Gå til innhold

Hvordan reagerer du om du får hat fra fremmede i innboks?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I dette tilfellet rasisme. Jeg har profil bilde på fb sammen med mannen min, han er mørk i huden. Ett troll på nettet har skrevet masse meldinger om at jeg n-ordet hore, at barna våres er apekatter, at det bare er spørsmål om tid før jeg blir jult opp og masse annet dritt... 

Jeg pleier egentlig aldri å gå inn i diskusjoner men jeg føler dette sikkert er en ung person som er på villspor, så jeg forsøker å nå til bunns i hvorfor han tenker som han gjør, men det ble såklart ingen nyttig samtale ut av det...

I tillegg til dette så har jeg en bror som går veldig inn for å bevise at hvite menn *egentlig* er de som har det vanskeligst fordi de opplever like mye hat og hets i følge ham, og at mørkhudede bare bør le bort det de opplever og at det ikke er så ille...

Han har forsvart bruk av n ordet tidligere og ingenting jeg sier går egentlig inn. Enda jeg har fortalt at mine tenåringer har fått n ordet slengt etter seg fra de var små til nå. Jeg blir så innmari provosert at jeg har blokkert han flere ganger,  men vi er på noen familiegrupper sammen. Det blir veldig dårlig stemning. Han hadde lang rant om at ALLE får hat fra fremmede på samme måte, men at han konkluderte med at jeg bare ikke forstår....

Så, spørsmålet er vel egentlig,  opplever du ofte å få dritt i innboks fra fremmede, og går det inn på deg? Jeg ble mest lei meg fordi han skrev stygt om barna mine :(

Anonymkode: e32cd...8d1

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Anmeld det til politiet! Om du bor i Oslo er de en egen gruppe som jobber med hatkriminalitet som dette er. Har veldig god erfaring med dem. Hun jeg møtte var skikkelig hyggelig og dyktig, tok meg på alvor selv om jeg sikkert hadde en "fillesak" i forhold til mye annet. De fulgte tilogmed opp med å ringe meg for videre saksgang. Dette var også plutselig noen som skrev dritt til meg på some. 

Har ikke anmeldt noe før så vet ikke hvordan resten av politinorge er, men hatkriminalitet tar dem på alvor! 

Anonymkode: d6082...633

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Anmeld det til politiet! Om du bor i Oslo er de en egen gruppe som jobber med hatkriminalitet som dette er. Har veldig god erfaring med dem. Hun jeg møtte var skikkelig hyggelig og dyktig, tok meg på alvor selv om jeg sikkert hadde en "fillesak" i forhold til mye annet. De fulgte tilogmed opp med å ringe meg for videre saksgang. Dette var også plutselig noen som skrev dritt til meg på some. 

Har ikke anmeldt noe før så vet ikke hvordan resten av politinorge er, men hatkriminalitet tar dem på alvor! 

Anonymkode: d6082...633

Men jeg tror dette er en person fra utlandet, så det er nok ikke mye å få gjort... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Herregud, "hatkriminalitet" fra en fremmed på nett... Blokker og move on.

Anonymkode: c41e9...938

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Men jeg tror dette er en person fra utlandet, så det er nok ikke mye å få gjort... :(

Steg 1: Skriv på profilen/siden/veggen hans eller direkte til hans venner eller familie, legg ved skjermbilder av det stygge han skreiv.

Steg 2: Blokker og slett. 

Steg 1 kan droppes.

Anonymkode: aef56...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har aldri fått hatmeldinger fra fremmede i min innboks, men har opplevd rabiate personangrep andre steder på nettet.

Når noen skriver såpass syke ting til en fremmed, da vet man at personen er både hatefull og mentalt syk. Jeg synes synd på slike personer.

Det er litt som å bli angrepet av din febersyke tre år gamle nevø som vil banke deg fordi du i feberdrømmen stjal kjeksen hans. Litt ubehagelig, men helt ufarlig, lett å løse situasjonen ved å trekke seg bort fra vedkommende, og mest av alt er det synd på den stakkarslige personen som har det vondt og ikke har en fungerende hjerne.

Anonymkode: aef56...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har fått det en gang av en tilfeldig fyr. Hadde vært en debatt på vg eller Dagbladet tror jeg, vedrørende fyrverkeri eller ikke på nyttårsaften. Jeg skrev som sant er at jeg er imot det pga dyr og folk som sliter med traumatiske hendelser og at det var mye bedre med laser show. Voksne menn trenger ikke masse smell, lyd og bråk når det plager andre mer enn det gjør godt for noen,bare fordi at de syntes det er gøy. Da fikk jeg beskjed om at han hata sånne egoistiske fitter som meg, som ikke kunne unne folk å ha det gøy på nyttårsaften. Han sa også at jeg var en psykopat som burde blitt banka opp. Jeg tok bare screen av meldingen hans med fult navn og det hele, så la jeg den ut til offentlig skue i den pågående nett diskusjonen. Ganske mange som klikka på han da for å si det sånn og jeg hørte aldri fra han igjen...

Anonymkode: ae048...8ac

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det må du anmelde. Uansett. 

Anonymkode: c554b...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...