AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 Jeg har nylig blitt samboer med en mann og skal søke på lån til oppussing. Vi er registrerte samboere, må han være med på søknaden? Eller finnes noen banker som ikke tar med husholdningens samlede gjeld? Han har tabbet seg ut tidligere og har mye gjeld og betalingsanmerkninger og jeg vil ikke at det skal påvirke mitt lån.. Anonymkode: 7e05c...5e7
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #2 Skrevet 31. mai 2023 Så lenge det er ditt lån som du alene skal stå ansvarlig for så trenger ikke han å være med på søknaden. Anonymkode: 1995f...ac3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #3 Skrevet 1. juni 2023 Registrerte samboere? . Det finnes ingen formell registreringsordning for samboerforhold i Norge. Anonymkode: 0110b...1ff 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #4 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Så lenge det er ditt lån som du alene skal stå ansvarlig for så trenger ikke han å være med på søknaden. Anonymkode: 1995f...ac3 Ok! De fleste skjemaene jeg har sett på står det «husholdningens samlede gjeld og inntekt» men da spiller det kanskje ingen rolle?😊 Anonymkode: 7e05c...5e7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Registrerte samboere? . Det finnes ingen formell registreringsordning for samboerforhold i Norge. Anonymkode: 0110b...1ff Neida, dum formulering av meg - vi er registrert på samme adresse og han er en del av husholdningen min. Anonymkode: 7e05c...5e7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #6 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Ok! De fleste skjemaene jeg har sett på står det «husholdningens samlede gjeld og inntekt» men da spiller det kanskje ingen rolle?😊 Anonymkode: 7e05c...5e7 Ikke så lenge husholdningen ikke skal stå sammen på lånet. Om du er alene på lånet så kan de bruke kun din inntekt og kun din gjeldssituasjon. Anonymkode: 1995f...ac3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå