Gjest Kokoos Skrevet 9. januar 2006 #1 Del Skrevet 9. januar 2006 Har nå begynt på 3.avdeling på jus og prøver å få kjøpt endel av bøkene brukt, det blir jo bare halve prisen av nye. Forsøker også å selge mine bøker fra de forrige semesterne. Legger merke til at det er påfallende få som ønsker å kjøpe og selge bøker - hvorfor det? Er det så nyttig å ha disse bøkene når vi er ferdig med utdannelsen? Mye av det som står i de vil jo være gamle regler. Skulle tro at studentene var ivrige på å spare penger på bøker, men.. Tanken slo meg om også jeg burde begynne å samle på bøkene mine, så jeg har et lite "oppslagsbibliotek" når jeg er utdannet jurist. Er det noen jurister eller eldre studenter her som kan fortelle om det er noe vits? Taper jo endel penger på det.. Takk for gode råd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beam Skrevet 9. januar 2006 #2 Del Skrevet 9. januar 2006 Bøkene blir jo utdatert etter hvert, det er jo klart. Men jeg har ikke solgt noen av mine. Greit å kunne kunne slå opp i de senere gjennom studiet, men det er vel ikke noe i veien for å selge egentlig hvis du vil det, bøkene kan jo lånes dersom du skulle behøve dem senere. Tror det er litt det av folk blir så knytta til bøkene sine jeg... Mine er i dessuten godt innarbeidet, og jeg ville ikke kjøpt brukte bøker nettopp av den grunn. Hater andres innarbeidinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 9. januar 2006 #3 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Jeg har tatt vare på alle bøkene mine fra fem års studier. Er/var redd for å selge noe jeg ville får bruk for. Det samme tenker jeg nå som jeg er ferdig med og studere, at jeg vil bruke dem i jobb. Har egentlig brukt de bøkene jeg er ferdig med lite, så det er kanskje tull, men beholder dem for det. Tror også det er noe med minner... Piglet PS Kjæresten min er jurist, og han tar også vare på bøkene sine Endret 9. januar 2006 av Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 9. januar 2006 #4 Del Skrevet 9. januar 2006 Jeg har også alle pensumbøker (ferdig hovedfag UiO), men har ikke brukt noen av de senere. Selv har jeg ikke ønsket å selge pensumbøker videre, fordi bøkene har vært så nedkrotet med markeringspenn og notater at jeg så aldri hvilken nytte andre ville ha av bøkene da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gaja Skrevet 9. januar 2006 #5 Del Skrevet 9. januar 2006 jeg har ikke anelse hvordan det er på jus, mulig ting forandrer seg raskere der enn på realfag, men jeg har alle mine bøker og har brukt dem både seinere i studiet og i jobben. jeg har til og med noen bøker fra videregående som jeg har slått opp i nylig mye lettere å finn informasjon i bøker du kjenner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #6 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg har noen bøker fra studiet som jeg har følt har vært nyttige som jeg har tatt vare på. Disse har jeg stående på jobb. Men etterhvert som jeg ser at jeg ikke bruker de ulike bøkene kaster jeg/gir dem bort. Skulle jeg få behov for en av bøkene en gang kan jeg låne dem på biblioteket eller kjøpe dem på nytt. Dessuten er internett en glimrende måte å lete etter ting på. (Jeg er utdannet dataingeniør) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbæret Skrevet 10. januar 2006 #7 Del Skrevet 10. januar 2006 Allerede første forelesning fikk vi klar beskjed om viktigheten av å ha nye bøker, (og han siktet da til splitter nye, uavhengig av produksjonsår) med tanke på at man kunne "sette egne streker" og ja.. Ikke at jeg ble så veldig imponert over det og syns at begrunnelsen var relativ svak, men ja.. jeg gjør som professoren min sier. Har forresten tenkt akkurat samme tanke selv; hva skal jeg egentlig gjøre med alle bøkene mine? Godt å høre at andre også har laget seg små biblioteker, da er det liksom helt naturlig at jeg gjør det sammen. (Utenom med exphilbøkene mine som ble brent på et bokmål) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
orakel Skrevet 10. januar 2006 #8 Del Skrevet 10. januar 2006 De aller fleste jusstudenter og jurister opparbeider seg sitt eget juridiske bibliotek ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå