AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 hei og hopp! jeg ønsker inspirasjon til middager og andre måltider. jeg elsker å stå på kjøkkenet og håper jeg får mange tips kanskje tråden kan bli inspirerende for andre. i går laget jeg og minsten fylte horn til kveldsmat og vi hadde gyros til middag. med kjøtt fra fryseren, hjemmelaget pitabrød og salat i hagen ble det ikke mange kronene for ett nydelig måltid! Vi er forresten to voksne med 3 gutter, hvorav en er tenåring. det går myyye mat med disse ulvene mine I fryseren har vi kjempemasse hjortebiff, litt småkjøtt, samt hjortestek (stek som er surret, har aldri laget det før - om noen har oppskrift på noe spennende blir jeg veldig takknemlig!). Hva liker du å bake/lage? Anonymkode: 70afd...d4e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Hva med å grille hjort? Hjortegryte (klassisk med sopp, gulrøtter, potetmos, tyttebær), chilli con carne av høyrygg (hjortekjøtt), langtidsopphold tacokjøtt med hjort i stedet for oksekjøtt. https://detgladekjokken.no/oppskrift/chili-con-carne-av-storfekjott/#wpzoom-premium-recipe-card https://gladkokken.no/oppskrifter/mitt-beste-tacokjott-saftig-mort-og-utrolig-god-smak Hjortestek (google for temperatur) med sesongens grønnsaker. Feks dampet nykål, nypoteter utpå sommeren, asparges og/eller reddik. Hjemmelaget kryddersmør til. Annet kjøtt kan brukes i wok, taco, gryteretter. Nå mot sommeren er det godt med rabsrbragrøt og rabarbrapai. Blåbærpai når sesongen kommer. Hjemmelaget sorbet av norske bær. Anonymkode: bded9...a7b
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Sosekjøtt? Hadde vi masse i barndommen Hjortemedaljong Hjortebiff med pommes frites og bearnaisesaus Wok med hjort Hjortetaco Hjortepizza Eventuelt wok med andre ingredienser—> scampi, kylling, tofu, omelett… Taco med forskjellige proteinkilder—> kylling, svin, storfe, vegetarkjøttdeig, biff, kikerter, bønner, tofu, jackfruit Forskjellige typer pasta i noe saus. Anonymkode: ffc49...9af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå