Gå til innhold

Hva gjør man med positiv corona-test?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var syk i helgen med feber og vanlige forskjolelsessymptomer,men følte meg frisk igjen fra i går til i dag, feberen kom plutselig tilbake litt senere utpå dagen idag og jeg tok en test jeg hadde liggende.. Denne var klar positiv.. 

I dag og i går har jeg vært på jobb, jobber på kontor og har ikke veldig tett kontakt med andre, men noe blir det jo i løpet av dagen uansett . Men i dag var jeg og på møte med bup der mitt barns behandler er gravid. 

Jeg tenker jo selvfølgelig å ringe i morgen tidlig å si fra men lurer på om dette fortsatt er veldig smittsomt og muligens farlig for en gravid? 

Selv føler jeg ikke meg mer syk enn ved en vanlig forkjølelse, første gang jeg har dette... 

Anonymkode: 8c2a8...854

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg var syk i helgen med feber og vanlige forskjolelsessymptomer,men følte meg frisk igjen fra i går til i dag, feberen kom plutselig tilbake litt senere utpå dagen idag og jeg tok en test jeg hadde liggende.. Denne var klar positiv.. 

I dag og i går har jeg vært på jobb, jobber på kontor og har ikke veldig tett kontakt med andre, men noe blir det jo i løpet av dagen uansett . Men i dag var jeg og på møte med bup der mitt barns behandler er gravid. 

Jeg tenker jo selvfølgelig å ringe i morgen tidlig å si fra men lurer på om dette fortsatt er veldig smittsomt og muligens farlig for en gravid? 

Selv føler jeg ikke meg mer syk enn ved en vanlig forkjølelse, første gang jeg har dette... 

Og bør jeg bestille legetime og gi beskjed til alle jeg har vært i kontakt med? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Nei.

Anonymkode: ce894...ff2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Er det ikke greit å holde seg hjemme når en fremdeles ikke er helt kvitt feberen og er tydelig smittsom ?? 

Anonymkode: 17e50...0a2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Er det ikke greit å holde seg hjemme når en fremdeles ikke er helt kvitt feberen og er tydelig smittsom ?? 

Anonymkode: 17e50...0a2

Jeg holder meg hjemme når jeg er syk og smittsom😊, men gikk på jobb fordi jeg følte meg bra igjen og ikke visste det var corona 

AnonymBruker
Skrevet

det er flokk immunitet mot covid nå. Det er ikke lenger krav til karantene eller smittesporing eller å si ifra.

Du holder deg hjemme så lenge allmenntilstanden din er dårlig. Også siden du vet at du har covid, så kan du være ekstra påpasselig med håndhygiene og nærkontakt med andre. For vi tenker vel på andre enn bare oss selv oppi det her? 

Men sånn ellers, så har du ingen plikter å forholde deg til, bortsett fra vanlig folkeskikk og fornuft. 

Anonymkode: a9981...ce1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde agert som ved omgangssyke. Holdt meg unna folk til jeg det er lite sannsynlig jeg er smittsom.

Ingen vil ha omgangssyke eller kan korona i hus.

Anonymkode: 360d7...97f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selv om det ikke lenger er krav til en dritt, vet du ikke hvordan andre reagerer på covid enda. Gi beskjed til behandleren på bup i allfall. Siden hun er gravid.. gravide er mer utsatt og svakere immunforsvar. Jeg isolerte junior da han fikk covid. For andre gang. Ikke så dårlig, kun snottete. Og litt feber opp og ned. Men dog, isolasjon fire dager. Og holde avstand. Her I hus følges gamle restriksjoner. Enkelt og greit. Er gravid, igjen. Men aldri vært utsatt for covid heldigvis. Ikke en gang da den kom til Norge. Og jeg er mye ute blant folk, og hatt nærkontakter flere tusen ganger. Men fortsatt, null smitte. Men skal sies, blir fort forkjøla og får lett andre sykdommer 😅🤣.... litt snørr i huser uten covid, jeg er smitta asap🤣.. og jeg blir så dårlig. Er heller ikke vaksinert. Så jeg vet rett og slett ikke hvorfor jeg aldri blir smitta med covid. Mannen et vaksinert, men selv han går all good. 

Anonymkode: 29f18...e4f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Du trenger ikke legetime med mindre du er så syk at du mener at du trenger legehjelp. Hvis jeg var en av de du hadde vært i kontakt med ville jeg blitt veldig takknemlig om du sa fra fordi jeg selv er i risikogruppe og har nære som også er i risikogruppe.

Anonymkode: b2ac6...541

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Corona er som vanlig sykdom nå. Så nei, du trenger ikke gjøre noe som helst annet enn hva du ville gjort med en vanlig influensa eller forkjølelse. 

Anonymkode: 6dbe7...b57

AnonymBruker
Skrevet

holde deg hjemme når du er syk er det eneste du trenger å gjøre, akkurat som ved influensa, omgangssyke etc....Det er ingen restriksjoner på covid lenger.

Anonymkode: 97253...91d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du trenger ikke legetime med mindre du er så syk at du mener at du trenger legehjelp. Hvis jeg var en av de du hadde vært i kontakt med ville jeg blitt veldig takknemlig om du sa fra fordi jeg selv er i risikogruppe og har nære som også er i risikogruppe.

Anonymkode: b2ac6...541

Enig. Jeg er selv i risikogruppe, og holder meg mye unna folk fortsatt. 

Anonymkode: f5e7a...8cb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...