Trolltunge Skrevet 3. juni 2023 #21 Skrevet 3. juni 2023 AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 23.17): Hm, alt det er på plass. Da er det bare å tørre ts Anonymkode: 2c8db...470 Jeg begynte å campe igjen for bare noen få år siden, i 40 årene, og som gammel speider som lå mye i både telt og under åpen himmel som ung må jeg si at noe må ha skjedd med bakken siden da. (Jeg er jo den samme fremdeles.) Jeg begynte med bedre underlag enn jeg hadde som ungjente, og minst like god sovepose, men jeg syntes likevel det skjøt kulde opp av bakken. Så nå er det; Ullklær til natta, først et godt isolerende underlag, så et behagelig underlag, så tykk ullfell (av mest hårete sauen som har eksistert), knallgod sovepose og varmeflaske for å få god start. Må vedkjenne at det å telte er noe mer komplisert nå enn da jeg var ung, men når det nå engang har skjedd noe med bakken, så... 😄
reiseglad Skrevet 3. juni 2023 #22 Skrevet 3. juni 2023 Mange muligheter, men jeg ville unngått Lofoten fordi alle andre skal dit. Trangt å finne gode teltplasser der med nærhet til vei og det å få være for seg selv. Jeg har ligget i telt (eller hengekøye) på Helgeland, Salten, Lofoten, det er bare å finne ut hvor du vil dra. Velg nærhet til vann, da kan du bade og vaske deg. Høyfjellet kan være kaldt om natta, vindfullt, mye klegg og kjipe insekter. Jeg orker ikke gå så langt fra veien med tung sekk, så foretrekker å kjøre nesten frem. Er det skummelt med telt, så har jeg bilen som «reservearena»😊 Hopp i det, og god tur!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå