Gå til innhold

Henvisning til DPS og ventetider

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Så sant du ikke er dypt deprimert, suicidal eller er kraftig plaget av ADHD symptomer, så får du avslag. 

Så lenge du jobber, så er det garantert avslag. 

Vi får avslag på avslag på avslag på henvisningene som blir sendt fra oss. 

Anonymkode: ed279...18a

Det der er jo bare tull. Hvor har du det fra? Egen erfaring?

Det handler vel heller om at henvisningene som er skrevet er for dårlige. Jeg har aldri fått avslag, uansett om jeg har vært student, i jobb eller på AAP. Men jeg har lagt med et 20 siders eget skrevet vedlegg til henvisningen(e), der jeg har gjort rede for min historikk, funksjon, og drøftet litt rundt hva jeg tror DPS kan hjelpe meg med - og min motivasjon for behandling.

Min erfaring er at småbarnsmødre, og ressurssterke mennesker i jobb blir prioritert. De som er dypt deprimert eller akutt suicidal blir oppfordret til å ta kontakt med legevakt, fastlege eller rask psykisk helsehjelp i kommunen.

Anonymkode: 0a0a0...9e0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det der er jo bare tull. Hvor har du det fra? Egen erfaring?

Det handler vel heller om at henvisningene som er skrevet er for dårlige. Jeg har aldri fått avslag, uansett om jeg har vært student, i jobb eller på AAP. Men jeg har lagt med et 20 siders eget skrevet vedlegg til henvisningen(e), der jeg har gjort rede for min historikk, funksjon, og drøftet litt rundt hva jeg tror DPS kan hjelpe meg med - og min motivasjon for behandling.

Min erfaring er at småbarnsmødre, og ressurssterke mennesker i jobb blir prioritert. De som er dypt deprimert eller akutt suicidal blir oppfordret til å ta kontakt med legevakt, fastlege eller rask psykisk helsehjelp i kommunen.

Anonymkode: 0a0a0...9e0

Da er det håp, jeg er jo både småbarnsmor og i jobb 😊

Leste forøvrig i inntaksveilederen at det jeg er henvist for å få utredet gjøres på individuelle vurderinger, ikke sånn som på angst/tvang/spiseforstyrrelser osv hvor det sto antall uker ventetid 🤔

Blir jo bare mer sprø av å gå rundt og gruble på om man får hjelp eller ikke! 🙈

ts

Anonymkode: 0075e...4e1

Skrevet (endret)

Jeg ventet over er år på å få kommen til første behandlingstime, dps sier jeg har fått hjelp i 

Endret av Andrine&
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Men det skriver han heller ikke? Du må lese hva du siterer.

Anonymkode: b6f87...243

Dps skal ta i mot alle sto det

Anonymkode: 20f3e...8bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...