Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slepp fangene fri sier fengselsbetjent forbundet

Jeg mener strafferammene i Norge generelt er alt for lave, og at det gis for lave fengselsstraffer ved alvorlige kriminelle handlinger som drap, ran, voldtekter osv.

Og så kommer de altså og mener straffetida bør halveres :overrasket::sjokkbla:

De skal jo ikke bli helt fri sier en kar der, de skal få bosted og jobb, og gjøre nytte for seg ved å arbeide frivillige på kveldstid i f.eks idrettslag, frivillige organisasjoner m.m

*Rister oppgitt på hodet* Hva slags straff er det da? Det er jo et bedre liv en de fleste sosialklienter i Norge har!

Heldigvis tar Frp til motmæle her, og jeg håper dette ikke blir noe av.

Hvis det er så lange soningskøer så får vi ta litt av den store pengesekken og bygge et fengsel til da. Da får vi samtidig flere arbeidsplasser, og det er vel bra.

Videoannonse
Annonse
Gjest barne- og familiemedister
Skrevet

Sånn til orientering:

Det er ikke noe som heter fengselsbetjent forbundet, verken i ett eller to ord.

Kriminalomsorgens yrkesforbund (KY), hvor dette utspillet stammer fra, er den minste av to organisasjoner for ansatte i kriminalomsorgen. Norsk fengsels- og frimosorgsforbund (NFF) er den andre.

Selve forslaget, slik det er fremstilt på nrk.no, har jeg ikke sans for - i hvert fall ikke når det blir tatt ut av en større sammenheng. Milelange soningskøer er et problem, men dette alene er slett ikke løsningen.

Gjest LoisLane
Skrevet

Men det er jo ikke vår ennå? :klø:

Skrevet (endret)

Spiller vel egentlig ingen rolle hva det heter, men det er det som blir fremlagt som forslag her som er poenget!

Endret av Rusket
Skrevet
Men det er jo ikke vår ennå?  :klø:

:ler::klappe:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...