Pi@ Skrevet 22. september 2006 #1661 Del Skrevet 22. september 2006 Sjølom du plages, så er det veldig fint å lese det du skriver her inne. Alt er så levende og jeg "ser" at du stråler igjennom de fysiske plagene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 22. september 2006 #1662 Del Skrevet 22. september 2006 Håper du får en veldig fin helg! Likte avtalen din med Knøttet, forresten. Pass på at h*n skjønner at det ikke bør bli alt for mye mer enn 5 uker heller... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 22. september 2006 #1663 Del Skrevet 22. september 2006 Miiip: Det er mye som skjer som er veldig naturlig. Mesteparten av svangerskapet har jeg nytt å være gravid, og undret meg over hvor (nettop) naturlig det har føltes å ha en sparkende sjel inni magen. Jeg har følt at babyen skulle være der inne for alltid, men det kan den jo ikke. Det å bli lei på slutten, selv om man har nytt å gå gravid, tror jeg er en annen sånn naturlig ting - for det gjør at man blir klar for fødsel og innstilt på det nye livet som kommer etterpå. Enda en annen naturlig ting er at man, som du påpeker, glemmer det man plagdes av - naturen vil jo at vi skal gjøre dette flere ganger! Ganske smart egentlig! Takk for lykkeønskning forresten! Cr@sh: Takk for blomsterhilsen! Magnhild: Pi@: Takk for fin hilsen! Den gjorde veldig godt å lese Føler jeg bare klager, men godt å høre at jeg også klarer å formidle det gode - for jeg har det jo egentlig veldig bra, og går og venter på noe fantastisk! Fjellrypa: Det dreier seg bare om fem uker ja! Måtte gjøre noe med innstilingen min så ikke jeg skulle sende "utkastelsessignaler" til Knøttet for tidlig. Så vi er enige om til uke 40, så får vi se Har vært litt mer optimistisk i tankene etter jeg inngikk denne "avtalen". Driver og stuller og steller og gjør ting klart nå, og prøver å gjøre det beste av den siste tiden uten baby. Men nettene er grufulle nå, jeg sover utrolig dårlig. Ligger vondt, må ha pute til å støtte magen med, ellers blir det et drag på den og det gjør nesten vondt. Er i hvertfall ubehagelig.. Bruker fire puter - en under hodet, en under magen, en mellom knærne og en mellom føttene.. Og hver gang jeg trenger å snu meg, så våkner jeg. Og ligger så tungt at det gjør vondt å snu seg.. Hendene er vonde på natten, noen ganger våkner jeg og stønner av smerte, kjennes ut som de skal sprenges, særlig venstrehånden.. Men jeg kan ligge godt over på siden nå, det er deilig. Knøttet ligger såpass i ro, og såpass langt inni meg på en måte, at jeg ikke kverken h*n sånn som før. Før lå h*n jo på kryss og tvers, særlig tvers, og protesterte vilt hvis jeg lå feil. Nå er vi litt mer enig Men så har Knøttet nesten enda mindre liggestillingsvalg enn meg da, der h*n ligger oppned skrudd fast (mest sannsynlig) i bekkenet mitt. Har vært på kontroll med stoffskiftet mitt i dag, alt virker greit. Tatt nye blodprøver som jeg får svar på over helgen. Nå må jeg gi fra meg PCen, får skrive mer senere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 22. september 2006 #1664 Del Skrevet 22. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 22. september 2006 #1665 Del Skrevet 22. september 2006 Nu var det länge sedan jag la in några spår i boken din Epona. Det är lustigt att läsa om dig och knottet när vi har termin på samma dag - det borde ju vara att läsa som om jag själv har skrivit det men det är ju helt annorlunda fast ändå inte... (ja, jag är trött och formuleringen blev inte ens bra på svenska ) Jag tycker det ser ut som du ska föda när som helst - och jag har absolut inga tankar själv på att föda barn de närmaste 4 veckorna! Det känns konstigt, jag vet att jag borde vara beredd men SÅ gravid är jag ju inte - eller? :klø: Jag började föresten fundera när jag läste något tidigare i veckan; hur länge var du och mannen prövere? Jag fick intrycket av att det var många PP... eller var det bara en längtan sen tidigare? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 22. september 2006 #1666 Del Skrevet 22. september 2006 Gooooood helg vennen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 22. september 2006 #1667 Del Skrevet 22. september 2006 Heihei Epona! Ser ut som at du er litt nærmare fødsel enn det eg er førebels, sjølv om det berre er to dagar som skil mellom terminane våre. Mensvondtar og sånt er jo gode greier det Eg har også kost meg masse i svangerskapet, syns det er heilt topp å gå gravid, eg. Treng ikkje å få Småtten ut noko særleg før termin. Betre at han gjer seg heilt "ferdig" inni der i staden. Sjølv om me har veldi lyst å møta han snart, så klart.. Men den som ventar på noko godt... Lukke til vidare i svangerskapet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 22. september 2006 #1668 Del Skrevet 22. september 2006 God helg vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 23. september 2006 #1669 Del Skrevet 23. september 2006 Pi@: tilbake til deg og magetrollet! Furstina: Hjeelp - ikke skrem meg da! Selv om jeg kunne tenkt meg å bli ferdig med svangerskapet snart, så trenger jeg ikke ha fødeklar kropp enda! Vil at Knøttet skal bli helt ferdig inni der, vil ikke føde før jeg er innenfor termingrensen på tre uker før.. Du skal jo ha for andre gang, og jeg for første, og hos førstagangsfødende så skjer gjerne kroppens og babyens forberedelser tidligere, f.eks hodefesting. Nå vet jeg jo ikke sikkert om hodet er festet, men jeg tolker det sånn i og med at magen har endret seg. Jordmor sa sist at hun regnet med det ville feste seg i god tid siden jeg bar babyen så lavt allerede da. Men om jeg føder i uke 38 for eksepmel så skulle ikke det vært meg i mot... Det stemmer at vi slet med å bli gravide ja. Vi begynte å prøve i april 2003, med kjent nedsatt sædkvalitet og dårlig utgagspunkt i så måte. Begynte etter hvert utredning og søkte ICSI. Mens vi stod på ICSI-venteliste ble vi plutselig gravide i fjor høst. 8. oktober i fjor var mitt livs lykkeligste dag, da fikk jeg positiv test! Desverre endte det med MA og utskrapning i uke 12, og jeg ble helt knust... Men da visste vi at dette kan vi klare selv, og kontaktet spesialist som skrev ut en lang Pergotimekur til sambo for å bedre sjansene. Samtidig ble jeg behandlet for stoffskfitesykdom som var årsaken til MAen (Graves sykdom). Og i februar, tre måneder etter utskrapningen og nesten tre år etter vi begynte å prøve, ble jeg gravid igjen, og har fra første stund fått fantastisk oppfølging med tidlige UL'er og kontroll og medisinering av stoffskiftet. Og Knøttet utvikler seg helt normalt og har det bra og er snart ferdigbakt! Er det rart jeg er utålmodig og litt lei..? Har ventet så lenge på dette! Beklager den lange utgreiingen, men jeg klarer ikke fortelle historien i en setning! Og nå er det lenge siden jeg har tenkt på alt sammen, og det var faktisk litt godt. Det gjør meg enda mer taknemlig for at jeg sitter her akkurat nå med en baby i magen! Shatika: God helg til deg også! Håper du ble bedre utover dagen i går! LInn3c: Så det betyr at du ikke har noe særlig mensvondter og stikninger enda da? Ble litt nervøs av både ditt og Furstina sine innlegg - jeg regner jo med å gå til termin og tror liksom ikke at disse murringene av ulike slag skal føre til noe helt enda.. Men det trenger det jo ikke, vi får se! En vakker dag så skejr det, det er nå sikkert og visst! Ha en finfin helg! MrsPotter: Good helg til deg også! Takk for at du stikker innom, det er kjempekos! Har sovet litt bedre i natt, det var godt. Vært på et par doturer som vanlig, og våknet også en gang og var kvalm. Tolket det som sult, så jeg stod opp og spiste en yoghurt og drakk litt. Og sovnet godt etterpå. Var skikkelig sliten i går, så det var godt å hvile ordentlig ut. Skikkelig sulten nå, skulle bare innom en snartur og lese før frokost, men måtte bare skrive svar her og det ble lenger enn jeg hadde tenkt! Men nå kjenner jeg jeg må ha mat NÅ! Svimmel og uggen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 23. september 2006 #1670 Del Skrevet 23. september 2006 Jeg har jo fulgt deg leeenge og vet hvordan dere har strevd. Når jeg leser historien din i kortversjon,så blir jeg fylt med håp og positive tanker. Jeg visste at dere hadde prøvde lenge,men jeg trodde faktisk ikke det var så lenge. Dere klarte det,og det betyr at vi også kan klare det! :-D Ha en fin lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 23. september 2006 #1671 Del Skrevet 23. september 2006 Det var inte meningen att skrämmas. Inte alls När jag väntade sonen var huvudet fixerat/fästat tidigt och magen sjönk tidigt - men inte hade han bråttom ut inte. Min barnmorska trodde jag skulle föda före tiden, eller i alla fall innan nyår 2003, men inte