Gå til innhold

Endret smak på Metode Fluorid tannskyllevæske?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i lang tid brukt Fluorid tannskyll fra Metode (apotek1) og vært fornøyd med produktet. Men den siste flaska jeg kjøpte luktet og smakte veldig såpe! Jeg leverte den inn og fikk pengene tilbake, men da jeg kjøpte en ny flaske (fra et annet apotek) så luktet og smakte den like mye såpe.

I følge Apotek1 har de ikke endret innhold i det siste, men jeg synes jo det er rart at den plutselig har gått fra å smake svakt peppermynte til å smake skikkelig såpe.

Andre som bruker produktet som har merket noe?

Anonymkode: 1cea0...abb

AnonymBruker
Skrevet

Siden jeg skrev innlegget såpass seint på kvelden og er redd det muligens forsvinner litt i mengden, bumper jeg det litt opp. :)

• 7 måneder senere...
Skrevet

Hei så gøy å se at andre også har merket det, den uten smak er også endret, smaker helt forferdelig, fant du ut noe mer? Kommer til å tømme den rett i do 😝

AnonymBruker
Skrevet
Halvor76 skrev (På 3.1.2024 den 23.32):

Hei så gøy å se at andre også har merket det, den uten smak er også endret, smaker helt forferdelig, fant du ut noe mer? Kommer til å tømme den rett i do 😝

Nei, når verken det lokale apoteket eller Apotek1 kunne gi meg noe ordentlig svar (og kundebehandleren på nett mente de ikke hadde endret noe på produktet), så ga jeg opp. Jeg har gått over til Vitusapoteket sin fluorskylling.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, når verken det lokale apoteket eller Apotek1 kunne gi meg noe ordentlig svar (og kundebehandleren på nett mente de ikke hadde endret noe på produktet), så ga jeg opp. Jeg har gått over til Vitusapoteket sin fluorskylling.

Haha, jeg trodde seriøst det var jeg som hadde skrevet dette hovedinnlegget! Stusset bare over at det var så lenge siden, for trodde min ble kjøpt i sommer😄

Men da var det altså ikke meg og nei jeg fikk heller ingen svar fra Apotek 1. Leverte fluorflaska tilbake til apoteket. De var enige i at den luktet litt såpe (men smakte jo selvfølgelig ikke på den). Fikk en ny med eldre produksjonsnummer. Den smakte som den skulle (som før). De skulle levere flaska og klagen til produsenten. Så skulle jeg få svar på sms eller mail om det var noe galt med fluor munnskyllevannet. Hørte aldri noe fra dem😏

Men godt andre har merket det. I min var det så sterkt såpepreg at jeg følte tennene mine ‘etset’ etter bruk. Som etter å ha spist sitron🙈 Helt motsatt virkning med andre ord😳

Så nå ser jeg meg om etter alternativer!

Anonymkode: 813a9...c4d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg fikk vite at peppermynte miksen kunne gi litt såpepreg smak/lukt og at det ikke var uvanlig. Jeg mener det må ha foregått en feil kjemi med blandingsforholdene. Men dette ville de nok tapt så mange penger på å innrømme at de heller tier stilt. Det vil nok uansett vise igjen når folk plutselig slutter å kjøpe dem.

En ting. Har dere prøvd den uten smak? For det er vel selve smaken-pepperminten /parfymen de må ha bommet på? Fluor lukter jo egentlig ingenting.

Vi kan jo også håpe de blander riktig i fremtidens produserte flasker. Men tørr vi prøve?!😆

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg fikk vite at peppermynte miksen kunne gi litt såpepreg smak/lukt og at det ikke var uvanlig. Jeg mener det må ha foregått en feil kjemi med blandingsforholdene. Men dette ville de nok tapt så mange penger på å innrømme at de heller tier stilt. Det vil nok uansett vise igjen når folk plutselig slutter å kjøpe dem.

En ting. Har dere prøvd den uten smak? For det er vel selve smaken-pepperminten /parfymen de må ha bommet på? Fluor lukter jo egentlig ingenting.

Vi kan jo også håpe de blander riktig i fremtidens produserte flasker. Men tørr vi prøve?!😆

At peppermyntemiksen kan gi såpepreg? for noe tull. Det er jo rart da at jeg aldri før har merket noe såpesmak/lukt når jeg har brukt den med peppermyntesmak. Jeg har jo brukt den fluorskyllinga i mange år. Det var ikke bare litt rar smak heller. Jeg kjente såpelukten med en gang jeg åpnet flaska og holdt på å brekke meg da jeg fikk fluorskyllinga i munnen. Begge de siste flaskene jeg kjøpte smakte og luktet sterkt såpe. Jeg sjekket batchnr og begge hadde nr 921L, så det var i hvertfall noe feil med den batchen.
En bruker over her mener den uten smak også har såpesmak nå, så da kan det jo ikke være peppermynten som har skylda. Jeg tror Apotek1 lyver og prøver å sno seg unna at de har endret på innholdet. Eller at det faktisk var feil med de produktene som ble produsert i en viss periode. Jeg gidder ikke bruke over 100 kr og risikere å få en til flaske med såpesmak, så jeg tror jeg holder meg til andre skyllemidler fremover.

Litt godt å høre at jeg ikke er helt alene om å ha merket at smaken og lukta har endret seg. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...