AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Del Skrevet 1. juni 2023 Jeg er nybegynner på sying. Jeg ønsker å sy opp et skjørt jeg har, med buet fald (sirkelskjørt..? ) Men jeg blir litt forvirret når jeg ser på nettet. Det er så mange ulike måter, og jeg skjønner ikke helt forklaringene. Noen snakker om å tråkle en tråd 2-3 cm inn på stoffet, som man da ikke skal feste, og så skal man dra i den..? "Square the hem"? Men hva gjør man med den etterpå..? Skal den trekkes ut? Bare være der..? Så har jeg sett noen som først sier at man må bare lage en liten fold først, sy den, og så brette en gang til og lage en fald til. Men så ser jeg de bretter mye opp..? Hvordan gjør dere erfarne syere det..? Anonymkode: 8f79b...b18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2023 #2 Del Skrevet 7. juni 2023 Fant du ut av det? Anonymkode: dd060...054 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2023 #3 Del Skrevet 12. juni 2023 Det første du beskriver høres mer ut som rynketråd? Mit tops er å gjøre følgende: Mål hvor mange centimeter du vil legge opp. La oss si du vil legge opp 5 cm. Vreng skjørtet. Brett først 2,5 cm oppover (altså får du den rette delen av stoffet mot deg), og bruk strykejernet til å presse. Du må ta litt og litt av gangen. Brett så 2,5 cm til, press med strykejern, og fest nåler. Deretter syr du. Bruk god tid der hvor skjørtet er buet. Anonymkode: 19c1b...829 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå