AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 Har noen erfaringer fra Barcelona? Skal der i sommer og kjenner jeg gruer meg på grunn av det er så mye kriminalitet og så videre. Er også redd for skyting, ran eller terror. Er det noen steder man bør unngå og lignende? Eller noe man bør unngå å ha på seg? Anonymkode: a0789...116
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #2 Skrevet 31. mai 2023 Pass på vesken din. Jeg har vært i Barcelona flere ganger og aldri blitt frastjålet vesken eller ranet, men veldig mange jeg kjenner har det. Spre kortene dine. Skyting og terror har aldri streifet meg. Anonymkode: 2e7bf...ddd
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #3 Skrevet 31. mai 2023 Capital of pickpockets kalles den. Nei takk! Anonymkode: 82ab7...5c4
PURE/HONEY Skrevet 31. mai 2023 #4 Skrevet 31. mai 2023 Jeg var der tidligere i år. Ja, det er mye lomme- og vesketyveri, så hold godt på veska, spesielt i store folkemengder og i sentrale, populære plasser (f.eks. La Rambla). Jeg brukte en sånn der fanny pack som gikk på tvers av kroppen, også teipa jeg den der klikselåsen på ryggen, haha. Kanskje ikke helt nødvendig, men jeg følte meg tryggere på at ingen kom til å åpne den fra baksiden og løpe med den. Skyting og terror derimot tror jeg ikke du trenger å tenke på. Er vel ikke så mye av det i Barcelona? Jeg var også nettopp i Stockholm og følte meg mer utrygg der med tanke på terror.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #5 Skrevet 31. mai 2023 Hm? Vært der flere ganger. Opplevde ikke forsøk på tyveri, men jeg har alltid veska foran meg og ikke verdier i sekk. Blitt utsatt for tyveri en gang - og det var her hjemme 😅 Anonymkode: 7ef80...690
Tomas77 Skrevet 31. mai 2023 #6 Skrevet 31. mai 2023 Terror og skyting er det ikke noe mer grunn til å være redd for der enn i Norge. Masse veskenapping/ lommetyveri spesielt etter det blir mørkt langs La Rambla og sidegatene. Ikke gå med masse verdisaker i veska og ikke ha lommebok eller mobil i baklomma eller synlig.
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #7 Skrevet 31. mai 2023 tyveri og slikt er mest plagsomt på typiske turiststrøk, la rambla og slikt. ligger du unna disse er du langt tryggere - og får en bedre ferie.... Du kommer til å oppleve Barcelona som en trygg og rolig by Anonymkode: 23b93...b47
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #8 Skrevet 31. mai 2023 PURE/HONEY skrev (7 minutter siden): Jeg var der tidligere i år. Ja, det er mye lomme- og vesketyveri, så hold godt på veska, spesielt i store folkemengder og i sentrale, populære plasser (f.eks. La Rambla). Jeg brukte en sånn der fanny pack som gikk på tvers av kroppen, også teipa jeg den der klikselåsen på ryggen, haha. Kanskje ikke helt nødvendig, men jeg følte meg tryggere på at ingen kom til å åpne den fra baksiden og løpe med den. Skyting og terror derimot tror jeg ikke du trenger å tenke på. Er vel ikke så mye av det i Barcelona? Jeg var også nettopp i Stockholm og følte meg mer utrygg der med tanke på terror. Barcelona er krysset av lista. De har hatt sitt terrorangrep i august 2017. Jeg var der da. Kjæresten og jeg gikk oppover La Rambla. Jeg hadde en uggen følelse og tenkte "om det kommer en bil og pløyer seg gjennom menneskemengden her så skal jeg stupe bak ett av de svære trærne." Jeg sa til kjæresten min at jeg følte ubehag så vi gjorde oss kjapt ferdig med gågata, gikk ned mot sjøen og fikk oss noe mat. Da vi skulle hjem krysset vi La Rambla helt nederst mot sjøen. Jeg hørte noen rare lyder, og brått kommer en skokk med paniske mennesker løpende nedover gata. Skjønte at noe fælt var på gang, så vi beinet hjem til hotellet. Det var en bil som pløyde seg gjennom menneskemengden litt lenger opp i gata. 13 mennesker drept og 100 skadd. Sjukt at jeg hadde det sterke ubehaget tidligere på dagen. Vi ble på sett og vis låst inne noen dager for vi fikk ikke bevege oss innenfor et visst område som egentlig var hele sentrum. Helikoptere sirklet over oss i flere dager. Heldigvis hadde vi en takterasse vi kunne kose oss på. Etter hvert fikk man bevege seg fritt i sentrum. Men man ble jo litt på vakt, for det var lenge snakk om mulige nye aksjoner. Anonymkode: 02358...a3b
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #9 Skrevet 31. mai 2023 Det er terror i Norge også. Det jeg aldri hadde kastet bort et Barcelonabesøk på er å oppsøke La Rambla. Greit nok, hvis man aldri har vært der før kan man vel svippe innom et par meter sånn midt på dagen, men den gaten er jo terror i seg selv. Skjønner ikke at folk gidder det. Anonymkode: 2e7bf...ddd 2
PURE/HONEY Skrevet 1. juni 2023 #10 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Barcelona er krysset av lista. De har hatt sitt terrorangrep i august 2017. Jeg var der da. Kjæresten og jeg gikk oppover La Rambla. Jeg hadde en uggen følelse og tenkte "om det kommer en bil og pløyer seg gjennom menneskemengden her så skal jeg stupe bak ett av de svære trærne." Jeg sa til kjæresten min at jeg følte ubehag så vi gjorde oss kjapt ferdig med gågata, gikk ned mot sjøen og fikk oss noe mat. Da vi skulle hjem krysset vi La Rambla helt nederst mot sjøen. Jeg hørte noen rare lyder, og brått kommer en skokk med paniske mennesker løpende nedover gata. Skjønte at noe fælt var på gang, så vi beinet hjem til hotellet. Det var en bil som pløyde seg gjennom menneskemengden litt lenger opp i gata. 13 mennesker drept og 100 skadd. Sjukt at jeg hadde det sterke ubehaget tidligere på dagen. Vi ble på sett og vis låst inne noen dager for vi fikk ikke bevege oss innenfor et visst område som egentlig var hele sentrum. Helikoptere sirklet over oss i flere dager. Heldigvis hadde vi en takterasse vi kunne kose oss på. Etter hvert fikk man bevege seg fritt i sentrum. Men man ble jo litt på vakt, for det var lenge snakk om mulige nye aksjoner. Anonymkode: 02358...a3b Forferdelig. Og enda mer ekkelt at du tenkte den tanken og var så nær hendelsen.
PURE/HONEY Skrevet 1. juni 2023 #11 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Det er terror i Norge også. Det jeg aldri hadde kastet bort et Barcelonabesøk på er å oppsøke La Rambla. Greit nok, hvis man aldri har vært der før kan man vel svippe innom et par meter sånn midt på dagen, men den gaten er jo terror i seg selv. Skjønner ikke at folk gidder det. Anonymkode: 2e7bf...ddd Helt enig. Det er jo heller ikke noe spesielt å se der heller.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #12 Skrevet 1. juni 2023 Det er veldig mye lommetyveri. Jeg ville ikke bekymret meg for skyting og terror - det er ikke en dagligdags affære på langt nær. Men Barcelona er faktisk eneste gangen jeg har opplevd lommetyveri. Ikke meg, men moren min. Hun hadde veske, og selv om hun holdt den tett inntil seg, oppdaget hun da hun kom av bussen at det var skåret hull i den og lommeboken var vekk. Anonymkode: 1d2df...dbe 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #13 Skrevet 1. juni 2023 11 hours ago, AnonymBruker said: tyveri og slikt er mest plagsomt på typiske turiststrøk, la rambla og slikt. ligger du unna disse er du langt tryggere - og får en bedre ferie.... Du kommer til å oppleve Barcelona som en trygg og rolig by Anonymkode: 23b93...b47 Ja, men du møter også færre som kan engelsk, og jeg ble overrasket over hvor overlegne de oppfører seg der. Nordmenn er jo extroverte høflige mennesker i forhold. Det var overraskende. Ikke en by jeg ønsker reise tilbake til Anonymkode: 3d1a6...c5f
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #14 Skrevet 1. juni 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Har noen erfaringer fra Barcelona? Skal der i sommer og kjenner jeg gruer meg på grunn av det er så mye kriminalitet og så videre. Er også redd for skyting, ran eller terror. Er det noen steder man bør unngå og lignende? Eller noe man bør unngå å ha på seg? Anonymkode: a0789...116 Bruk sunn fornuft, så går det helt fint ☺️ Du trenger ikke reise lenger enn til Oslo for å finne skyting, ran og terror. Slapp av, og kos deg. Anonymkode: 3f616...7c9
Gjest Albbas Skrevet 1. juni 2023 #15 Skrevet 1. juni 2023 Elsker Barcelona! Anbefaler å ligge unna La Rambla ja, men ellers er det mange fine bydeler å spasere rundt i. 😍 Vi ble utsatt for forsøk på tyveri. Ikke la telefonen ligge på bordet når dere spiser ute for eksempel. Det var en ansatt på naborestauranten som oppdaget forsøket og stoppet det. Tyven prøvde å distrahere oss med en meny, og bak menyen prøvde makkeren å ta telefonen.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #16 Skrevet 1. juni 2023 10 hours ago, AnonymBruker said: Det er veldig mye lommetyveri. Jeg ville ikke bekymret meg for skyting og terror - det er ikke en dagligdags affære på langt nær. Men Barcelona er faktisk eneste gangen jeg har opplevd lommetyveri. Ikke meg, men moren min. Hun hadde veske, og selv om hun holdt den tett inntil seg, oppdaget hun da hun kom av bussen at det var skåret hull i den og lommeboken var vekk. Anonymkode: 1d2df...dbe Hvor uoppmerksom går det an å være? TS, hvis du har hodet med deg er det ingenting å frykte i Barcelona mer enn i andre byer, f.eks. Oslo. Har vandret gatelangs midt på natta der mange ganger uten å oppleve noe ukomfortabelt. Anonymkode: 5dee8...0f3
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #17 Skrevet 2. juni 2023 Bare gode erfaringer fra Barcelona, fantastisk by. Lommetyverier er det en del av, så ville ikke gått med alle verdiene på ett sted som jeg ser enkelte gjør, dvs visakortene godt synlig i mobilveska. Det ville jeg ikke gjort noe sted egentlig. Anonymkode: 3ccc2...857 1
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2023 #18 Skrevet 2. juni 2023 Har vært der 3 ganger, heldigvis ikke litt frastjålet noe. Men tviholder på veska når jeg går rundt. Var vitne til at noen ble frastjålet veska si da, satt på en restaurant med uteplass mot La Rambla. Vedkommende hadde satt veska ved stolbenet rett ut mot gata😬🙄 Anonymkode: b1519...ec6
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2023 #19 Skrevet 3. juni 2023 Skyting på hotellet jeg bodde på, midt i Rambla- hoveddøren gikk i tusen knas og politiet kom, ingen skadde. Anonymkode: 26f9a...4ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå