Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ha svake eggløsningstester frem til dagen før eggløsning, da øker den i styrke og dagen ved eggløsning pleier jeg å få sterk, men ikke positiv på dagtid, og veldig sterk og positiv test på kvelden, og dagen etter er den svak igjen. Dette er likt hver eneste PP. Jeg er likevel klar over at dette kan svinge og er ydmyk for det. Men dette har altså skjedd denne PP:

Fikk økende styrke på testen på mandag.

På tirsdag var den sterk, men ikke positiv på dagtid, på kvelden var den positiv.

På onsdag (igår) var den slik den var på mandag, altså enda sterk, og ikke veldig svak som den pleier dagen etter. 

Idag fikk jeg IGJEN positiv test på morgenen, og nå har den gått ned igjen i styrke (men er enda veldig sterk, og lik som på mandag, tirsdag før positiv test og igår). Legger ved bilde av denne testen. Jeg er 100% sikker på at testen på tirsdag og den nye idag var positiv, fordi begge to hadde teststrek som var sterkere enn kontrollstrek, og de var heeelt like hverandre. Jeg er også flink på å passe på å ikke drikke mye og passe på 4 timer til jeg tar en test, så føler ikke jeg har «testet feil». Betyr dette at kroppen prøvde å slippe egget tirsdag, men ikke fikk det til før idag morges? Eller betyr det at to egg slapp? Har regelmessig syklus på 29-31 dager.

940F0536-8281-4B4B-AB82-9BE3AFCFF6AB.thumb.jpeg.60ba3fcb8f55cb33e2207f996b9b920e.jpeg

Anonymkode: f91af...4d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen garanti for at egget slipper selv ved positiv EL-test. Kroppen kan prøve flere ganger uten at den nødvendigvis får det til. Det kan dermed være lurt å tempe i tillegg til å ta EL-test for da kan man se i ettertid om man faktisk fikk eggløsning (eller ta progesteronblodprøve hos legen 6-8 dager før forventet menstruasjon)

Anonymkode: ddeb8...f8c

AnonymBruker
Skrevet

Enten har ikke lh toppen nådd helt enda sånn at el ikke har skjedd enda.
Eller har du kanskje for høyt lh hele tiden og trøbbel med eggløsningene. 

Anonymkode: 2da63...f3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...