AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 Har en venninne som ofte sier "vi må finne på noe!" så setter vi opp en dag og plutselig kan hun ikke likevel. Hører liksom ikke fra henne før langt på kveld. Eller midt i en telefonsamtale, "ringer deg etterpå!" og så ringer hun aldri opp igjen. Det er så slitsomt, hvordan sier man det på en pen måte at det her må ta slutt? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: f676f...b66
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #2 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har en venninne som ofte sier "vi må finne på noe!" så setter vi opp en dag og plutselig kan hun ikke likevel. Hører liksom ikke fra henne før langt på kveld. Eller midt i en telefonsamtale, "ringer deg etterpå!" og så ringer hun aldri opp igjen. Det er så slitsomt, hvordan sier man det på en pen måte at det her må ta slutt? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: f676f...b66 Høres ut som ei sol sliter med angst Anonymkode: ebc8d...6c9 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Det beste er å sette grenser og gi konsekvenser, selv om det kan være ubehagelig og tøft. "Jeg har lagt merke til at når vi avtaler å gjøre ting, avlyser du ofte på kort varsel, eller bryter avtalene. Jeg trenger at du holder avtalene vi lager. " Så bør du gjerne informere om hva som skjer om hun fortsetter, men det må du netsen kjenne på selv. Om det er at du ikke ønsker å lage avtaler med henne lengre, eller andre typer avtaler hvor du ikke blir bundet opp i å vente på henne, o.l. Jeg har en sånn venninne selv, men i hennes tilfelle er det mye grunnet kronisk sykdom som hun ikke rår over selv. Men det er drittirriterende, ja.... selv om hun ikke kan noe for det. Anonymkode: aded8...ccf 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 Hvis det er sykdom(høres ikke sånn ut på ts) er det vanskelig. Hvis ikke, kan det være greit å si at man har alternative planer man sier nei til; for å skape litt “press”på å holde avtalen☺️Sliter med lignende(med to veninner) og jeg er selv kronisk syk men avlyser ikke uten grunn. Unngår mange avtaler for min egen del, siden jeg har så høy terskel for å avlyse. Anonymkode: 212b6...a25
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå