AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Tidligere i år sendte jeg melding til en bekjent og etterspurte en gjenstand vedkommende hadde lånt. Det tok tre uker og en purring fra min mann til hennes samboer før hun responderte, og deretter enda litt tid før hun klarte å få ut fingeren og levere gjenstanden tilbake. I går meldte jeg avbud til et arrangement hun og samboeren arrangerer om noen uker (legitim grunn). Samboeren sendte da spørsmål til min mann og spurte om det er dårlig stemning mellom meg og hans samboer. Min mann svarte da at det ikke er det, og ga en nærmere begrunnelse for hvorfor jeg ikke får kommet. Han sa samtidig at jeg hadde vært litt lei meg og lurt på om jeg hadde gjort noe galt mot hans samboer da hun brukte flere uker på å respondere tidligere i år. Denne samboeren responderte da at hans bedre halvdel hadde vært/er "utbrent", og at det var synd jeg "oppfattet det slik". Jeg synes dette var en merkelig respons, og ble litt lei meg (igjen) fordi jeg følte jeg ble "anklaget" for å ha liten forståelse. Men jeg hadde da ingen forutsetninger for å vite hvordan hun hadde det. Dessuten tror jeg ikke på uttalelsen om at hun var/er utbrent, for jeg vet med 100 % sikkerhet at hun var i full jobb på det tidspunktet, var sosial og klarte å svare andre i sosiale medier. Er det virkelig jeg som krever for mye av andre, har lite folkeskikk og forståelse? Eller er det dette paret? Anonymkode: 4a61a...8e0 1
exictence Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Synes det var helt greit og hyggelig av det andre paret hva de svarte. Han tok kontakt og viste omsorg og ville høre nærmere om det var noe som var vanskelig. Og han svarte på hvorfor samboeren hadde brukt lang tid på å svare deg den gangen. Dette var da helt greit. Forstår ikke hvorfor du ikke synes det? 6 1 4
non_stop Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Selvfølgelig blir det en merkelig respons når dere sender mannfolkene deres som bud mellom dere. Snakk med HENNE. Ikke be mannen din spørre mannen hennes som spør henne. Det blir jo som hviskeleken og da er det ikke rart det blir musforståelser 6 1 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 exictence skrev (3 minutter siden): Synes det var helt greit og hyggelig av det andre paret hva de svarte. Han tok kontakt og viste omsorg og ville høre nærmere om det var noe som var vanskelig. Og han svarte på hvorfor samboeren hadde brukt lang tid på å svare deg den gangen. Dette var da helt greit. Forstår ikke hvorfor du ikke synes det? Fordi jeg synes "trist det blir oppfattet slik" var en slags "anklage". Jeg har et yrke hvor tolkning av tekst/bruk av ord med omhu er helt grunnleggende, så mye jeg legger for mye i formuleringen. Anonymkode: 4a61a...8e0
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 non_stop skrev (Akkurat nå): Selvfølgelig blir det en merkelig respons når dere sender mannfolkene deres som bud mellom dere. Snakk med HENNE. Ikke be mannen din spørre mannen hennes som spør henne. Det blir jo som hviskeleken og da er det ikke rart det blir musforståelser Jeg fikk jo ikke kontakt med henne på annet vis. Les hva jeg skriver. Anonymkode: 4a61a...8e0
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Tidligere i år sendte jeg melding til en bekjent og etterspurte en gjenstand vedkommende hadde lånt. Det tok tre uker og en purring fra min mann til hennes samboer før hun responderte, og deretter enda litt tid før hun klarte å få ut fingeren og levere gjenstanden tilbake. Anonymkode: 4a61a...8e0 Hvorfor må din mann etterspørre via hennes mann om en gjenstand du har lånt ut til andre? Hadde min samboer spurt om jeg kunne etterspørre noe for henne via den andres partner hadde jeg bare ristet på hodet.. Anonymkode: 5ecd9...5a1 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg fikk jo ikke kontakt med henne på annet vis. Les hva jeg skriver. Anonymkode: 4a61a...8e0 Det er likevel ditt ansvar, ikke din manns ansvar. Hvor gamle er dere? Anonymkode: 5ecd9...5a1 1
non_stop Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg fikk jo ikke kontakt med henne på annet vis. Les hva jeg skriver. Anonymkode: 4a61a...8e0 Men herregud. Din mann får spm fra hennes mann om det er dårlig stemning mellom dere. Og du bruker da mannen din til å gi beskjed VIA hennes mann om at det ikke er dårlig strmning. Et normalt menneske ville vel sendt på en mld til dama da? Samme faen om du ikke får respons. "Hei, hører din mann sier at du tror jeg er sur på deg. Det er jeg absolutt ikke og alt er fint her" Snakk om å lage problemer ut av ingenting. Endret 1. juni 2023 av non_stop 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #9 Skrevet 1. juni 2023 Gode Gud, snakk om å misse poenget totalt. Anonymkode: 4a61a...8e0
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #10 Skrevet 1. juni 2023 Synes dette hørtes ut som en ganske normal samtale. Ikke noe jeg hadde blitt lei meg for. Anonymkode: 429df...c08
exictence Skrevet 1. juni 2023 #11 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Fordi jeg synes "trist det blir oppfattet slik" var en slags "anklage". Tro og tenk ting er ment i beste mening, helt til det motsatte er virkelig bevist. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har et yrke hvor tolkning av tekst/bruk av ord med omhu er helt grunnleggende, så mye jeg legger for mye i formuleringen. Anonymkode: 4a61a...8e0 Vi alle er heldigvis forskjellige, og mange av oss bruker et litt forskjellig språk og uttrykk. Ikke alle formulerer seg likt, eller tenker likt. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #12 Skrevet 1. juni 2023 Bli voksen, og snakk med vennen din. synes forøvrig du er ganske dramatisk hvis du reagerer på svaret fra mannen hennes. Anonymkode: 64c61...c01 3 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #13 Skrevet 2. juni 2023 Dere er voksne, men dette er på nivå med tenåringsdrama med «mellommenn» og analysering av både det ene og andre. Anonymkode: 0366b...675 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #14 Skrevet 2. juni 2023 Selv om hun klarte å stå 100 % i jobb (som jo er litt merkelig å vite om en person du ikke engang får kontakt med) og var aktiv på some betyr det ikke at hun ikke var utbrent/sliten. Da kan det å legge ut noe en selv vil legge ut, kontra å svare på noe som er litt "tungt" og som også betyr at man kanskje må finne frem noe og gjøre noe aktivt, være to helt ulike ting. Så jeg ville heller ikke hengt meg opp i hva du mener hun burde eller ikke burde klare når hun er veldig sliten. Anonymkode: c0edd...e05 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #15 Skrevet 2. juni 2023 Haha, for en verden vi lever i...jeg skjønner meg ikke på folk. At mennene deres gidder å leke kjerringer og når alt kommer til alt dreide det seg sikkert om en rettetang til to hundre kroner. Ikke rart det er krig i verden. Anonymkode: 4cf2f...7c6
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #16 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Fordi jeg synes "trist det blir oppfattet slik" var en slags "anklage". Jeg har et yrke hvor tolkning av tekst/bruk av ord med omhu er helt grunnleggende, så mye jeg legger for mye i formuleringen. Anonymkode: 4a61a...8e0 Det var ingen anklage. Han gav uttrykk for at det var leit at det hadde oppstått en misoppfattelse. Det er leit når det oppstår misforståelser som fører til at den ene parten (her du) får vonde følelser. Han, som uavhengig part (misforståelsen var mellom deg og henne), forsøkte å uttrykke sympati på dine vegne. Anonymkode: 434dd...14f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå