AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 Barna skal ha 8 uker ferie, vi foreldre skal ha 3 uker og det i august. Så de skal være mye alene. Etter skolen i dag tror jeg at jeg og mannen har fått 15-16 telefoner om krangling mellom de to minste våre. Jeg fikk da minnene fra fjorårets sommerferie tilbake, der den bestod av ekstremt mye krangling mellom de to og mye telefoner. Et eksempel. **** setter på musikk og det irriterer meg. Den andre skrur da opp volumet for å irritere mer. Det ender i stor krangel. Idag hadde jeg tenkt at vi skulle sette oss ned som en familie, snakke om forventningene til ferien og om det er noe vi har spesielt lyst til. Etter enda en krangel mellom de så orket jeg faktisk ikke, kjenner jeg heller gruer meg. Jeg takler dårlig søskenkrangling, jeg prøver alt jeg kan å ikke gå inn i kranglene og la de løse det selv men stemningen er ikke god. Sikkert flere som har barn som krangler, hva gjør dere når det blir mye fri, og litt kjedelig? Noen triks til å få stemningen litt bedre? De er sånn sett tette i alder 8 og 10 år, og har skjønt at det er vanlig mellom søsken som er litt tette.. Men orker ikke å bruke hele ferien på krangling. Jeg prøver å senke forventningene, men det er virkelig ikke avslapping og når de to setter igang hver dag. Anonymkode: d6eb3...5cb
RockyRose Skrevet 31. mai 2023 #2 Skrevet 31. mai 2023 Det er nok rette alder for ein del krangling 🙈 Eg ville prøvd å laga ein plan for begge to dei vekene det er mykje fri ilag. Fotballskule, leir, vennebesøk, på tur til besteforeldre, rydde rom... Må dei vere i same stove, eller har de fleire område dei kan vere litt aleine? Evt. premiér dei for kvar dag dei ikkje har krangla så mykje: bestemme middag, bestemme film, kjøpe noko lite... 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #3 Skrevet 31. mai 2023 Støtter den ovenfor.Mine kranglet også mye, og jeg husker hvor slitsomt det var. Jeg pleide å lage «ukeplan» til barna mine. Vi lagde den sammen, og hadde skrevet ned både morsomme aktiviteter + ting de kunne hjelpe med for å tjene noen kroner. Noen ganger skrev vi ned hvis det var noe ekstra godt til mat, så hadde de litt å glede seg til. Jeg prøvde også å skille dem (uten at jeg sa det til dem) enkelte dager, ved å alliere meg med andre foreldre og familiemedlemmer. Mange kommuner har gratis aktiviteter for barn på sommeren, så sikkert lurt å sjekke ut det også. Anonymkode: 9338e...9a9 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #4 Skrevet 31. mai 2023 RockyRose skrev (53 minutter siden): Det er nok rette alder for ein del krangling 🙈 Eg ville prøvd å laga ein plan for begge to dei vekene det er mykje fri ilag. Fotballskule, leir, vennebesøk, på tur til besteforeldre, rydde rom... Må dei vere i same stove, eller har de fleire område dei kan vere litt aleine? Evt. premiér dei for kvar dag dei ikkje har krangla så mykje: bestemme middag, bestemme film, kjøpe noko lite... Det er 5 uker de skal være mye alene sammen, vi har ordna første uka med fotballskole, men så er det ikke noe aktiviteter før vi tar ferie og da må vi prøve å være litt sammen. Tenkt å sende de et par dager til besteforeldre, vi har kun et par så det kan ikke bli for mye der. Men litt må de hjelpe oss Vi har stort hus med muligheter til å være alene, det klarer de ikke men kanskje bli litt strengere på det? Belønning var gull det vet jeg fungerer på den ene av de to iallefall, det skal prøves! Ja, de er liksom i den verste alderen der og jeg blir så sliten av det. Eier ikke tålmodighet for sånt. Anonymkode: d6eb3...5cb
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #5 Skrevet 31. mai 2023 Er det to gutter? Gutter krangler vel litt mer enn jenter også. Har ingen råd, men føler med deg. Her er det 4 åringen mot 8 åringen. De kan terge hverandre en del, og det er hyl og skrik😄 Anonymkode: 0529f...c45
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå