Gå til innhold

Svar på byggesøknad - frist?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, har søkt om fasadeendring på huset og sendte inn søknaden med komplett nabovarsel 28 mars. Alle jeg har snakket med sier at den kommunen vi bor i er utrolig trege med å behandle søknadene og jeg kan ikke forvente å høre noe på ganske så lenge.

Jeg purret på byggesaksavdelingen i forrige uke og fikk svar i dag om at jeg må belage meg på at jeg mest sannsynlig ikke får svar før etter fellesferien. Da vil det ha gått 18 uker fra jeg sendte inn.

Hvordan fungerer dette lovmessig sett, har jeg da krav på å få redusert søknadsgebyret? Selv om de har sagt at de har ikke kapasitet? Ser at det står at man har krav på 25% reduksjon på gebyret for hver uke man ikke får svar etter 12-ukers fristen. Men i og med at de har sagt at de ikke kommer til å gi svar, har de da sikret seg?

Anonymkode: 4a01d...21e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I Oslo ryktes det at PBE bruker mye ressurser på å lete etter formaliafeil i søknadene, slik at 12-ukersfristen ikke gjelder

Skrevet

Ok... hva er formaliafeil? Aldri hørt om. Men må de ikke da si ifra om at det er en feil innen 12 uker? De kan jo ikke bare ikke si noe....? Eller kan de?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...