Gå til innhold

Uhøflig å gå «tidlig» med små barne

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var nettopp i bryllup til svigerinna mi, vi har 2 jenter på 3 og 5, de var brudepiker. Når klokka va 22, var kaken ennå ikke delt og vi var nettopp ferdig med middagen, ungene hadde vert tidlig oppe med å fikse hår, ta bilder osv. Så de satt omtrent å halvsove på bordet. Trøtte og leie, kl 23, var ennå ikke kaken kuttet og jeg og mannen min følte det var å få ungene i seng på hotellet. Så rett over kl 23 tok vi å reiste. Feiringen varte til 4 om morgenen. Nå vi møttes et par dager senere ble vi utskjelt fordi vi hadde gått før dans og kake. Jeg tenkte hallo har små trøtte barn. Var ingen plass i lokalet der de kunne evt trekke seg tilbake. Kjenner jeg er litt forundret ja forstår at hun syntes det hadde vert gøy med oss alle der men er måte på hvor mye små barn skal tåle..

Anonymkode: 551a0...417

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ha med så små barn på bryllupsfest i det hele tatt??

Anonymkode: 941e4...953

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi dro hjem med babyen vår kl 21 😅 bruden er heldigvis småbarnsmor selv og løftet ikke et øyenbryn av det. 

Anonymkode: 358f3...075

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er spesielt å skjelle dere ut for noe sånt. Noen ville kanskje arrangert barnepass utpå kvelden, men det er jo ikke alltid det lar seg gjøre, og det burde folk ha forståelse for.

Det kan jo hende at det ikke var så vondt ment, men at hun bare ville gi uttrykk for at det var synd dere ikke kunne bli lenger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At så små barn greide seg helt til 23 er jo utrolig. Syns dere var lenge. Hadde jeg hatt ungene med i bryllup, måtte vertfall en av oss gått mye tidligere 23 😅

Anonymkode: eb3da...bd6

• Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo helt vanlig og naturlig, bruden er på bærtur.

Anonymkode: 5db84...dc3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde aldri vært til kl 22 med så små barn.. 

Om man har med småbarn i bryllupp skjønner jo alle at man må gå tidligere for å legge dem. Det går jo at den ene blir igjen mens den andre drar hjem og legger ungene, da, men det er også helt innafor å dra hjem. 

Anonymkode: 0a798...a42

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Hvorfor ha med så små barn på bryllupsfest i det hele tatt??

Anonymkode: 941e4...953

Fordi ikke alle har flust av barnevakter tilgjengelig...? 

Anonymkode: 0a798...a42

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
AnonymBruker skrev (På 1.6.2023 den 7.16):

Var nettopp i bryllup til svigerinna mi, vi har 2 jenter på 3 og 5, de var brudepiker. Når klokka va 22, var kaken ennå ikke delt og vi var nettopp ferdig med middagen, ungene hadde vert tidlig oppe med å fikse hår, ta bilder osv. Så de satt omtrent å halvsove på bordet. Trøtte og leie, kl 23, var ennå ikke kaken kuttet og jeg og mannen min følte det var å få ungene i seng på hotellet. Så rett over kl 23 tok vi å reiste. Feiringen varte til 4 om morgenen. Nå vi møttes et par dager senere ble vi utskjelt fordi vi hadde gått før dans og kake. Jeg tenkte hallo har små trøtte barn. Var ingen plass i lokalet der de kunne evt trekke seg tilbake. Kjenner jeg er litt forundret ja forstår at hun syntes det hadde vert gøy med oss alle der men er måte på hvor mye små barn skal tåle..

en avsporing, men bryllupet til svigerinna di, det er vel bryllupet til din bror og? eller?

Anonymkode: e5f7b...844

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

en avsporing, men bryllupet til svigerinna di, det er vel bryllupet til din bror og? eller?

Anonymkode: e5f7b...844

Må ikke være det. Svigerinna kan være søsteren til TS' mann.

Anonymkode: d6f69...c41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker det hadde vært mest naturlig med barnevakt, men om det ikke er mulig kunne vel du reist med ungene og mannen kommet etter på et senere tidspunkt. Antar din manns søster er bruden her.

Anonymkode: d01da...3ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanlige er vel barnevakt eller at en av foreldrene drar med ungene.  Men om det var helt umulig med barnevakt og dere av en eller annen grunn måtte være to for å få ungene hjem hadde det kanskje vært lurt å si fra i forkant. For ungenes del burde de fått dra hjem mye tidligere. Ikke vanlig å ha små barn på fest til sent på kveld.

Anonymkode: c8f47...7b3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det vanlige er vel barnevakt eller at en av foreldrene drar med ungene.  Men om det var helt umulig med barnevakt og dere av en eller annen grunn måtte være to for å få ungene hjem hadde det kanskje vært lurt å si fra i forkant. For ungenes del burde de fått dra hjem mye tidligere. Ikke vanlig å ha små barn på fest til sent på kveld.

Anonymkode: c8f47...7b3

I andre kulturer er det helt vanlig. Naboene våre fra Afrika lar ungene være oppe til 23 på en vanlig lørdag liksom.

Anonymkode: 724f3...2ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I bryllupet vårt dro bestevenninnen min kl. 21.00. Da var hun utslitt 😆 men absolutt ikke noe å bli sint over. 

Synes dere holdt ut lenge. 

Anonymkode: a1e70...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skjønner ikke at man orker og ha bryllupet så seint en gang

jeg og min forlovede skal ha det så tidlig som mulig

Anonymkode: 5c4e9...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EmKay

Synes også dere og barna holdt ut lenge. 

Selv hadde vi nok antakelig ordnet det litt annerledes. At barna dro med en barnevakt litt utpå dagen/tidlig kveld, eller at en av oss dro hjem og den andre ble værende. 
Uansett synes jeg ikke det noe å bli sur for. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Altså, nå ble det som det ble. Veldig dårlig planlagt, dere visste vel allerede fra innbydelsen at dette ville bli for sent for disse to små, så det skulle selvsagt vært ordnet enten barnepass eller at den ene av dere hadde blitt igjen. 

Kjedelig å få kjeft, men bit det i dere. 

Anonymkode: 0a20b...f7a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan se at det var kjipt for paret at dere begge gikk, og at gjerne den som står paret nærmest kunne blitt, men tullete med utskjelling. Vi skal i bryllup neste uke og da drar jeg hjem med barnet vårt når fest og drikking begynner, eventuelt når han er trøtt (3år). Hadde i utgangspunktet ordnet barnevakt, men plutselig kom det noe i veien, så da ordner vi det slik. Ikke det enkleste barnet å ha pass til heller. 

Men det er vel ikke helt normalt å vente så lenge med å dele kaken heller? 

Anonymkode: 6f551...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke normalt å bli sint for slikt... Da min svoger giftet seg, så var vell vår eldste 2 år. Giftet seg nede i Europa der kona kommer fra. Var litt andre tradisjoner enn hva vi var vant til. Var noen form for mottagelse i hagen til kirka etter vielsen som varte noen timer. Så var det buss i 1-1,5 time til hotellet middagen og festen skulle være. 

Både jeg og 2 åringen sovnet på bussen. Husker faktisk ikke om vi fikk med oss kaka, eller bare middagen. Men vi gikk på rommet å la oss rundt midnatt. Da var alle 3 utslitt. Ingen som ble sure eller noe slikt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.6.2023 den 7.16):

De unge inviterer barn og serverer ikke kake før kl 23? Da har de ingenting å klage på

Anonymkode: d6fa2...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...