AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Har kjempet lenge for å få sønnen min til å begynne i barnehage nærmere meg. Jeg of barnefar bor ca 1 time unna hverandre og det har vært krangel hele veien. Jeg har jobb og studier langt unna og i tillegg flere barn som går på skole og banrehage i området, derfor har det vært viktig. Han har ingen andre barn og jobber hjemmefra. Nå har han ENDELIGE gått med på å bytte og han tenker på å flytte nærmere. Jeg skal tilbake til studier i høst også så jeg stresser litt. Har sagt flere ganger at det er frister for å søke om sånn men han er ofte glad i å vente til etter frister for å gjøre ting litt ekstra vanskelig, så lenge det ikke går utover han. Går det an å få barnehageplass nå? Noen spesielle regler for overføring til annet fylke? Anonymkode: 79155...722
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Du havner vel nederst i bunken om du søker nå etter ordinært opptak Anonymkode: d0158...ff0
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Har kjempet lenge for å få sønnen min til å begynne i barnehage nærmere meg. Jeg of barnefar bor ca 1 time unna hverandre og det har vært krangel hele veien. Jeg har jobb og studier langt unna og i tillegg flere barn som går på skole og banrehage i området, derfor har det vært viktig. Han har ingen andre barn og jobber hjemmefra. Nå har han ENDELIGE gått med på å bytte og han tenker på å flytte nærmere. Jeg skal tilbake til studier i høst også så jeg stresser litt. Har sagt flere ganger at det er frister for å søke om sånn men han er ofte glad i å vente til etter frister for å gjøre ting litt ekstra vanskelig, så lenge det ikke går utover han. Går det an å få barnehageplass nå? Noen spesielle regler for overføring til annet fylke? Anonymkode: 79155...722 De barna som skal gå siste året før skolen blir prioritert plass hvert fall. Noen barnehager i hver kommune har også ‘’nødplasser’’. Så ville ringt direkte til styrerene i barnehagene og forklart situasjonen og spurt om de har plasser..🙂 Anonymkode: 3bd20...a7f 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 Søknadsfristen for nytt barnehageår gikk ut i april. De som søkte har allerede fått svar og plassene for de som skal begynne på skolen i august er allerede søkt. Ring i de barnehagene dere kunne tenkt dere plass i, er dere heldige så kan det hende de har en ledig plass. Anonymkode: 8d52e...05a
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De barna som skal gå siste året før skolen blir prioritert plass hvert fall. Noen barnehager i hver kommune har også ‘’nødplasser’’. Så ville ringt direkte til styrerene i barnehagene og forklart situasjonen og spurt om de har plasser..🙂 Anonymkode: 3bd20...a7f Nei, de blir ikke prioritert nå etter søknadsfristen. Plassene er allerede fylt opp, med mindre en barnehage ikke får fylt opp plassene. Anonymkode: 8d52e...05a
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Nei, de blir ikke prioritert nå etter søknadsfristen. Plassene er allerede fylt opp, med mindre en barnehage ikke får fylt opp plassene. Anonymkode: 8d52e...05a Sant!! Takk, for var nok litt kjap med å trykke send🙃 De blir prioritert FØR søknadsfristen selvsagt! Anonymkode: 3bd20...a7f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 Ring kommunen og hør, eventuelt om det er private barnehager som kan være aktuelle så ringer du dit også. Er det ledig får man plass Plutselig er det noen som sier opp plassen pga flytting eller andre ting også.. Anonymkode: 2bd63...4c3 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå