Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har truffet en fantastisk mann for noen mndr siden, vi var begge akkurat kommet ut av lange forhold. Men vi var ganske sikre på at det ikke bare var en trøst, vi følte at dette kunne være noe "stort", og jeg må tilføye at vi har kjent hverandre gjennom venner en stund før vi ble romantisk involverte.

Nå har han plutselig trukket seg tilbake og sier han trenger tid for seg selv og at han ikke kan hoppe rett inn i noe nytt så tidlig etter bruddet. Han ser fortsatt en fremtid sammen med meg, men trenger en pause nå. Hvordan i alle dager skal jeg tolke det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hvordan i alle dager skal jeg tolke det?

At han trenger en pause, og ikke vil hoppe rett fra det ene forholdet til det andre.

Det må da bare være positivt at han vil gjøre seg helt ferdig med det gamle før han begynner på noe nytt med deg.. :)

Skrevet

At man har behov for litt "alene-tid" før man hopper inn i et nytt forhold er jo bare sunt. Sannsynligvis har det lite med hans følelser overfor deg å gjøre.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Det er ikke sunt for meg, jeg føler meg på en måte avvist... Jeg aner ikke hvor lenge pause han trenger, det klarer han nemlig ikke svare på. Og skal jeg virkelig vente på han?

Skrevet
Det er ikke sunt for meg, jeg føler meg på en måte avvist... Jeg aner ikke hvor lenge pause han trenger, det klarer han nemlig ikke svare på. Og skal jeg virkelig vente på han?

Ikke ta noen sorger på forskudd.. Fortsett som vanlig, når han sier han er klar, får du ta stilling til om du fremdeles er interessert.. Skjønner det er vanskelig når man er forelska, men prøv i hvertfall!

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

dette har ingenting med deg å gjöre. Du kan väre den beste han noensinne har truffet - men likevel må han og hjernen hans få lov til å bli kvitt gammelt avfall og lagre det som er verdt å lagre för en ny dör kan åpnes, der det igjen kan få plass til nye minner. Hvis ikke blir det kanskje vanskelig å skille forholdet med deg, og det forrige med henne, etterhvert som tiden går. La han ta den tiden han trenger NÅ, så kanskje det faktisk kan bli noe annet enn ett "tröste-forhold" for dere.

Husk, (dette glemmer jeg heletiden selv) at du ikke kan relatere til eller dömme en situasjon du ikke har värt en del av selv.

Skrevet

Enig. Gi ham den tiden han trenger. Det er bedre han tar den nå enn at han kommer om et par år og vil ha pause da.

Skrevet

Jeg synes litt synd på slike som trådstarteren, som ikke klarer seg så godt alene med seg selv og tankene sine over lang tid.

Det er ikke å anbefale å hoppe inn i et nytt forhold rett etter det gamle. Mannen som sier han ikke er klar ennå er fornuftig!

Skrevet

Forstår han veldig godt, er i samme situasjon som han.

Et brudd tar lang tid å fordøye, det er forskjellige følelser med det som blir vanskelig å forklare for en ny kjæreste, og det er ofte ogå en del hensyn å ta, spesielt hvis det er barn eller andre "familiere" forhold inne i bildet.

Jeg ba også om litt tid, men fikk det ikke. Skulle få det, men hun ga meg aldri den "freden" jeg trengte. Fortsatt gjør hun ikke det, og jeg må si det synger på siste verset nå. Jeg VET jeg trenger denne tiden som jeg har bedt om, og at jeg ikke vil fungere i et nytt forhold før jeg har fått det, uansett hvor lenge vi "utsetter" det. Jeg forklarte henne at jeg ikke visste hvor lenge, eller hva som ville skje etterpå, men det jeg var helt sikker på var at alternativet ville være at jeg kutter henne HELT ut. Det er vel det jeg er i ferd med å gjøre akkurat nå, for dette har liksom ødelagt følelesene mine for henne litt etter litt.

Vet det er vanskelig, men alternativet er verre. La han få tid til å savne deg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...