Gå til innhold

Ivf Tromsø?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, er det mulig å gjøre ivf forsøk i Tromsø? Hvor lang ventetid er det der? Kan man henvises fra overalt i landet? 

Kan noen her som har hatt forsøk eller skal ha forsøk i Tromsø fortelle litt?

Anonymkode: 726b7...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vil tro at du blir henvist til nærmeste sykehus som tilbyr IVF.

Jeg holder til i Nordland, og ble henvist til IVF i Tromsø før jul. Fikk digital time et halvt år etterpå.

Jeg trodde at det var da jeg endelig skulle få komme i gang, men timen dreide seg kun om hvordan man lager barn. Etter å ha prøvd et par år, har jeg egentlig gjort nok research til å kunne dette fra før.

Spurte når vi kunne komme i gang med prosessen, og fikk svar om at vi først får et brev i posten, og når vi har bestemt oss for om vi vil gjøre IVF, kan vi svare på brevet.

Først da vil vi komme i køen (som jeg trodde vi allerede var i). 

De sa at det er vanskelig å si noe om ventetiden. For det første vil det ikke bli gjort noe i sommer pga. ferier, og i høst vet de ikke hvor mange andre som også vil. Så jeg fikk ikke noe svar på ventetid.

Så det har for meg i hvert fall vært over et halvt år ventetid på å få stille seg på venteliste :( 

Mao., vurderer du IVF, er det bare å få hjulene i gang!

Anonymkode: df62a...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Okei, vi tenker å benytte oss av fritt sykehusvalg og bli henvist til st olavs da mange har fortalt at det er kortere ventetid der kontra tromsø. Bor i Salten i Nordland så vi skal vel egentlig gå til Tromsø? Men vi tror vi skal be gyn i bodø om å henvise oss til Trondheim.  

Jeg har pcos, og gyn har tidligere sagt at vi slipper ventetid den dagen vi bestemmer oss for å prøve på barn.

Anonymkode: 726b7...445

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...