Prada Skrevet 26. september 2006 #1701 Del Skrevet 26. september 2006 Innom for å se etter utstyrslisten din, og det var det visst flere som hadde tenkt på i dag. Begynner å bli i "gjøre-ting-i-stand-modus". Om ikke jeg kjøper så mye med en gang, så vil jeg hvertfall begynne å se på hva som trengs, orientere meg på utstyrsfronten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 26. september 2006 #1702 Del Skrevet 26. september 2006 Her var det jammen mange hilsener og inlegg, dagboken lever visst sitt eget liv Koselig å se! Utstyrslisten må dere bare kopiere hvis den kan være nyttig! Jeg har brukt en generell liste jeg fant på enten babyverden.no eller barnimagen.no, husker ikke helt.. Og så er den blitt tilpasset våre behov. Det er en skikkelig basisliste i hvertfall, men det er sikkert mer som kan være lurt og kanskje flere ting av det vi har. Men det tenker jeg vi får ta etter hvert som behovene dukker opp når babyen er her. Men jeg tror vi har tenkt på det meste som vi trenger i forhold til årstid og våre behov. I dag er jeg 36 uker på vei! En måned til termin! En uke til Knøttet ikke er prematur lenger, om h*n blir født! Nå føler jeg endelig at det faktisk nærmer seg! Fødselen og babyen er liksom innen håndgripelig framtid. En måned er jo ikke lenge! Dårlig form i dag, er skikkelig trøtt. Hatt flere omganger med "miniaura" der jeg har tenkt "ånei nå begynner det", men så har det gått over igjen. Så jeg kan nok regne med et anfall litt senere i dag.. Var og svømte i går kveld sammen med Fjellrypa, og etterpå dro vi hjem til meg og drakk te og skravlet. Det var veldig koselig! Ble litt sent da, og jeg ble veldig trøtt, og det tok enda lengre tid før jeg kom meg i seng. Da jeg endelig la meg fikk jeg bare ikke sove.. Lå våken lenge lenge, og ble sulten igjen og måtte opp og spise. Etter det fikk jeg endelig sove, men har våknet utallige ganger i natt. Og våknet i åttetiden i morges, da jeg egentlig hadde tenkt å sove lenge. Skal definitivt sove litt i løpet av dagen i dag. Har vært på et par ærend med sambo i dag, og vi stakk innom Cubus og fant en kjempefin og tøff bomullsstrikkejakke til Knøttet - i str 9 mnd. Måtte bare ha den, og den blir passelig en gang og er brukbar i forhold til årstid ved ca 9 mnd. Ellers står harrytur til søta bror på planen idag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 26. september 2006 #1703 Del Skrevet 26. september 2006 (endret) Generelle lister, hvis noen vil se: Den basislisten jeg har brukt (Fant den!) En annen ryddig og grei liste Endret 26. september 2006 av Epona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 27. september 2006 #1704 Del Skrevet 27. september 2006 Kontroll hos legen idag. Alt vel! Har ikke helsekortskjemaet foran meg akkurat nå, men BT var fint, fosterlyd var 140, urin hadde utslag på protein og leukocytter (har svie, så legen sendte urin til dyrkning), SFmål over den røde streken. Hodet er langt nedi bekkenet, men fortsatt bevegelig. Men hadde skrudd seg godt ned, og kom neppe til å flytte seg opp igjen. Vært på cafe idag med to jeg kjenner med hver sin baby på en mnd, det var kos. Gleder meg bare enda mer til Knøttet kommer! Kjøpt mer babyklær på salg, en body og to pysjer, i størrelsene 62 og 68. Og så har jeg kjøpt babyolje fra babyline. Var utsolgt for badesåen som jeg også hadde tenkt å kjøpe. Men det haster ikke. Fikk forresten et sett med bukse og jakke i str 50 av hun ene + masse bleier i str nyfødt. De hadde kjøpt en pakke av de aller minste og ikke klart å bruke opp før de var for små for gutten deres. Kjekt å "arve" litt! Resten av dagen blir avsslapping i dag, i dag har det gått i ett her.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 27. september 2006 #1705 Del Skrevet 27. september 2006 Lurer veldig på hvordan bleier i str nyfødt ser ut. De må være knøttsmå . Blir forresten veldig oppmuntra av å se på tickeren din . *Nå herja den ene hunden med den andre hunden slik at ene spisestuestolen velta. Hun gikk klokelig inn i buret av seg sjøl * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 27. september 2006 #1706 Del Skrevet 27. september 2006 Var og svømte i går kveld sammen med Fjellrypa, og etterpå dro vi hjem til meg og drakk te og skravlet. Det var veldig koselig! Ble litt sent da, og jeg ble veldig trøtt, og det tok enda lengre tid før jeg kom meg i seng. Da jeg endelig la meg fikk jeg bare ikke sove.. ← Det var veldig koselig! Og jeg hadde også store sove-problemer den natta! Godt alt var bra på kontroll. Morsomt at det nærmer seg sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 27. september 2006 #1707 Del Skrevet 27. september 2006 Bare innom og klemser litt på deg og den vidunderlige magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 28. september 2006 #1708 Del Skrevet 28. september 2006 Pi@: De er ganske så små de bleiene ja! Skal visst passe fra 2-4 kg, så de blir fort for små. Vi tenger sikkert ikke kjøpe noen av de aller minste, for det var ganske mange vi fikk og så har jeg en del bleieprøver fra før av. Du er ikke den eneste som blir glad av å se tickeren min gå!! Gleder meg til du passerer 12 uker jeg! Og så gleder jeg meg noe vanvittig til Knøttet kommer! Rart å tenke på at det egentlig kan skje når som helst innen de neste seks ukene! Fjellrypa: Ikke lenge igjen nei! Førstkommende tirsdag er jeg 37 uker og innenfor termin, og fødselen har lov å starte når som helst. Hadde den startet i dag hadde jeg fått lov å føde, de hadde nok ikke stoppet det. Så egentlig kan det skje når som helst! Charmina: Takk, vennen! Koselig med et lite dagbokbesøk og en god klem! Kjekt at du følger med meg! I natt våknet jeg med migreneanfall. Har gjort det flere netter i det siste, ganske pussig opplevelse. For jeg drømmer at jeg får aura, og i neste øyeblikk våkner jeg av det, og det er høyst reelt. Så bevisstheten min oppfatter det og det sniker seg inn i drømme mens jeg sover. Disse nattlige anfallene er heldigvis hodepinefrie, jeg bare våkner av synsforstyrrelsene, registrerer at det skjer, og sovner igjen etter veldig kort tid (midt i anfallet). Ser veldig fram til at alle disse dumme plagene skal ta slutt. Er lei av å ha bedøvde fingre og hender, lei av å ha smerter i hendene om natten og når jeg gjør ting på dagen, lei av å ha vondt i ryggen, lei av å ha halsbrann (det har økt på, særlig kveld/natt - men hipp hurra for gaviscon sier bare jeg!), lei av å ha vonde, ømme føtter, lei av å gå rundt i sandaler fordi det er det eneste som passer, lei av å tisse to ganger i timen, lei av å plutselig bli sulten og kvalm, lei av å være så trøtt og ikke orke noe, lei av den j*vla migrenen som kommer når det passer den, lei av redusert - liv, lei av å ligge vondt om natten, lei av å få akutte blodtrykksfall, lei av å få akutte pustevansker, lei av verkende muskler i hele kroppen, lei av å føle meg diger, lei av å gå på do minst to ganger hver natt, lei av å måtte spise om natten, lei av at vekten går oppover, lei av gravideklærene.... Jeg ser veldig fram til fødselen, gleder meg til å begynne på det nye livet med baby, gleder meg til Knøttet er her, gleder meg til å blir kjent med babyen vår, gleder meg til vi er en liten familie på tre! Gleder meg til å etter hvert bruke vanlige klær, gleder meg til å være mamma og ikke gravid, gleder meg til å kunne ligge på magen, gleder meg til å ha min kjære liggende oppå meg igjen , gleder meg til å få kroppen min tilbake, gleder meg til å krympe til mer normal størrelse, gleder meg til å ri igjen, gleder meg til å kunne ta et glass rødvin i ny og ne, gleder meg til å kunne bevege meg fritt - bøye meg, rulle rundt hvis jeg har lyst til det, strekke meg i alle retninger. Regner med jeg fortsatt vil være trøtt og sliten i lang tid fremover pga nattevåk og at jeg sikkert vil gå litt i en egen døsete verden litt. Regner ikke med å få sove sammenhengende en eneste natt på lenge enda, men det har jeg heller ikke gjort hele svangerskapet. Regner med at det er et slitsomt liv og at overgangen blir stor når babyen kommer, og at jeg kommer til å bekymre meg for alt mulig rart. Men jeg gleder meg til det likevel, og ser for meg at gledene må være større enn "bakdelene". Jeg lengter i hvertfall etter å kunne holde Knøttet i armene mine! Jaja, fire uker igjen til termindagen i dag. Fire uker igjen av avtalen vår, Knøttet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 28. september 2006 #1709 Del Skrevet 28. september 2006 Og jeg konstaterer at du virker så forberedt på å bli mor som du kan få blitt. Og for din del håper jeg Knøttet heller kommer før enn etter termin, for å gå sånn og vente er virkelig til å bli gal av! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 28. september 2006 #1710 Del Skrevet 28. september 2006 Bortsett från de flesta plågor (utom halsbrännan) så håller jag med dig till fullo... längtar, längtar och gläder mig till livet med baby. Fyra veckor kvar ja - låt oss hoppas att det inte är mer. jag tänker på Cr@sh som gick över tiden igen. Det vill INTE jag göra igen. 11 lååååånga dagar sist. Kan vi inte göra avtal på terminveckan? Jag har inte tid veckan innan - ska jobba klart först, och vill ha några dagar hemma innan vi blir flera? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 28. september 2006 #1711 Del Skrevet 28. september 2006 Takk Moonchild Ble rørt av ordene dine jeg.. Jeg føler nemlig ikke helt at jeg vet hva jeg går til med å bli mamma! Har jo aldri gjort det før! Men jeg tror både jeg og sambo skal klare det helt fint, og vi tenker å ta dag for dag, det er vel det alle må i starten! Vi gleder oss i hvertfall, og det må da være et godt utgangspunkt! Og det er vel ingen som vet hva de går til, før de er der første gangen man får barn.. Men jeg vet at det meste vil falle på meg i starten, for sambo kan ikke ta seg fri fra skolen, han er i prakis og har eksamener hengende over seg og vi har ikke tid og råd til at han skal ta permisjon og utsette noe.. Så fra dag en skal han prøve å leve vanlig i tillegg til at alt blir nytt. Håper vi får til alt sammen.. Tror det skal gå bra. Vi får evaluere litt undervegs tenker jeg, og ta ting etter hvert som de dukker opp. Kanskje blir Knøttet født midt i praksisen, kanskje rekker han å bli ferdig først, det gjenstår å se! Har fått ordnet en del ting i dag. Ringt ang stoffskifteprøvene - de er helt normale! Skal ta nye prøver 8-10 uker etter fødsel, evt før hvis jeg får symptomer. Sjansene er veldig store for at det vil stige og jeg vil trenger medisiner etter fødsel. Avbestilt Garvid-abbonnementet mitt. Får vel et blad til i posten regner jeg med, men gidder ikke abbonere videre når jeg ikke er gravid lengre Ringt trygdekontoret og fått gitt beskjed om noe viktig. Og fått sendt sykmelding til jobben. Hadde tenkt å ringe, men jeg er litt snurt for arbeidsplasen min har ikke ringt med en eneste gang enda de (lederen) er pliktig til det. Så da får de den i posten og så får de kontakte meg når de vil. Skal jo begynne permisjon om en uke, så jeg må innom og levere nøkler og sånn, men vil at jobben tar kontakt. Gjør de det ikke innen rimelig tid, så skal jeg for all del gjøre det selv. Men jeg er som sagt snurt. I tillegg har jeg vasket to maskiner med klær, støvuget alle rom, ryddet litt, ryddet på trappen utenfor huset. Nå skal jeg varme meg pizzastykker til lunsj og legge meg på sofaen og sove litt etterpå. Er skikkelig trøtt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 28. september 2006 #1712 Del Skrevet 28. september 2006 Der var du også innom, Furstina! Jo, helt ok, vi kan gjøre en avtale! Jeg kan føde i løpet av uken før termin, og du kan føde i terminuken! Helt ok for meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 28. september 2006 #1713 Del Skrevet 28. september 2006 Forstår godt at du er litt snurt på jobben din, når de ikke tar kontakt selv om de er pålagt å gjøre det. Mistenker desverre at jobben min kunne oppført seg helt likedan... Synes det er en del av det å være leder at man faktisk husker på alle de ansatte, ikke bare de som er på jobb. Man motiverer ingen til å komme tilbake hvis de føler seg oversett og glemt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 28. september 2006 #1714 Del Skrevet 28. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 29. september 2006 #1715 Del Skrevet 29. september 2006 Det er så koselig å følge de siste forberedelsene dine! Og nå har du faktisk kommet dit, snart er det ikke forberedelser lenger! Kjempespennede periode, det her, og jeg skjønner godt at du er utålmodig. Det høres slitsomt ut med praksis og eksamner for sambo midt oppi fødsel og barsel-tid. Håper det går seg bra til, og så virker det som dere er flinke til å snakke sammen og finne løsninger etterhvert. Ha en super helg, vennen! Nå har jeg tenkt å ta rådet ditt fra tidligere i uke og gå å legge meg en times tid, selv om jeg egentlig har hjemmekontor. Er sliten i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 29. september 2006 #1716 Del Skrevet 29. september 2006 God morgen eller rettere sagt formiddag er det vel Helt utrolig at det er så kort tid igjen til terminen, den lille kan jo komme når som helst nå egentlig Ser du er her inne.. kanksje du er på msn også da? Må se etter iallefall Håper du får en fin dag i det