AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Del Skrevet 31. mai 2023 Hei, er det mulig å gjøre ivf forsøk i Tromsø? Hvor lang ventetid er det der? Kan man henvises fra overalt i landet? Kan noen her som har hatt forsøk eller skal ha forsøk i Tromsø fortelle litt? Anonymkode: 726b7...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #2 Del Skrevet 31. mai 2023 Du finner oversikt over ventetidene på helsenorge. Det er ca samme ventetid overalt i landet, også i Tromsø. Tromsø har 36 ukers total ventetid. https://tjenester.helsenorge.no/velg-behandlingssted/behandlinger/ventetider-for?bid=183 Anonymkode: 48ace...629 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #3 Del Skrevet 4. juni 2023 Vil tro at du blir henvist til nærmeste sykehus som tilbyr IVF. Jeg holder til i Nordland, og ble henvist til IVF i Tromsø før jul. Fikk digital time et halvt år etterpå. Jeg trodde at det var da jeg endelig skulle få komme i gang, men timen dreide seg kun om hvordan man lager barn. Etter å ha prøvd et par år, har jeg egentlig gjort nok research til å kunne dette fra før. Spurte når vi kunne komme i gang med prosessen, og fikk svar om at vi først får et brev i posten, og når vi har bestemt oss for om vi vil gjøre IVF, kan vi svare på brevet. Først da vil vi komme i køen (som jeg trodde vi allerede var i). De sa at det er vanskelig å si noe om ventetiden. For det første vil det ikke bli gjort noe i sommer pga. ferier, og i høst vet de ikke hvor mange andre som også vil. Så jeg fikk ikke noe svar på ventetid. Så det har for meg i hvert fall vært over et halvt år ventetid på å få stille seg på venteliste Mao., vurderer du IVF, er det bare å få hjulene i gang! Anonymkode: df62a...b12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2023 #4 Del Skrevet 4. juni 2023 Okei, vi tenker å benytte oss av fritt sykehusvalg og bli henvist til st olavs da mange har fortalt at det er kortere ventetid der kontra tromsø. Bor i Salten i Nordland så vi skal vel egentlig gå til Tromsø? Men vi tror vi skal be gyn i bodø om å henvise oss til Trondheim. Jeg har pcos, og gyn har tidligere sagt at vi slipper ventetid den dagen vi bestemmer oss for å prøve på barn. Anonymkode: 726b7...445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå