Gå til innhold

Jurist i HR?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er en jurist som har jobbet i 10 år i offentlig forvaltning: saksbehandling, tilsyn ol. Tiden er inne for noe nytt, og jeg har lurt litt på HR 🤷🏻‍♀️

Noen jurister her som jobber i feltet? Eller vet om det kan være en aktuell bakgrunn?

Jeg har arbeidsrett fra studiene, men er 10+ siden den gang. Bør jeg ta noe kurs/fag? Eller hoppe i å søke?

Jeg lurer også på om noen vet noe om lønnsnivået. 

Anonymkode: 7294a...060

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor noe nytt og hvorfor akkurat HR?

Har du vært tillitsvalgt, verneombud eller hatt en annen rolle som har gitt deg innsikt i organisasjonen og personalsaker, så vil det være noe du kan trekke frem. Du må jo ha en motivasjon for byttet ditt.

Kan du flytte på deg der du er? Hospitere f.eks.?

Det er ikke noe i veien for å ansette noen uten relevant erfaring, men det er gjerne vanskeligere hvis du har kommet opp på et visst nivå som seniorrådgiver og med høyere lønn enn de som er helt nyutdannede.

Hos oss er det ikke så mange jurister i HR, men lønnen i den seksjonen ligger på 550’ - 800’. Juristen har vel 750’ ca. Hun har lang erfaring, men har ikke byttet jobb på mange år så vidt jeg vet. Det er jo gjerne ved jobbytte lønna stiger mest, så mulig hun kunne fått mer et annet sted i staten.

Anonymkode: 52e67...72c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...