Majer Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 La oss si at 50% av damer foretrekker menn med halvkort hår, 25% foretrekker langt hår og 25% foretrekker skallete menn. Hvorfor velger da 80% av menn å ha halvkort hår? Det er mye lurere å gå etter mindretallet. Det samme gjelder med eksempelvis kroppshår. Hvor mange prosent av unge menn beholder hår på brøstet? 10%? Tenk om 50% av damene liker det. Da blir det mye moro for de 10% ene av menn... La oss snu på det. Om 1/3 menn foretrekker damer uten former så kan man jo lure på hvorfor så mange damer ønsker store pupper. 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Fordi kvinner som har egne meninger, sterk vilje og gir blaffen i hva menn flest foretrekker ikke drar menn. Anonymkode: a77db...210 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Men det fins vel ikke noe ordentlig statestikk på hvordan hårsveis kvinner foretrekker på menn? Det det finnes statestikk på er hvordan fordeling av oppgaver og likestillingsrelaterte ting kvinner foretrekker, men menn driter jo i det så hvorfor skulle de gidde å klippe håret sånn som kvinner foretrekker? Det er mye mer gøy i menns øyne å heller klage på at de ikke får seg dame så de har en grunn til å hate på kvinner, enn å begynne å te seg og ordne seg som en mer foretrukket mann for kvinner. Anonymkode: f3771...93f 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 Majer skrev (2 timer siden): La oss si at 50% av damer foretrekker menn med halvkort hår, 25% foretrekker langt hår og 25% foretrekker skallete menn. Hvorfor velger da 80% av menn å ha halvkort hår? Det er mye lurere å gå etter mindretallet. Det samme gjelder med eksempelvis kroppshår. Hvor mange prosent av unge menn beholder hår på brøstet? 10%? Tenk om 50% av damene liker det. Da blir det mye moro for de 10% ene av menn... La oss snu på det. Om 1/3 menn foretrekker damer uten former så kan man jo lure på hvorfor så mange damer ønsker store pupper. På generelt grunnlag tror jeg absolutt du er inne på noe. Man kan vel si at det handler om å rendyrke/fronte de kvalitetene man har eller kan utvikle, og ikke tro at man kan være alt for alle. Det trenger ikke nødvendigvis være kvaliteter som treffer alle, hvis det treffer mange nok. Bedre å bli et førstevalg hos noen aktuelle partnere enn en "friendzoned god nummer 2" hos alle. Anonymkode: 151f6...89e 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 Finnes det noen som velger partner etter (for eksempel) hårlengde? Eller finner man en mann og blir forelsket, og så er det treff eller miss på om han har sveisen man foretrekker? Jeg liker ikke en mann bedre på grunn av sveisen, det påvirker på ingen måte hvem jeg blir sammen med/forelsket i/ligger med. Hvis du som mann har langt hår og jeg liker deg sånn middels, liker jeg deg fortsatt middels om du klipper eller barberer hodet. Anonymkode: 7aa62...678 4 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 Lurer veldig på den statistikken der... Hårsveis eller mengde hår på brystet har virkelig null betydning for om man faller for en mann. Og det til tross for at jeg rent overfladisk helt klart foretrekker at menn har hår på brystet. Anonymkode: d4ace...381
Andro Skrevet 1. juni 2023 #7 Skrevet 1. juni 2023 Det er bare revisorer og samfunnsgeografer som forelsker seg i statistikker og sannsynlighetsberegninger. Vi andre er heldigvis fri til å være oss selv til fulle, og drite i de som ikke liker oss som vi er. Jeg ter meg og kler meg som jeg lyster og liker, og det kunne ikke falt meg inn å spille en annen.
Sphere Skrevet 1. juni 2023 #8 Skrevet 1. juni 2023 Egen komfort er helt klart viktigere enn det å øke sjansene for å få en partner.
ClausSaus Skrevet 1. juni 2023 #9 Skrevet 1. juni 2023 (endret) Majer skrev (5 timer siden): La oss si at 50% av damer foretrekker menn med halvkort hår, 25% foretrekker langt hår og 25% foretrekker skallete menn. Hvorfor velger da 80% av menn å ha halvkort hår? Det er mye lurere å gå etter mindretallet. Det samme gjelder med eksempelvis kroppshår. Hvor mange prosent av unge menn beholder hår på brøstet? 10%? Tenk om 50% av damene liker det. Da blir det mye moro for de 10% ene av menn... La oss snu på det. Om 1/3 menn foretrekker damer uten former så kan man jo lure på hvorfor så mange damer ønsker store pupper. Du er inne på det vesentlige her, ja: Det er ikke andelen av det motsatte kjønn som vil ha ett eller annet som er viktig. Det som betyr noe er andelen som vi ha det, i forhold til andelen som har det. Dette går selvfølgelig langt over hodet på de fleste her på KG. Men de som vil prøve kan se på det som så: Se for deg 1000 kvinner og 1000 menn. Du er mann, og ønsker deg dame. Er det da best å være blant de 800 som har det 500 av damene er ute etter, eller er det bedre å være en av de 10 som har det 100 av damene er ute etter…? Svaret er selvfølgelig det siste. Saken er at begge andeler teller. Og det er forholdet mellom disse andelene som betyr noe. Det er f.eks her fordelen med å være veldig høy som mann ligger: Ikke i at alle damer vil ha veldig høye menn, men i at det er så mange ganger flere damer som vil ha veldig høye menn enn det finnes veldig høye menn. Det er også derfor det er så stor ulempe å være dvask og overvektig: Ikke fordi det ikke finnes damer som liker dette, men fordi det er så enormt mange flere menn som er slik. Har du 10 ganger så mange kandidater som konkurrenter, da sitter du på den gyldne gren. Har du derimot 10 ganger så mange konkurrenter som kandidater, da har du et problem. Endret 1. juni 2023 av ClausSaus 2 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #10 Skrevet 1. juni 2023 Menn foretrekker langt hår og kvinner kort hår, helst skallet Senere i livet har ikke menn noe annet valg enn det kvinner finner mest attraktivt. Og kvinner gir f i om de er attraktive og velger konehår. + Anonymkode: bea48...ac6
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #11 Skrevet 1. juni 2023 Problemet med teorien til ts er at hva kvinner liker, det kan endre seg fra en dag til neste. Og med det mener jeg hver enkelt kvinne. Selv trodde jeg som (veldig) ung at jeg kun kunne falle for høye menn (er selv høy). Heldigvis kom jeg raskt til fornuft. Etter dette har jeg hatt ett forhold til en mann på 190, men tre forhold til menn som var like høye som meg eller lavere enn meg. Da jeg var enda yngre trodde jeg at jeg kun kunne bli tiltrukket av høye menn med blondt hår, mørkt hår var ikke aktuelt. Jeg har kun vært sammen med menn med mørkt hår. Jeg trodde jeg kun kunne tiltrekkes seksuelt av en mann med hår på brystet (jepp, fremdeles var jeg veldig ung). Han jeg debuterte med hadde ikke hår på brystet. Jeg tenkte en mann i det minste må ha noe kroppshår, den jeg har hatt det best med hadde ikke hår på kroppen, bortsett fra i skrittet og under armene. Spol mange år frem i tid... Det eneste jeg var helt sikker på i alle år, det var at jeg aldri kan tiltrekkes av en mann som var overfektig. Hadde for få år siden møtt en mann jeg likte, da var han normalvektig, men vi var i ulike livssituasjoner, så den gangen var kun vennskap aktuelt for oss. Få år senere hadde han vært gjennom mye i sitt liv, og hadde da lagt på seg mye. Vi forelsket oss med et smell. Det var så fremmed for meg å en gang skulle tenke tanken på at jeg skulle kunne tenne på en mann som var såpass stor, at jeg måtte gå flere runder med meg selv for å kjenne etter om dette var noe som ville fungere for meg. Han har i tillegg både ubestemmelig hårfarge og hårfeste. Og i mine øyne er han bare den flotteste mannen som jeg tenner veldig på. Bortsett fra da jeg var for ung til å vite bedre, så har aldri utseende betydd noe for meg (bortsett fra det med overvekt/fedme). Det har alltid vært personlighet og gjensidig kjemi som har vært viktigst, sammen med gode verdier, respekt og omtanke for andre, og felles god humor. Oppsummert, de jeg har hatt dypere følelser for i livet, de kommer i helt ulike innpakninger, mye og lite hår, mørkt og lyst hår, tynne og større, veldig ulikt bygd. Ingen av dem har vært rike eller vært opptatt av status (har hatt mulighet til varig forhold med svært rike menn, men jeg har ikke vært tiltrukket av dem, selv om de objektivt sett var flotte utseendemessig også). Så - hvis en mann kun tenker generelt, så kan det være at han kanskje kan ha større sjanse om han endrer seg. Men hvis han endrer seg til noe han selv ikke trives med, bare for å dra dame, da vil han tape i det lange løp, for det merkes om noen går på akkord med seg selv. Og hva om han har sett seg ut en bestemt dame, starter å endre seg slik han vet hennes tidligere kjærester har vært - og så viser det seg at hun har funnet ut at det egentlig ikke er det hun er tiltrukket av lenger, at det ikke betyr noe for henne, bare mannen er seg selv, trives med seg selv og behandler andre bra og det er felles tiltrekning og omtanke? I det øyeblikket man gjør "sjekkemarkedet" om til et marked med tilbud og etterspørsel på et generelt nivå, da har man allerede tapt når det kommer til å finne seg en varig partner man kan ha det godt med. Hvis hver enkelt heller velger å gjøre sitt beste for å ha det godt med seg selv og de rundt seg, bidra, være interessert i andre, vise respekt og omtanke for andre, være engasjert i den verden vi lever i, ha gode interesser og humor... og fokusere på å møte folk i det virkelige liv - da vil det bli så mye enklere for alle å treffe en partner. Nettdating fungerer ikke, det viser til og med forskningen nå. For de som tjener sine millioner på nettdating, de er ikke tjent med for gode algoritmer, for da får de langt lavere inntjening. Før nettdating eksisterte var det færre single, færre som var ufrivillig single og barnløse - så ut i verden, delta, gjør ditt for å trives med deg selv, vi både hva du kan bidra med og gi til andre og en partner, og hva som er viktig for at et forhold skal fungere for deg. Lytt, snakke, kommuniser, le, vis omtanke og respekt, ta initiativ, vær aktiv/sosial. Og slutt med slike ytre, platte forklaringsmodeller for hvorfor noen ikke finner seg partner, slutt å gjøre det så teoretisk. Kom dere ut og delta i eget og andres liv, bidra, vis engasjement, gjør noe du liker å gjøre hvor du også kan treffe andre, vær sosial, vær et godt medmenneske. Anonymkode: c0a53...d28 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #12 Skrevet 1. juni 2023 Men hva med oss som liker menn med KORT hår??? Får vi ingen vi da? Anonymkode: 4db41...713
c_buk Skrevet 1. juni 2023 #13 Skrevet 1. juni 2023 Jeg vil tro de fleste av oss ikke justerer utseende etter det en eventuell partner foretrekker. Jeg har kort hår fordi jeg er komfortabel med det, jeg har skjegg da jeg trives bedre med mitt utseende enn glattbarbert og jeg har kroppshår da jeg foretrekker det.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #14 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Fordi kvinner som har egne meninger, sterk vilje og gir blaffen i hva menn flest foretrekker ikke drar menn. Anonymkode: a77db...210 Akkurat slike kvinner jeg foretrekker, og mange med meg bryr seg ikke med Tause Birgitter som lar andre styre og ta valgene for seg. Nei, gi meg ei som vet hva hun vil ha, er trygg på seg selv og sitt uavhengig av ytre påvirkninger. Så at slike kvinner ikke drar menn er nok en av dagens definitive skivebom. Anonymkode: 926b4...cfd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå