han. Minuset med han er at han har maur i ræva. Med en gang etter jobb er det ut på tur, ut i kajakk, sykle, joggetur, overnatte i telt. Jeg trener et par ganger i uka kun for helsa del, jeg synes ikke trening er morsomt og lystbetont. Han spør meg hele tiden om jeg vil bli med. Har blitt med noen få ganger men synes egentlig det er mest slitsomt. Vi er veldig ulike der. Når jeg sender snap om at jeg koser meg med god søndagsfrokost på morgenkvisten, sender han snap om at han monterer skibukse på bilen og snart er avgårde på skitur. Jeg har fortalt han at vi er veldig ulike der, og kanskje vi burde droppe forhold. Det vil ikke han, han vil at vi skal være kjærester. Men dette maset om at jeg skal bli med på alt dette fortsetter for full maskin. Jeg får jo dårlig samvittighet av å si nei hele tiden. Og jeg kan av og til merke at han blir oppgitt av at han må dra alene. Noen her som har fått et sånt forhold til å Fungere? Anonymkode: a4ab6...311 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Sånn ca. Her er det jeg som er veldig opptatt av trening, som liker fjellturer og slikt (men jeg hater overnatting i telt, da, kun dagsturer og så hjem og dusje og ligge i skikkelig seng). Men, jeg har aldri mast på at mannen skal bli med. Ei heller har han mast på at jeg må sitte hjemme i sofaen hele tiden. Jeg klarte da utmerket godt å gjøre disse aktivitetene uten ham før vi ble sammen, så jeg ser ikke problemet med å fortsette slik. Så lenge man respekterer at man har ulike interesser, og ikke prøver presse den andre, og ei heller prøver å nekte den andre for mye, ser jeg ikke helt problemet. Problemet hos dere er vel at han ikke slutter å mase, ikke nødvendigvis at dere har ulike interesser. Har du bedt ham om å slutte? Direkte? Det ville jeg ihvertfall gjort først. Gjort det klart at det er helt ok at han har disse interessene, men at du ikke ønsker å delta, og at du heller ikke ønsker å bli mast på. Så om dere skal ha et forhold, må han respektere at du ikke deler hans interesser, og finne seg i å gjøre dem uten deg. Anonymkode: 80885...460 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Mannen min er superaktiv, han elsker fjellturer, fisking, jakt, teltturer og sitter sjeldent stille. Jeg derimot er helt rolig, jeg liker å lese bøker, se film og serier, male og kose meg inne med en kaffi. Vi har vært lykkelig sammen i 16 år, så det fungerer. Her er det nok en balansegang mellom å gi og ta. Jeg blir ikke med på alt, men noen av tingene. Jeg blir av og til med på jaktturer, men i stedet for telt så er det hytte. Og videre dersom det regner så leser jeg bok på hytta mens han jakter. Men jeg blir også en sjelden gang med på telttur, mest for å glede han. Men det ligger noen premisser inne om at vi ikke skal gå så langt, vi må ha god mat og retrettmulighet dersom det er veldig kaldt. På motsatt side blir han med på ting jeg liker: spahotell, se på film og fyre i peisen osv. En positiv ting er at han har såpass mye energi og maur i kroppen er at han har mye overskudd til å fikse alt mulig i hjemmet vårt. Han ordner med ved, måker, klipper plen, støvsuger og styrer med noe hele tiden. Tror det er viktig at du er åpen om at du ikke gidder å være med på alt, samtidig som du kanskje møter han på noe? Anonymkode: 994a2...6d3 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 Går veldig fint dersom begger kan å gi og ta. Anonymkode: 6d62d...527
Gjest EmKay Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 Det handler jo bare om å klare å akseptere ulikhetene og at man kanskje blir alene om en del av aktivitetene. Også må man kunne gi og ta litt. Han må kunne droppe aktiviteter av og til, og du må kunne bli med på en tur i ny og ned. En venninne er en selverklært sofagris, litt overvektig og godtemoms. Men verdens mest fantastiske menneske. Hennes samboer er spillende trener i fotball på relativt høyt nivå, så han er mye aktiv og på trening. Men de fungerer fint sammen, og utenom aktivitetsnivå og hva som gir dem avslapning og energi, er de veldig like på andre områder. Jeg tror livet med en partner fort kan bli litt kjedelig dersom man bare liker de samme tingene, og gjør alt sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå