AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Hadde en diskusjon med samboer i går, jeg er en person som liker å fikse og ordne ting, og det har nok «blitt verre» etter at vi flyttet fra leilighet til hus. Jeg prøver å holde kostnadene nede ved å kjøpe brukt og fikse ting, og rydder og ordner mye. Jeg gjør jo dette med en tanke om at det vil være deilig å kunne ta livet mer med ro når ting er mer på «stell», da mener jeg at vi har det man trenger av møbler, system i ting etc. etc. jeg prøver også at matbordet ryddes opp rett etter middag osv, sånn at ikke det hoper seg opp og drar over gulvet med støvsugeren så si hver kveld (ikke misforstå, samboer gjør også disse tingene). Hvis den eldste legger seg i ok tid og det er en time å avse før vi voksne skal slappe av litt og spise kveldsmat, bruker jeg gjerne den på å fikse ettellerannet. Samboer mener jeg holder på med for mye og er for lite tilstede med barna. Vår minste er litt krevende og han mener det kanskje ville blitt bedre hvis vi begge gav han mer oppmerksomhet og tid i lek og lignende. Han sier det er anbefalt å leke med barne minst 30 minutter hver dag, altså 1-1 kontakt, samme hva forsåvidt. Det høres jo absolutt viktig ut og jeg mener vi har det i hele dagens gjøremål, henting, lage middag etc. etc. Men det er kanskje ikke det? Når barnet leker ser jeg ikke helt behovet for at jeg skal sette meg ned og leke med det, jeg synes helt ærlig det er litt kjedelig og tankene vandrer til noe jeg kanskje kunne rukket å gjøre. Jeg føler også det er bedre å gjøre litt hele tiden, enn at helgen skal bestå av en masse gjøremål. Det blir nå ett og annet da også, men jeg slapper mer av. Hva tenker dere? Bør jeg roe meg ned litt? Jeg vil jo selvfølgelig ikke miste båndet med barna mine, og er nok litt utålmodig for å «få ting gjort». Jeg tenker også at de ikke tar skade av å ha en rollefigur som meg? Eller kommer jeg til å bli snakket om som «mamma var jo alltid opptatt»? Jeg føler selv at jeg er veldig tilgjengelig for de om det er noe som helst de trenger hjelp med, snakke om, veiledning, trøst eller kos.. Men vi burde sikkert ha mer kvalitetstid🤔 Anonymkode: fa7d3...f02
Chantielle Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende moderator en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel.
Anbefalte innlegg