Gå til innhold

Stress for kjæreste når jeg forteller noe kjipt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten forteller at han får en dårlig dag når jeg ikke er happy, eller forteller om noen som er kjip på jobb. Har en kollega som har mye opp og ned følelser, kjefter, trykker meg ned og driver generelt med psykisk mishandling. Jeg holder på å se etter andre jobber, men det tar tid. Jeg har det tidvis vanskelig, spesielt den uka jeg har pms og kjenner ekstra på ting. 

Pleier dere å fortelle om sånt til deres nærmeste eller holder dere det for dere selv? Vi har kommet fram til at jeg skal slutte å dele siden det ødelegger dagen hans. Og at jeg skal slutte å være sårbar og bearbeide mer det som er tøft på egen hånd. Men hva gjør kg folket? Hvordan snakker dere om ting som er vanskelig? 

Anonymkode: ad5c8...3a3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Pleier dere å fortelle om sånt til deres nærmeste eller holder dere det for dere selv? Vi har kommet fram til at jeg skal slutte å dele siden det ødelegger dagen hans. Og at jeg skal slutte å være sårbar og bearbeide mer det som er tøft på egen hånd. Men hva gjør kg folket? Hvordan snakker dere om ting som er vanskelig? 

Selvsagt er det til en viss grad viktig å kunne bearbeide slike hendelser og inntrykk, og bli ferdig med de selv på en måte, på en selvstendig måte, men å ikke kunne fortelle noe slikt til ham fordi det ødelegger dagen hans?

Du blir dobbelt isolert til slutt. Til slutt vil det komme livskriser og hendelser dere må dele, og hvis det er slik at han stenger av så sitter du med en stor sorg på side, og en til om å være alene om den fra ham. 

Anonymkode: a6fc7...695

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Snakker om alt med samboer. Syns det er godt å få et annet perspektiv på ting. Støtte og en god klem, er godt det også. Kan jo ikke bare dele gode ting. Deler man et liv sammen, deler man også oppturer og nedturer.

Anonymkode: ec80d...92c

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du svært ofte greier ut om negative ting og ikke klarer å stoppe så forstår jeg han. men det høres ikke sånn ut. du får ikke en gang lov til å se lei deg ut hvis du er det. Du må nesten gå ut fra at du kommer til å få null støtte den dagen du opplever at dine nærmeste dør også.

Det du må avgjøre er om du ønsker å ha en partner som ikke stiller opp når du trenger det mest.

Anonymkode: 1d6b2...623

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Man må da kunne dele både det gode og det vanskelige med partneren sin. Hvorfor fokuserer han så mye på seg selv når det er du som har det vanskelig? I mine ører høres han ut som en meget dårlig partner! 

Anonymkode: 0a146...2a8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvordan det blir lagt fram. Hvis det er mye klaging, syting og gråting og generelt mye negativitet, så skjønner jeg at han ønsker å skjerme seg.

Anonymkode: 2e764...b58

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snakker om alt med samboer. Syns det er godt å få et annet perspektiv på ting. Støtte og en god klem, er godt det også. Kan jo ikke bare dele gode ting. Deler man et liv sammen, deler man også oppturer og nedturer.

Anonymkode: ec80d...92c

Jeg ønsker jo egentlig et sånt forhold som dette. Der man ikke må kontrollere seg selv så veldig. Det ønsker jo også typen, men så ønsker han også at jeg begynner å sorterer selv. 

Jeg har tenkt å jobbe med det da og så holde han utafor det vanskelige i livet mitt. Men noen ganger er det også feil når det er positivt det jeg deler. Føler jeg må på en måte være en slags "gjennomsnittlig bra" versjon av meg selv, som ikke har for mye bra på gang, og ikke har for mye negativt på gang, eller evt holder det for meg selv slik at det ikke ødelegger dagen hans. 

AnonymBruker
Skrevet

Buhuu, stakkars han som får ødelagt dagen sin.

Forteller han kjipe ting noen gang da?

Anonymkode: e2b25...dfe

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hva er vits å være i et forhold hvor du ikke kan snakke åpent med hverandre og støtte hverandre? Kanskje derfor jeg er singel haha. 

Anonymkode: 75a72...10c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg ønsker jo egentlig et sånt forhold som dette. Der man ikke må kontrollere seg selv så veldig. Det ønsker jo også typen, men så ønsker han også at jeg begynner å sorterer selv. 

Jeg har tenkt å jobbe med det da og så holde han utafor det vanskelige i livet mitt. Men noen ganger er det også feil når det er positivt det jeg deler. Føler jeg må på en måte være en slags "gjennomsnittlig bra" versjon av meg selv, som ikke har for mye bra på gang, og ikke har for mye negativt på gang, eller evt holder det for meg selv slik at det ikke ødelegger dagen hans. 

Her tenker jeg at han har mest å jobbe med og at dette er konkret nok til at han kan ta kontakt med en psykolog og be om hjelp. Voksne, friske mennesker skal tåle at andre har normale, dagligdagse følelser. Og å tåle det vil si at man skal kunne vise medfølelse eller glede seg på andres vegne. 

Anonymkode: 41453...983

• Liker 1
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Om det er mye klaging og negativtet forstår jeg at samboer blir lei. 

Har en snart eksmann som er sånn. Jeg forstår at livet hans ikke ble som han ønsket og at han er lei, men å høre om det konstant 24/7 er ufattelig slitsomt. 

Etter 15 år blir det nå skilsmisse. 

AnonymBruker
Skrevet
13 hours ago, AnonymBruker said:

Kjæresten forteller at han får en dårlig dag når jeg ikke er happy, eller forteller om noen som er kjip på jobb. Har en kollega som har mye opp og ned følelser, kjefter, trykker meg ned og driver generelt med psykisk mishandling. Jeg holder på å se etter andre jobber, men det tar tid. Jeg har det tidvis vanskelig, spesielt den uka jeg har pms og kjenner ekstra på ting. 

Kjæresten din får dagen ødelagt av at du ikke er happy? Rødt varselflagg hos meg!

Du skal slutte å være sårbar? Rødt flagg igjen!

»Vi» har kommer frem til?? Høres ut som at han har kommet frem til det og at du nå skal føye deg så ikke han blir i dårlig humør. Rødt varselflagg!

Her hjemme støttes den som har en dårlig dag. Det er jo det et samliv skal gi. Trygghet, trøst, varme og raushet. Stor klem til deg TS.

Anonymkode: ef439...2f8

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Blir så trist av alle disse trådene med unge  kvinner som er i forhold med men følelsesmessig avstumpede menn. 

Slå opp! Ihvertfall ikke få barn. Du må ikke være sammen med en slik mann, hvorfor skal du nøye deg med dette? Det blir ikke bedre. Hva skjer den dagen han blir irritert for at du ikke klarer å barnet til og slutte og mase?

Man skal ikke måtte gå rundt å «moderere» og debutere seg selv i sitt eget hjem med den persjon hvis liksom skal være ens støttespiller i livet. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Han får en dårlig dag? Google codependence. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...