Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Kjedelig å bli syk da, og da er det som regel ikke så gøy å være hjemme alene heller akkurat. Pøs på med halspastiller og te så håper jeg formen din stiger raskt :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, ikke så festlig akkurat.. Sambo synes ikke det var noe morsomt å dra fra meg heller. Men kanskje er jeg bedre i morgen. Det håper jeg, for det hadde vært kos å treffe deg! :hoppe:

Uansett har eg bestemt meg for å gjøre det beste av denne helgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig at du er blitt syk da :kose:

..og selv om det er deilig å være litt alene, er det ikke like morro når en er syk da :sjenert:

Håper uansett du får en fin og avslappende helg, der du kan gjøre akkurat som du vil. For som du selv sier, det blir sikkert den siste hjemme-alene-helgen på veldig lenge.

Stor-god-bedring- :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capricorn: Takk for god-bedrings-klem! Er egentlig litt deilig å være alene, men jeg liker ikke å sove alene.. Blir litt mørkredd når jeg skal på do om natten og sånn.. Er litt barnslig påd et området, skal innrømme det.. :sjenert: Men ellers har jeg det greit i eget selskap! Har handlet litt ekstra godsaker i dag :Hehe:

Shatika: det skal jeg gjøre, vennen! :klem:

Er litt bedre i dag enn i går, men følte meg elendig i morges. Hostet opp en del ugg, hadde lett feber, er slapp og svimmel. Halsen er skikkelig sår... Spiste god frokost og tok en paracet, og har følt meg littegranne bedre etter det. Har vært og handlet, så nå kan jeg slappe av resten av dagen. :) Våknet i natt også av synsaura. Synes det er så merkelig. :klø:

Snopte meg en ny kajalblyant også i dag, og et blad :sjarmor: Og så kjøpte jeg baby-Qtips og miljømerkete vaskeservietter til stellebagen. Litt tidlig ute, men :)

Har begynt å tenke litt på denne sykehusbag'en.. Har begynt å skrive en liste, og har lest rundtomkring for å finne tips til hva som er greit å ta med. Synes det blir så mye :ler: Men det ser mye ut når alle detaljer listes opp da..

Min foreløpige plan:

Generelt:

Helsekortet

Mobil+lader

Lommebok

Mp3spiller

A-planen

Kamera

Til meg:

morgenkåpe

sandaler

behagelige klær (joggebukse og t-skjorte regner jeg med)

undertøy (ammeBH, sokker, ullsokker, flere truser)

Toalettsaker (shampo, deodorant, dusjsåpe, børste, hårstyling, fuktighetskrem, håndkrem, lipsyl, tannbørste og tannkrem)

hårføner

ammeinnlegg

bind

Til sambo:

Undertøy + klesskift

Toalettsaker hvis oernatting på familierom

Til baby:

2 klesskift (body, sparkebukse, jakke, lue)

teppe

"hjemreiseutstyr" som fint kan ordnes i ettertid (bilsete, kjeledress? vinterpose? vet ikke helt hva som trengs, må se an vær og vind når den tid kommer)

Jøye meg! Tenk at jeg en dag i løpet av de neste fem-seks ukene skal få rier, dra på sykehuset, føde og reise hjem med baby!

:overrasket:

:hoppe:

:legrine:

Det er jo helt sprøtt og fantastisk å tenke på!!! :legrine:

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

UTSTYRSLISTE:

DETTE HAR VI:

et par klesskift i str 50 (et par-tre bodyer, en pysj, et par sparkebukser, lue, sokker)

bommullsbodyer i str 56 og 62

ullbodyer i str 56, 60/62 og 70

sparkebukser i str 56 og 62

ulluer

en bomullslue

1 hjemmestrikket ulljakke

strømpebukser i bomull (er litt store, 62-68)

sokker i str 0-1 mnd

strømpebukser og stilongs i ull, str 50 og 60

2 stelle/badehåndklær m hette

1 "tisseteppe")

2 helsetepper

1 6-pkn flanellsbleier

2 6-pkn gaskluter gulpekluteer/diverse

1 nydelig villsauskinn

10 myke fine frottekluter, 3 litt tykkere

sprinkelseng

dyne i str 65x80 (vogndyne)

dyne i 80x100

madrass

overmadrass

duovogn

stelleveske

vognpose i lammeskinn (vinterpose)

vognpose i dun (litt lettere)

ammepute

stellematte

1 kjeledress

votter uten tommel

laken (3 stk) og dynetrekk(2 til 80x100, 1 til 65x80)

4 myke frottehåndklær som bare er babyen sine 2 med hette, 2 uten

"sprinkelbeskytter"

bæresele m ryggstøtte(Babybjørn active)

bleier

babyline olje

våtservietter

Q-tips til baby

DETTE TRENGER VI:

babyteppe i ull (holder på å strikke, men får det nok ikke ferdig.. Klarer ikke strikke mer... :sur:

babyline badesåpe

bleiebøtte

bilsete

lekegrind

babycall

badebalje

fikse bremsene på vognen (dvs bytte fjær) - bestilt nye fjær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jaja, nå vet jeg hvor fødeavdelingen ligger.. Vært der på en liten sjekk i kveld jeg.. :sjenert:

Har vært mye roligere enn vanlig i magen i dag, og i ettermiddag kom feberen veldig tilbake. Og jeg begynte å bli urolig for om babyen ble påvirket av det. Begynte å engste meg for alt mulig rart, og jo mer obs jeg ble, jo mindre liv ble det i magen.. Ble til slutt skikkelig redd og klarte ikke legge fra meg tanken. Tenkte at jeg sikkert var overnervøs, men klarte ikke få roet meg likevel. Ringte sambo og delte min bekymring, og han var helt enig med meg at det var bedre å få en sjekk for mye enn for lite. Så jeg ringte på føden for å spørre om det var farlig og hva jeg skulle gjøre og forklarte situasjonen. Skulle først måle temp og ta en paracet sa de, og så ringe tilbake etter en halvtimes tid og høre om jeg skulle komme ned. Som sagt, så gjort. Følte meg like elendig, men kjente litt liv den tiden jeg ventet. Var bortom naboen i ventetiden og fikk taco og spurte om følge til sykehuset hvis jeg måtte ned. Ringte tilbake, og fikk komme på CTG (heter det vel?) bare for å sjekke så jeg kunne slappe av. Naboen kjørte meg, og var med meg inn så jeg slapp å være alene.

Så jeg satt lenge med to bånd på magen, en registrerte forsterlyd og en livmormuskelaktivitet (hadde en del kynneraktivitet som jeg faktisk overhodet ikke merket noe til!) og en "mentometerknapp" som jeg registrerte bevegelser med. Alt var jo supert inni magen da. Heldigvis! Er jo litt typisk, når man er i trygge omgivelser, ja da er det liv igjen som vanlig selv etter en lang slapp dag! :)

Det viktigste er at Knøttet har det helt fint inni magen. :Nikke: Feberen min er også såpass lav at det ikke er farlig, og ikke er jeg så fryktelig syk heller, jeg er jo bare veldig forkjølet. Men godt å få bekreftet nettop det - at det ikke er farlig. Så nå kan jeg sove godt i natt vertfall. Og sambo også, stakkar. Ikek kjekt for han å være vekke. Han sa han kunne dra hjem, men det er ikke nødvendig heldigvis. :)

Så da har jeg i hvertfall sett gangene på fødeavdelingen. og satser på å være i en litt annen tilstand neste gang jeg kommer dit! 26 dager til termin nå! Er forhåpentligvis ikke så lenge til neste gang jeg skal dit! ;)

Nå skal jeg ta en ny paracet og finne meg litt godis og brus, sjekke lottorekken og så tar jeg nok kvelden ganske snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så bra at alt står bra til med den lille i magen :hjerte:

Alltid greit å få sjekket en gang for mye enn en gang for lite når man blir urolig da. Er jo ikke noe særlig å gå rundt å være redd for at noe skal være galt.

Og så greit at du har fått sett deg om på fødeavdelingen da.. ;)

Håper du blir helt frisk ganske snart.

Stoooor :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at alt var bra med den lille :hjerte:

Og det er helt klart bedre å reise en gang for mye til sjekk om man er urolig!

Sånn var det jo med meg når Martine kom til verden.Og hos meg var det jo bra at vi dro for å sjekke. Ikke mange timene etterpå var prinsessa ute gitt!

Og tenk på det vennen , at nå kan egentlig fødselen starte når som helst. Tenk at dere snart skal få holde et lite nurk i armene deres for aller første gang :legrine: Det er bare så utrolig rørende å tenke på. Her i nabolaget ble kom det en ny verdensborger på fredag og en annen har termin den 22. Gjett om jeg gleder meg til babybesøk da. Sånne små er bare det deiligste som finnes.

Dumt at du er blitt syk da. Er sånn her også. Jeg har feber og skikkelig forkjølelse - ikke noe særlig nei.Blir en kjip helg når det er sånn.Orker jo ikke å gjøre noen ting føler jeg!

Tenker masse på deg vennen og gleder meg sånn til vidunderet snart kommer ut.

Stor klem fra Charmisen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å få sjekket at alt var i orden, da. Jammen ikke lenge til du får se nurket ditt. :babysmokk:

Håper du blir fort frisk! Er selv forkjølt nå, og det er ikke noe gøy.

Ville bare innom med en nattaklem og en takk for det lange svaret på innlegget mitt i kveld. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capricorn: Ja det er bedre å sjekke en gang for mye enn for lite. Og jeg har ikke akkurat løpt ned dørene der, så totalt overnervøs er jeg ikke.. Men det var heldigvis ikke noe å bekymre seg for. :)

Charmina: Så kos med nye verdensborgere!! Husker du har fortalt om noen naboer ja, som har termin rundt samme tid som jeg! Har så smått begynt å skjønne at fødselen egentlig kan starte når som helst, men med et slingringsmonn på mange uker.. Fra nå og drøye fem uker fremover.. Og selv om jeg lengter fælt og ser veldig fram til både fødsel og baby, så har det kommet en slags skepsis også - sånn "klarer jeg virkelig dette..?" Et bittelite "hjelp.....!" :ler:

Kakao: Ja, godt å bli tatt på alvor også, de hadde stor forståelse og undersøkelsen var mest for min skyld så jeg kunne gå natten rolig i møte, ikke fordi de syntes det hørtes så dramatisk ut. De mente babyen var roligere fordi jeg var så slapp, men jeg begynte jo å tenke på all verdens smitte og sykdom i morkaken og for lite næring og alt sånnt. Men Knøttet var jo aktiv og fin, og fosterlyden svingte opp og ned alt etter hva h*n drev med. Det lange svaret var da ikke noe å takke for! :)

Har sovet ganske bra i natt, var bare en gang på do (utrolig!). Etter jeg sovnet for kvelden våknet jeg av magesmerter, og jeg husker jeg tenkte i halvsvime "ånei har jeg fått rier nå" Føltes som vonde kynnere, og det var stikninger og press. Men vanskelig å vurdere, fro jeg var helt i svime. Jeg tror nok det var luftsmerter kombinert med et aktivt Knøtt, som for tiden driver mye pressing nedover. Jeg sov nå videre, og det har nå gitt seg, så rier var det vertfall ikke! :ler: Men sånn i halvsvime tenker jeg utrolig mye rart. Husker en gang vi var på campingferie og sov i telt. Lå på en vond luftmadrass, og midt på natten våknet jeg og hadde kjempevondt rundt halebeinet, og i svime var forklaringen "å nei nå har jeg fått decubitus.." (trykksår). Men forklaringen var bare litt for lite luft i madrassen så korsryggen lå rett på bakken. Men jeg trodde seriøst jeg hadde et skikkelig væskende trykksår :ler:

Ikke feber nå i morges, hurra. Men har hostet opp masse guffe og er skikkelig sår i halsen, og det ene øret faktisk. :klø: Håper dagen i dag blir lettere enn i går. Knøttet er i hvertfall i slag kjenner jeg :smilorange:

Og så, tatata: I dag er det første oktober! Det betyr at det er 25 dager igjen til termin! :danse: Og pluss 14 dager overtid, så blir det 39. Innen de neste 39 dagene burde noe skje!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt at alt var bra med den lille i magen. :)

Oktober allerede.. det er helt utrolig hvordan dagene og ukene har rast av sted, og nå blir du snart mamma :legrine: Kommer ikke til å tørre å skru av lyden på tlf min om natta jeg nå fremover i tilfelle det tikker inn ei melding fra deg om at noe er på gang :hoppe::hoppe::hoppe:

Håper formen bedrer seg i løpet av dagen.. God bedring :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Shatika! :klem: Ja, har jo lovet deg sladrejobb for lenge siden jeg, så du skal nok få beskjed når noe skjer ja! :Nikke: Så akkurat du hadde sagt hei på msn, har sovet litt på sofaen så jeg har ikke fått det med meg før nå nettop..

Har faktisk vært ute og gått en liten tur i dag. Er så nydelig solskinn, og jeg trengte litt luft og litt bevegelse. Har vært inne så godt som hele helgen, og det er ikke bare godt det, selv om man er syk. Deilig å røre på seg, men fy flate så stiv ryggen min er.. Gikk og vagget som en and... :sjenert:

Etter turen la jeg saueskinnsposen oppi barnevognen, og ordnet litt med den. Ser så deilig ut å ligge oppi der! Tenk at jeg snart skal ut og trille vognen med babyen vår oppi! Kan nesten ikke tro det! :legrine:

Snart kommer sambo hjem, og i dag blir det middag ute! :hoppe: Han ringte i sted og vekket meg. Og så måtte jeg inn her en tur. Er så spent på nyheter om Magnhild! :hoppe:

Knøttet danser i magen helt som vanlig i dag :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er vi i oktober vennen min :hoppe:

Termin mnd din, og det er jo jammen noe å hoppe for altså :hoppe::hoppe::hoppe:

Og det er jo jenta mi sin bursdags måned også. Tro meg, oktoberbarn er kjempeskjønne :hjerte::Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så ubehaglig å kjenne lite liv, og så attpå til mens du var alene hjemme. Godt du fikk tatt deg en tur på føden og fått sjekket at alt var bra!

Håper formen kommer seg! Ikke mye moro å gå rundt med en forkjølelse.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...