Gå til innhold

Hamster

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min fikk hamster til jul. Har fått forklart at for å gjøre den håndtam, bør man holde håden inne i buret en stund (litt hver dag i noen uker) før vi prøver å holde den. Dette for å la den bli vant med lukten osv...

Men hver gang biter den oss så vi begynner å blø. Stikker fingeren bort til buret så prøver han seg...

Noen råd?

Er dette vanlig?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror desverre det er ganske vanlig at slike dyr biter ja..

Skrevet

Tenk deg selv om en kjempe begynner å stikke og rote hånda si oppi huset ditt, da?

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Vel, jeg har ingen vanskeligheter med å forstå at den er redd.

Men jeg har hørt at det går an å skape en tam hamster, derfor hadde det vært fint om noen som visste hvordan eller hadde noen råd, kunne hjelpe meg ;)

Gjest Miss.Chanel
Skrevet

ikke vift med bare handa di, hold en akurk skive eller noe.

jeg har hatt mange hamstere og fått de kjempetamme... gått ut buret selv og slikt.

de liker, youghurt på teskje, brødbit, nøtter, ost og en liten bit rå kjøttdeig m.m

ha noe slikt i handa di hver gang du skal ha kontakt med den, det tar ca 14 dager å få den håndtam, at den sitter i hånda di. men da må du inni buret med godis et par ganger om dagen... hold ha det tilsutt i håndflaten og se om den kommer oppi å setter seg hos deg.

Skrevet

Hamsteren jeg hadde da jeg var lita jente var likedan, men jeg brukte en fremgangsmåte lik den beskrevet over her. Du kan jo evt bruke hansker ei stund hvis den biter. Den venner seg da ikke til lukten din, men det er bedre enn å ikke håndtere den i det hele tatt. Er den gammel?

Gjest Gjest_ane_*
Skrevet

hei

litt slemt kan virke.

men mine bet en gang.

et lite forsiktig knips på nesa.

og de var tamme til sin død 3 og 3 1/2 år gammle.

kan være dere er litt brå med den. husk de skal ha daglig kontakt.

de er som dyr flest, blir ensome. og kan døav det,faktisk. ikke regn med at den har tid til å sitte å kose akkurat men det er god underholdning og selskap.

Skrevet

Tror neppe løsningen er å daske dyret. Med alle mine hamstre har jeg benyttet den teknikken at jeg slipper den løs i et lite rom der jeg kan ha oversikt over den. Setter meg så ned på gulvet med diverse godbiter og lar dyret komme til meg. Det er også lurt å være nøye på å vaske hendene før du håndterer dyret så du ikke lukter mat. Min hamster er nå sånn at den kommer løpende til meg når han er løs og han aldri bitt noen.

Gjest Spacegirl
Skrevet
de er som dyr flest, blir ensome. og kan døav det,faktisk.

Blir hamstere ensomme? Trodde de var einstøinger jeg. De dør iallefall fortere dersom du setter flere hamstere sammen, for da er det stor sjanse for at de dreper hverandre. Min erfaring er at eneste gangen man kan sette 2 hamstere sammen, er under parringa.

Gjest gotthard
Skrevet

vi hadde et slikt hamster, stakk du honden oppi så kom kamakazi hamsteret flygende og beit.

prøvde det meste fra godbiter til hansker, men den bare beit.

så den levde et liv uten kos.

hadde ei som har greie på slikt til og prøve også. lånte dyret i 3 uker og hu ga opp.

men, lykke til

Skrevet

Dette høres kanskje fælt ut, men når jeg hadde hamster for mange herrens år siden var han også en "biter". spesielt når jeg skulle ha han ut av buret.. det endte med at vi henta han ut i en kopp ;) Fikk hamstern oppi koppen inni buret, og ut i hånda på utsiden.. etter litt tid beit han ikke lenger, og vi kunne ta han ut på vanlig måte.

Skrevet
Tenk deg selv om en kjempe begynner å stikke og rote hånda si oppi huset ditt, da?

Da ville æ no ha vørti skræmt ja, men om jeg hadde biti`n...? nei det hadde æ it turt :riste:

Skrevet

Hamstre, rotter, mus osv er dyr som hører hjemme ute i naturen og ikke i et bur...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...