Gå til innhold

Bytte barnehage NÅ

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjempet lenge for å få sønnen min til å begynne i barnehage nærmere meg. Jeg of barnefar bor ca 1 time unna hverandre og det har vært krangel hele veien. 

Jeg har jobb og studier langt unna og i tillegg flere barn som går på skole og banrehage i området, derfor har det vært viktig. Han har ingen andre barn og jobber hjemmefra. 

Nå har han ENDELIGE gått med på å bytte og han tenker på å flytte nærmere. Jeg skal tilbake til studier i høst også så jeg stresser litt.

Har sagt flere ganger at det er frister for å søke om sånn men han er ofte glad i å vente til etter frister for å gjøre ting litt ekstra vanskelig, så lenge det ikke går utover han.

Går det an å få barnehageplass nå? Noen spesielle regler for overføring til annet fylke?

Anonymkode: 79155...722

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du havner vel nederst i bunken om du søker nå etter ordinært opptak 

Anonymkode: d0158...ff0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har kjempet lenge for å få sønnen min til å begynne i barnehage nærmere meg. Jeg of barnefar bor ca 1 time unna hverandre og det har vært krangel hele veien. 

Jeg har jobb og studier langt unna og i tillegg flere barn som går på skole og banrehage i området, derfor har det vært viktig. Han har ingen andre barn og jobber hjemmefra. 

Nå har han ENDELIGE gått med på å bytte og han tenker på å flytte nærmere. Jeg skal tilbake til studier i høst også så jeg stresser litt.

Har sagt flere ganger at det er frister for å søke om sånn men han er ofte glad i å vente til etter frister for å gjøre ting litt ekstra vanskelig, så lenge det ikke går utover han.

Går det an å få barnehageplass nå? Noen spesielle regler for overføring til annet fylke?

Anonymkode: 79155...722

De barna som skal gå siste året før skolen blir prioritert plass hvert fall.

Noen barnehager i hver kommune har også ‘’nødplasser’’. Så ville ringt direkte til styrerene i barnehagene og forklart situasjonen og spurt om de har plasser..🙂

Anonymkode: 3bd20...a7f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Søknadsfristen for nytt barnehageår gikk ut i april. De som søkte har allerede fått svar og plassene for de som skal begynne på skolen i august er allerede søkt.

Ring i de barnehagene dere kunne tenkt dere plass i, er dere heldige så kan det hende de har en ledig plass.

Anonymkode: 8d52e...05a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

De barna som skal gå siste året før skolen blir prioritert plass hvert fall.

Noen barnehager i hver kommune har også ‘’nødplasser’’. Så ville ringt direkte til styrerene i barnehagene og forklart situasjonen og spurt om de har plasser..🙂

Nei, de blir ikke prioritert nå etter søknadsfristen. Plassene er allerede fylt opp, med mindre en barnehage ikke får fylt opp plassene.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, de blir ikke prioritert nå etter søknadsfristen. Plassene er allerede fylt opp, med mindre en barnehage ikke får fylt opp plassene.

Sant!! Takk, for var nok litt kjap med å trykke send🙃

De blir prioritert FØR søknadsfristen selvsagt!

AnonymBruker
Skrevet

Ring kommunen og hør, eventuelt om det er private barnehager som kan være aktuelle så ringer du dit også. Er det ledig får man plass :) Plutselig er det noen som sier opp plassen pga flytting eller andre ting også.. 

Anonymkode: 2bd63...4c3

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...