Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #1 Del Skrevet 9. januar 2006 Ja, hva er egentlig en key account mangager? På norsk? Og hva gjør en slik? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piglet Skrevet 9. januar 2006 #2 Del Skrevet 9. januar 2006 Så vidt jeg vet er en key account manager en selger som har ansvar for et produkt eller en produktgruppe. H*n arbeider tett sammen med marketing og følger opp på deres aktiviteter. I prinsippet handler det om å følge opp på nåværende kunder og skape nye kunder. Det er salg til bedrifter (b-2-b). Key account managere har vel ofte en kortere høyere utdannelse. Piglet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #3 Del Skrevet 9. januar 2006 Riktig som nevnt over. Key account manager er en selger, men sagt på en penere måte, hehe. H*n kan drive oppsøkende salg, eller bare ha ansvar for å følge opp eksisterende kunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 9. januar 2006 #4 Del Skrevet 9. januar 2006 Det er et nøkkelbarn som har blitt voksent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 9. januar 2006 #5 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Det er bare ett fancy ord for en portefølge-selger. Trenger ikke noen utdannelse for å bli det, holder med opplæring fra den bedriften man jobber for. Endret 9. januar 2006 av Varg-Menja Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mito24 Skrevet 9. januar 2006 #6 Del Skrevet 9. januar 2006 (endret) Ja, det er vel mer eller mindre en selger med litt ekstra ansvar. Som regel tjener de svært bra (enn så lenge de produserer resultater). Endret 9. januar 2006 av Mito24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 9. januar 2006 #7 Del Skrevet 9. januar 2006 Det er bare ett fancy ord for en portefølge-selger. Trenger ikke noen utdannelse for å bli det, holder med opplæring fra den bedriften man jobber for. ← Det er ikke alltid det er nok med den opplæringen bedriften kan gi deg. Det kommer an på bransje og type selskap. I det selskapet jeg jobber i er det flere KAM-er. De av dem jeg kjenner eller vet om, har utdannelse og lang erfaring i selskapet før de begynte i nåværende stilling. Nå må jeg føye til at dette er et stort selskap, kanskje det spiller inn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 9. januar 2006 #8 Del Skrevet 9. januar 2006 Graden av ansvar kan selvsagt variere, men tittelen i seg selv indikerer ikke ansvar lenger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 10. januar 2006 #9 Del Skrevet 10. januar 2006 Hvis man ser på stillingene som utlyses er det som regel krav om høyere økonomisk utdannelse, dvs typisk en bashelorgrad fra BI (markedsføringsledelse, bedriftsøkonom osv osv). Synes det virker som folk som har svart i denne tråden ser veldig ned på denne yrkesgruppen. Hvis man liker å jobbe mye med kontakt med mennesker, liker å jobbe mot konkrete mål osv er jo dette en flott jobb, lønna er som regel ikke så verst heller. Folk er forskj og trives med forskj yrker. Heldigvis! Selv kunne jeg aldri tenkt meg å hatt en slik jobb, men det er derfor jeg tar en annen type utdannelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varg-Menja Skrevet 10. januar 2006 #10 Del Skrevet 10. januar 2006 Jeg ser ikke ned på noen, har jobbet med salg i flere år selv, og trivdes med det. Men jeg vet også at bransjen er litt for glad i fancy, innholdsløse titler, etter å ha sett den fra innsiden, og velger derfor å kalle en spade for en spade. (Bortsett fra i cv'en min... ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå