FrøkenHobart Skrevet 9. januar 2006 #1 Skrevet 9. januar 2006 Hvorfor i h....## sitter skallet fast i eggene når jeg skal ta det av? Har spurt litt rundt og ser ut til at alle har sin egen teori. Er det for ferskt, gammelt, for varmt, kalt?
Shea Skrevet 9. januar 2006 #2 Skrevet 9. januar 2006 Tror det er skikkelig ferske egg du har kokt. Dem er alltid skallet vanskelig med. Prøv å kjøl det skikkelig ned før du rensker det, da blir det lettere.
Arkana Skrevet 9. januar 2006 #3 Skrevet 9. januar 2006 Tror det er skikkelig ferske egg du har kokt. Dem er alltid skallet vanskelig med. Prøv å kjøl det skikkelig ned før du rensker det, da blir det lettere. ← Ja, nykokte egg må ligge litt i kaldt vann, så blir de lette å skrelle. Hvis ikke følger halve egget med.
FrøkenHobart Skrevet 9. januar 2006 Forfatter #4 Skrevet 9. januar 2006 Mnei....eggene jeg brukte i dag var nok kjøpt i desember og de lå 20 min i kalt vann etterpå så....de var ihvertfall helt kalde...
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #5 Skrevet 9. januar 2006 Kanskje de lå for lenge? Jeg pleier å skylle de i skikkelig kaldt vann i ca 3 minutter.
Plonk Skrevet 9. januar 2006 #6 Skrevet 9. januar 2006 Et godt tips er å oppbevare eggene i romtemperatur i stedet for i kjøleskap. Og eggene vi kjøper i butikken nå om dagen, er mye ferskere enn de var før det nye regelverket om datostempling av egg kom. Det er lurt å ha egg en god stund før du bruker dem, hvis du skal spise dem hardkokt, for det er graden av ferskhet som har størst utslag på det med at de blir umulige å skrelle...
Gjest vimse Skrevet 9. januar 2006 #7 Skrevet 9. januar 2006 Jeg skreller eggene under rennende kaldt vann jeg...
Grooo Skrevet 10. januar 2006 #8 Skrevet 10. januar 2006 Skreller under rennende kaldt vann jeg og... Og egge "skal" alltid ha romstepmeratur når man bruker dem, da blir resultatet best
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå