Gå til innhold

Hva synes dere om den orientalske interiør stilen? Kan det fort bli litt mye?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har falt veldig for den orientalske stilen, liker farger, heklede kurver og bohemsk print for å nevne noe. Har derfor innredet store deler av leiligheten min med elementer fra denne stilen. En veldig god venninne av meg som bare har beige og hvite farger hjemme hos seg, stengods vaser fra HM som er veldig i vinden nå, hun syns denne stilen jeg kjører blir litt mye og hun har nevnt at jeg har tatt litt av. Vi har jo to vidt forskjellige stiler så jeg skjønner henne, men jeg har prøvd å skape en slags rød tråd gjennom hele leiligheten og trives med sånn jeg har det. Hva synes dere om den orientalske interiør stilen egentlig? 

Anonymkode: f3d53...05e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville svart tilbake at jeg synes det er ganske kjipt å få negative tilbakemeldinger på en stil jeg liker, bare fordi hun liker andre stiler, og at spesielt som venner burde hun respektere at jeg velger min egen stil i mitt hjem.  Negative kommentarer bare fordi man har ulik stil er ganske barnslig...

Jeg elsker en blanding mellom gammelt og nytt, og har mye både gjenbruk og teak. Jeg elsker det. Men det kunne ikke falt meg inn å kritisere andre sin stil negativt. Jeg liker min stil, og det er jeg som bor her. Det er garantert mange som synes jeg jar mye ting, eller ikke stilrent nok. Jeg hadde ikke trivdes med minimalistisk stil eller nordisk stil, det er så absolutt ikke min stil, jeg synes det virker tomt og upersonlig. Men andre elsker den, og da mener jeg de må få ha den hjemme.

• Liker 5
Skrevet

Liker selv langt bedre en mer avslappet og fargerik stil som f.eks orientalsk enn at alt skal gå i duse (fargeløse)toner, men ville ikke falt meg inn å kritisere en annens stil selv om den var helt annerledes enn min. Merkelig av din venninne å kommentere på en slik måte, i hvertfal så lenge du ikke virkelig har tatt helt fulstendig av og fylt boligen så det knapt er plass til å være selv.

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Siden du spør: Jeg personlig liker den ikke, men ville jo aldri funnet på å si det til en person jeg var på besøk hos. Hun venninnen din hørtes ut som om hun har litt krøllete sosiale antenner. 

Anonymkode: 5af0d...af3

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker den stilen. Derimot synes jeg minimalisme og beige hjem er skikkelig døll kjedelig og mainstreem. 

Men jeg ville aldri sagt det til en i ett sånt hjem. Rett å slett fordi jeg er oppdratt bedre og innser selv at det er en smaksak. 

Anonymkode: 52d11...873

• Liker 8
  • Hjerte 1
Skrevet

Hva vi synes om den? Det burde jo ikke spille noen rolle, så lenge du liker den vel? 😊 

Den orientalske stilen er ikke noe for meg, jeg klarer ikke så mye "rot" og ting og tang og mønster overalt. Men jeg ville aldri sagt det høyt til noen som hadde det sånn hjemme. Den venninnen din er direkte uhøflig. Vi kan ikke alle ha lik smak, og godt er det. Variasjon er bra!

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har falt veldig for den orientalske stilen, liker farger, heklede kurver og bohemsk print for å nevne noe. Har derfor innredet store deler av leiligheten min med elementer fra denne stilen. En veldig god venninne av meg som bare har beige og hvite farger hjemme hos seg, stengods vaser fra HM som er veldig i vinden nå, hun syns denne stilen jeg kjører blir litt mye og hun har nevnt at jeg har tatt litt av. Vi har jo to vidt forskjellige stiler så jeg skjønner henne, men jeg har prøvd å skape en slags rød tråd gjennom hele leiligheten og trives med sånn jeg har det. Hva synes dere om den orientalske interiør stilen egentlig? 

Anonymkode: f3d53...05e

Jeg synes venninna di er litt frekk. 

Anonymkode: e06c9...e03

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Venninna di er frekk. Jeg liker godt den stilen du beskriver, og hvem bryr seg om det "blir litt mye". Alt blir litt mye for de som bare liker kjedelig beige

Anonymkode: 42a02...eb9

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes venninnestilen hennes er merkelig.

Anonymkode: b338e...d71

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Alt er bedre enn den kjedelige hvite skandinaviske stilen.

Anonymkode: 1b98b...492

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Jeg tenker at jeg garantert ville mene at du har det veldig hyggelig, men at det ikke er slik jeg vil bo. Det ene utelukker ikke det andre for meg.

Innred slik du liker og trives med, det er tross alt ditt hjem.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er egentlig orientalsk stil? Midtøsten? Asia? India? Japansk? 

Anonymkode: 3a86d...3b7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes uavhengig av din eller hennes stil, at hun trår helt feil når hun kritiserer hjemmet ditt på den måten!

Med mindre hun skal flytte inn på permanent basis, så burde hun som en god venninne, holde helt tåta og være fornøyd med sitt eget hjem. Som forøvrig høres gørr kjedelig og mainstream ut. Men det ville jeg jo aldri sagt verken til henne eller andre jeg kjenner.

Så prøv bare å trekke på skuldrene, og gjør nøyaktig så mye overkill bohemsk orientalsk som du vil i ditt eget hjem ❤️

Anonymkode: e1a49...46f

AnonymBruker
Skrevet

Bilde? Jeg vet ikke helt hva du mener og ble nysgjerrig. 

Har selv hatt samme stilen som venninna di og holdt ut i to år med den. Nå skal jeg ha helomgjøring - farger og ikke bare hvite møbler, og mer avslappet stil. 

Anonymkode: cf1ea...22f

AnonymBruker
Skrevet

Min erfaring er at det fort kan bli for lite. At det må være mye, og helst veldig mye, for at det skal se bra ut. Blir det for lite så ser der ikke gjennomført ut, og da kan det fort se rotete ut. 

Anonymkode: 1e580...18d

• Liker 1
Skrevet

Jeg liker den orientalske stilen godt og ilikhet med andre svar i denne tråden kan jeg synes den hvite, sterile, kalde stilen er grusom. Men om jeg ville sagt noe som helst til venner eller mennesker jeg hadde fått lov til å komme på besøk til som hadde denne stilen? Nei. En ting er å ha ulik stil og smak som mange har heldigvis, ingen liker alt.. Men å ha så korte antenner at jeg på noen måte hadde gulpet ut av meg alt jeg ikke likte hos folk eller på noen måte insinuert at min smak egentlig var viktig/ere enn den som bodde der? Nei. 

Så rist det av deg og stå for det du liker.

Gjest Nysgjerrigepia
Skrevet

Jeg liker i utgangspunktet rolige farger og få elementer i interiøret, for meg blir det for mye med masse farger og dilldall. MEN, jeg elsker å komme hjem til andre som kjører sin egen stil istedenfor å kopiere andre, og kun kjøper de nyeste trendene. Interiør bør være personlig og gi et pekepinn på hvem som bor der. Så kjør på og ha det akkurat sånn du vil ha det, det er tross alt ditt hjem. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...