flotte været Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 29. september 2006 #1717 Del Skrevet 29. september 2006 Hm... der ble du borte eller var det kanskje jeg som så feil i stad at du ikke var her inne likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 29. september 2006 #1718 Del Skrevet 29. september 2006 Jeg er blitt syk! Og så skal sambo reise bort hele helgen, noe jeg ikke har lyst til lengre siden jeg er syk... Men det er eneste sjansen for ham på lang tid fremover, så jeg unenr ham turen og vil han skal reise. men - buhu, jeg vil ikke være alene en hel helg, syk... I går ettermiddag fikk jeg plutselig feber og sår hals, var helt fin fram til det. Og i natt er det bare blitt verre. Hoster, litt snufsen, er supersår i halsen, litt sår nedover i luftveiene også, har hovne lymfekjertler i halsen kjenner jeg, og har feber. Paracet hjalp litt i går, så jeg har tatt en Paracet nå til frokosten i dag også. Småfryser litt, drikker varm god te akkurat nå. Knøttet i magen beveger seg nå som vanlig, så jeg antar det ikke er noe farlig for h*n at jeg er litt forkjølet. Føler meg nemlig veldig sliten for tiden. Og så savner jeg litt oppmerksomhet fra sambo.. Han er veldig travel for tiden, og er fryktlig sliten han og og har, som han sier selv, lite å gi akkurat nå. Og jeg trenger mye - mye mer enn jeg ber om.. Går her og dasser i tillegg, det er lange dager og jeg har lite å ta meg til. Noen dager er helt tomme, jeg jubler nesten bare jeg har en legetime å gå til eller et ærend å ordne. Har gått sånn så veldig lenge. Det har vært både godt og nødvendig, men hodet blir ikke akkurat stimulert av det... Så jeg gleder meg til sambo kommer hjem for dagen, men da er han gjerne sliten og trenger å være litt i fred, mens jeg er selskapssyk og trenger oppmerksomhet som jeg ikke får. Magen og babyen får oppmerksomhet, men jeg føler meg litt glemt. Snakket om det i går, det var godt. Ble litt lettere etterpå. Susan Sto Helit: Har avtale med sjefen om ny oppfølgingssamtale denne uken, men det er jeg som har tatt kontakt hver eneste gang tidligere, og det er virkelig ikke bare mitt ansvar. De vet selvsagt om at jeg kom til å bli videre sykmeldt fram til permisjon, så det er ikke sånn at de sitter og lurer på hvorfor jeg ikke er kommet på jobb. Derfor synes jeg sjefen kan ringe meg, hun har et større ansvar for å ta kontakt med den sykmeldte enn omvendt. Ikke fått sendt sykmeldingen enda, jeg orket aldri gå ut i går, men i dag må jeg ut litt senere og skal få sendt den da. Linn3c: tilbake! Fjellrypa: Godt å høre at du skal ta deg en time på sofaen! Var ikke meningen å være så streng med deg altså... Men å gå til kreftene er brukt opp har ingenting for seg! Spennende tider fremover nå ja, snart kan det skje noe! Ser for oss det blir slitsomt når Knøttet kommer. Sambo kan heldigvis ta noen sykedager om nødvendig, men forhåpentligvis er praksisen over og da er livet litt mer fleksibelt.. I verste fall holder han på med praksis OG hjemmeeksamen samtidig når Knøttet kommer.. Men vi er innstilt på å få det til, og han får heller sove en og annen natt på gjesterommet ( ) om det skulle være nødvendig for å få sove.. Regner med det bare blir puppen som gjelder i starten allikevel, så nattevåking blir først og fremst min oppgave i alle tilfeller. Shatika: NÅ er jeg pålogget. Eller snart.. Må visst laste inn en ny versjon! :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 29. september 2006 #1719 Del Skrevet 29. september 2006 Takk for koselig msn-prat Epona. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 29. september 2006 #1720 Del Skrevet 29. september 2006 Selv takk for praten, Pi@! Nå har jeg begynt på det som sikkert er den siste hjemme-helt-alene-helgen på mange år framover! Så den skal fylles med akkurat det jeg vil, og det skal bli deilig!! Er jo ikke heeelt alene, har jo Knøttet inni magen, men h*n er ganske så stille av seg, bortsett fra rent fysisk. Har kjøpt solo, en pose M, to ulike halspastilltyper, en pakke paracet.. Joda, dette skal bli en morsom kveld Hoster og harker og har nesten ikke stemme. Her blir det Norge rundt og nytt på nytt og først og sist og hele sullamitten Og kanskje også Lost in Translation på dvd - en av mine favoritter. Den er så fin... Tenker veldig på Magnhild som er satt i gang i dag!!! Blir det babyer i løpet av kvelden elelr natten tro?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg