Gå til innhold

El-taxi - jeg måtte betale for ladepausen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Taxien hadde ikke fulladet bil med strøm da jeg ble hentet. Måtte lade underveis da sjåføren ville ha ekstra margin for å komme tilbake til ladestasjon og ikke var kjent i området. Det var greit nok, jeg skulle ett stykke. Men så ser jeg mens bilen ladet at takstameteret gikk. I ekstra 30 min+ 20 min fordi noe gikk galt underveis i ladingen som han ikke kunne styre. 

Er dette lov? Det var den eneste taxien som var ledig da og som kunne kjøre så jeg sa ja til at han kunne lade. Men at takstameteret skulle gå samtidig hadde jeg ikke godtatt. Han hadde klart å komme seg tur+tilbake til en lader nær der jeg bor. 

Kostet ca 500 kr ekstra. 

Anonymkode: 494b9...0e4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenkte du at sjåføren skulle jobbe gratis den tiden ladingen tok da?

Anonymkode: fc464...620

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, det er vel selvsagt? Han har ikke kjøring, da skal han heller ikke ha betalt. Dette hadde jeg klaget på til taxi-selskapet, TS

Anonymkode: e4b1e...a33

Er du helt fjern? Han er jo på jobb og skal selvsagt ha betalt for tiden sin! Ærlig talt.

Skrevet

De skyter jo seg selv i foten om de tar betalt når de lader. Da vil jo ingen ta el-taxi. 

• Liker 31
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Er du helt fjern? Han er jo på jobb og skal selvsagt ha betalt for tiden sin! Ærlig talt.

Dette går jo ikke an. Ærlig talt. Du er jo rar som tenker at det er helt ok å velge en tilfeldig kunde som skal betale for tiden man lader bilen. Skal TS betale feks 200 kr for at bilen skal kunne kjøre resten av dagen da, er det logisk? 

• Liker 37
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt skal han ikke ha betalt for den tiden. Om han hadde fått motorstans, vasket bilen eller kjørt inn i en rasteplass for å sove, så krever man ikke penger av kunden for det. 

Anonymkode: 14256...db8

• Liker 26
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Hehe, tenk deg at du skal rekke et fly. Du tar el taxi, og har dårlig tid. Men halvveis til flyplassen må taxien ladest. Der røyk den New York turen…

Anonymkode: 6968a...8c2

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Tenkte du at sjåføren skulle jobbe gratis den tiden ladingen tok da?

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Betaler du bensinregninga på fossil taxier?

Strøm er drivstoffet, det er sjåførens ting å stå for og er allerede inkludert i prisen. Selvfølgelig skal de gjøres mellom turene, men har han feilberegnet må han slå av takstameteret under lading.

Anonymkode: 2dda5...ee6

• Liker 21
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Ja, det er vel selvsagt? Han har ikke kjøring, da skal han heller ikke ha betalt. Dette hadde jeg klaget på til taxi-selskapet, TS

Det er som pasientreiser (staten) de skal ha oss til å kjøre for halv pris og gratis lading. Er det rart noen gidder å kjøre det rælet der? De kan betale oss ordentlig. Folk skal leve i taxi næringa og. Nå hater jeg el bil da så har ikke det problemet. Kjører diesel så er ikke noe problem. Men ser for meg at det kan jo bli ett giga problem med el biler fremover. 

At de sleipeste sjåførene kommer til å ta lade pauser både titt og ofte. Og hvem går det utover? Jo Dere forbrukere. Men sånn er det når alt skal være el bil. Alt er tydeligvis lov innenfor taxi slik det er nå. 

Folk er så ubevisste på hvem de setter seg på med så jeg sier good luck. Detta kan bli dyrt for deg. Ser spesielt dette her hele tiden på flyplassen. Folk går automatisk til første bil. Ikke spesielt lurt slik taxi næringa er lagt opp nå. De burde heller ta runden og spørre hvor mye den enkelte kjører for. For der er det penger å spare. 

Det er ingen kontroll på ingenting. På 2,5 år har det vært 1 kontroll oppi her jeg bor i hvertfall. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pga sykdom må jeg ta taxi til sykehus et par timer unna. Flere ganger var det elbil som måtte lade både til og fra, selv om det egentlig ikke var nødvendig. Den var med andre ord ikke oppladet da jeg fikk den. Det tok ikke lang tid før det kun kom diesel taxi, tror pasientreiser fikk nok av de ekstra tusenlappene de turene tok 

Anonymkode: 7b828...76f

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
MollyJones skrev (34 minutter siden):

De skyter jo seg selv i foten om de tar betalt når de lader. Da vil jo ingen ta el-taxi. 

ja det hadde vært supert at ingen ville ta el taxi ha ha ha. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Pga sykdom må jeg ta taxi til sykehus et par timer unna. Flere ganger var det elbil som måtte lade både til og fra, selv om det egentlig ikke var nødvendig. Den var med andre ord ikke oppladet da jeg fikk den. Det tok ikke lang tid før det kun kom diesel taxi, tror pasientreiser fikk nok av de ekstra tusenlappene de turene tok 

Anonymkode: 7b828...76f

Det er akkurat dette. Det er så mange sleipe sjåfører innenfor taxi miljøet at mange vil komme til å utnytte dette hvis de fikk betalt for lade pausene. Så hva skal pasisentreiser gjøre i 2025 da alt skal være el bil og det ikke fins ladere på sykehusene en kunne ha brukt mens en venta på at folk skal komme ut i bilen det tar jo for 10-15 min og kan jo lade mye på den tiden. Men så framsynt er man ikke i Norge da. Tungvindt med el bil som taxi spør du meg. Så sender sykehusene 1 bil frem og tilbake mellom sykehus det er nesten 10 mil i mellom og da blir det fort for lite strøm da spesielt på vinter'n. 

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Er det jeg som er fjern her av oss to? 

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet

Lovverket blir vel snart endret i kundens negative favør tipper jeg flere og flere taxier blir Batteribiler 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er det jeg som er fjern her av oss to? 

Greit nok at man tar betalt når det reellt må lade men halvtime var lenge da. Men jeg kjenner taxi miljøet så godt at er det noen som er sleipe så er det taxi sjåfører når det gjelder å karre til seg ekstra penger. De som er seriøse holder ikke på sånn, men vi har blitt veldig få dessverre. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kjenner en taxi-eier, og han tar ikke betalt når han lader. Hans feil, dårlig planlegging osv. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt klage, det er helt uakseptabelt. Sjåføren prøvde nok å utnytte deg.

Anonymkode: b4f2c...5bf

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det der er da ikke greit! Kunden skal ikke betale for at sjåføren ikke har gjort forarbeidet sitt. Én ting er at takstameteret burde vært stoppet under lading. Men man burde egentlig fått redusert pris på resten av turen også, som kompensasjon for at det tok ekstra tid. 

Anonymkode: 5fcc5...fb6

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Det der er da ikke greit! Kunden skal ikke betale for at sjåføren ikke har gjort forarbeidet sitt. Én ting er at takstameteret burde vært stoppet under lading. Men man burde egentlig fått redusert pris på resten av turen også, som kompensasjon for at det tok ekstra tid. 

Anonymkode: 5fcc5...fb6

Litt vanskelig å planlegge hele tiden i taxi man får turen 10 min eller mindre før kunden skal hentes så dette vil selvsagt krasje innimellom fordi de regner med kort tur og tenker at rekker en tur til før jeg må lade. Så pang kommer det en 50 km tur f.eks og da rekker de ikke lade. Enten må de da ringe kunden først å si i fra om det er greit de lader ett 10-15 før kunden hentes? Eller lade med kunde i bil? Eller høre om de vil ha ny taxi det er det jeg hadde gjort. Jeg hadde ikke tatt betalt av kunde for lading i hvertfall. Men det er nå meg da.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...