AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #1 Skrevet 1. juni 2023 Selv har jeg vert bort i samme dilemma med en venninne av meg. Der vi bytter på det annen vær gang er jeg og mannen hos dem og spiser og neste gang er dem her og spiser, vi har også andre vennepar men ingen av dem har noen gang «bestilt» meny hos oss, de spiser det som blir servert. Og sier at dette må lages igjen en gang for det var så godt! Det tar jeg selvfølgelig som en komplimang. men andre venninna serverte jeg en type hjemmelaget lapskaus,jeg skulle egentlig lage pizza men det ble litt endring i menyen, hun spør ofte veldig mye «hva fikk deg til å ombestemme deg?» »skulle vi ikke det andre?» »hadde det vert meg hadde jeg lagt bitene mindre» jeg skjønner at ho er gravid men føler jeg ikke er helt gira på å ha henne over på middag lengere når gjester skal «detajle bestille» mat som bakverk og ingredienser til mat til neste middagsbesøk. Når vi drar bort der spiser vi det som blir servert, kunne aldri tenkt meg å komme med ønske bestilling borte hos noen, jeg liker når jeg selv for velge middagen. Elsker å lage mat men ikke på bestilling når vi skal ha middagsgjester Anonymkode: 641fa...978 3
Gjest ti10 Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 Mulig hun hadde gledet seg veldig til pizza eller noe annet du pleier å lage som hun synes er godt? Men hvis hun på generell basis bare "bestiller", da virker det litt rart.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #3 Skrevet 2. juni 2023 Her også inviterte jeg til skalldyrlag i fjor sommer men så ombestemte jeg meg og laget joikaboller i stedet (jeg liker det bedre en reker). Fikk noen kommentarer da på at et par ble litt skuffa men det overså jeg glatt :) Anonymkode: 08f86...269
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #4 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Her også inviterte jeg til skalldyrlag i fjor sommer men så ombestemte jeg meg og laget joikaboller i stedet (jeg liker det bedre en reker). Fikk noen kommentarer da på at et par ble litt skuffa men det overså jeg glatt Anonymkode: 08f86...269 Eh.. joikaboller i stedenfor skalldyrlag? 😂😂😂 Hvis jeg var blitt invitert på skalldyrlag og fikk noen hermetiske joikaboller så hadde jeg faktisk blitt stum og sjokkert på samme tid. Gidder en ikke å lage til skalldyr så kutter en heller bare festen Anonymkode: e5cd5...611 9 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #5 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Her også inviterte jeg til skalldyrlag i fjor sommer men så ombestemte jeg meg og laget joikaboller i stedet (jeg liker det bedre en reker). Fikk noen kommentarer da på at et par ble litt skuffa men det overså jeg glatt Anonymkode: 08f86...269 Særlig Anonymkode: c038d...6d6 4
Perleblomst Skrevet 2. juni 2023 #6 Skrevet 2. juni 2023 Var dette en helg? I såfall er de fleste vant med med noe litt bedre enn lapskaus. Ikke at det er dårlig, men kanskje mer hverdags. Men jeg forstår ikke klaging på mat mtp graviditet? Lapskaus kan fint spises. Du kan kanskje minne hun på at du tar hensyn mtp graviditet og kommer til å servere ting hun kan spise? Ellers foreslår jeg å si på forhånd at det serveres x rett. Eller så hadde jeg sagt "bestemmer meg på lørdag/det blir surprise". Å legge seg opp i hva andre bør lage syns jeg er frekt. Men hun har sikkert bare lyst å spise mer av det du lager som hun liker, f.eks bakverk som du nevner. Kanskje du av og til kan servere noe du vet hun liker ekstra godt? Selv liker jeg å servere det jeg vet gjestene liker. Om 4/10 ikke liker skalldyr, så servere jeg ikke reker. Om en er kresen, så tar jeg litt hensyn. Da tenker jeg ikke på å fjerne paprika på pizza, men jeg lager noe "folk flest" spiser.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #7 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Eh.. joikaboller i stedenfor skalldyrlag? 😂😂😂 Hvis jeg var blitt invitert på skalldyrlag og fikk noen hermetiske joikaboller så hadde jeg faktisk blitt stum og sjokkert på samme tid. Gidder en ikke å lage til skalldyr så kutter en heller bare festen Anonymkode: e5cd5...611 Litt det samme som hjemmelaget pizza versus "en type lapskaus", kanskje. Anonymkode: d17f7...25e 2
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #8 Skrevet 2. juni 2023 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Litt det samme som hjemmelaget pizza versus "en type lapskaus", kanskje. Anonymkode: d17f7...25e Vær glad dere får servert gratis mat jeez😂 Anonymkode: 641fa...978
PM75 Skrevet 7. juni 2023 #9 Skrevet 7. juni 2023 Slutt å ta deg nær av slike kommentarer og sett grenser. Jeg kan ikke se for meg at det er vondt ment, men heller litt ubetenksomt. Husk - det er du som bestemmer i ditt hjem, ikke venninnen. 1
Rhodiola Skrevet 7. juni 2023 #10 Skrevet 7. juni 2023 Hei trådstarter. Da tittelen på tråden er mangelfull, stenges tråden. Viser til forumets retningslinjer: Sitat * Trådtitler på forumet er begrenset til 140 tegn. Vi anbefaler våre brukere å benytte seg av gode titler for å beskrive trådens innhold og dermed treffe riktige mottakere. Tråder med tittelen "Hjelp?" og lignende ufullstendige titler vil stenges. Trådstarter kan velge mellom enten å sende PM til moderator med ønske om endring av tittel, eller selv starte en ny tråd med forbedret tittel. Du kan enten sende meg en PM med ønsket oppdatering av tittelen, så vil tråden åpnes igjen, eller starte en ny tråd med mer beskrivende tittel. Rhodiola, admin.
Anbefalte innlegg