då. 11 dagar gick jag över innan han tittade ut. Jag minns inte om jag hade känningar så tidigt som i vecka 35-36 men det kanske jag hade? Jag har nog inte det nu i alla fall. Min man tycker att det räcker nu för min del, han tycker det ser obekvämt ut för både mig och lillasyster i magen. Min barnmorska sa sist att efter 35 veckor så är det helt OK för dem att titta ut, då kan de suga från bröstet själva och hålla värmen... men hallå??? jag då? Det lät som om jordmor och mannen bokade tid för förlossning nu, men JAG vill inte ha barn NU - jag vill ha i terminveckan! Kan man beställa det? Jag har för mig att jag minns dig från sist jag var gravid och att du prövade redan då, kanske gör jag det. Vi testade positivt i slutet av april 2003 efter "bara" sju pröveperioder. DÅ kändes det inte som "bara" men jag insåg vid testen att det var en helt normal längd för försök. Härligt att ni äntligen fått assistans och lyckats placera ett växande embryo i magen - snart en baby i famnen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 23. september 2006 #1672 Del Skrevet 23. september 2006 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 24. september 2006 #1673 Del Skrevet 24. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 24. september 2006 #1674 Del Skrevet 24. september 2006 Håper du og knøttet får en koselig søndagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 24. september 2006 #1675 Del Skrevet 24. september 2006 (endret) Linn3c: Så det betyr at du ikke har noe særlig mensvondter og stikninger enda da? Ble litt nervøs av både ditt og Furstina sine innlegg - jeg regner jo med å gå til termin og tror liksom ikke at disse murringene av ulike slag skal føre til noe helt enda.. Men det trenger det jo ikke, vi får se! En vakker dag så skejr det, det er nå sikkert og visst! Ha en finfin helg! ← Uff, eg får sei som Furstina, at det var absolutt ikkje meininga å skremma deg. Eg har hatt litt murringar no dei siste dagane, sepsielt etter ... Men det har liksom aldri vore sånn at eg har tenkt omver at fødselen nærmar seg.. Men litt stikkingar har eg hatt, så eg trur han har eller held på å festa seg. Mn sånn til informasjon, så visste ikkje mamma at ho nærma seg fødsel før ho stod midt oppi det. Hadde ingen sånn varsel på at det snart skulle skje, før vatnet gjekk og ho måtte på sjukehus i full fart... Antar at det er sånn med meg også.. Endret 24. september 2006 av Linn3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 24. september 2006 #1676 Del Skrevet 24. september 2006 Håper kroppen har oppført seg fint, og at helgen har vært bra. Gleder meg til i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 24. september 2006 #1677 Del Skrevet 24. september 2006 Hei vennen min Oj nå er det jammen ikke lenge igjen! Det var en jordmor som sa til meg en gang at man får mange plager og lite søvn på slutten av svangerskapet - slik at man skal være vant til å sove lite når babyen kommer ut åååå så spent jeg er på hvem som ligger inni magen din. En liten eller ei lita Tenker dere er bra spente dere også. Husker selv når jeg gikk med Henrik og ikke ante hva vi fikk - kjempespennende. Ville ikke vite det med Martine heller, men med alle ultralydene ble det vanskelig å ikke se det ja.Men det var deilig med den spenningen husker jeg. Håper du får en fin uke. Stor klem fra Charmisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Moonchild Skrevet 24. september 2006 #1678 Del Skrevet 24. september 2006 Det virker som om du er på god vei til å bli skikkelig fødeklar, ja. Og det er jo faktisk meningen at man skal bli så lei at fødselssmerter virker forlokkende. Men som du selv sier, det kan fortsatt være lenge igjen. Lurt å ha det i bakhodet uansett, så kan man heller bli gledelig overrasket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 25. september 2006 #1679 Del Skrevet 25. september 2006 Ha ei flott veke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 25. september 2006 #1680 Del Skrevet 25. september 2006 Mrs.Potter: Ja, vi klarte det, og det er deilig å kunne klare det selv etter så lang tid selv om det ser håpløst ut! Jeg er sikker på dere vil lykkes dere også! Furstina: Det er stor forskjell på ulike kvinners svangerskap, og også på ulike svangerskap hos samme kvinne. Blir spennende å se når Lillesøster har tenkt å si hei til verden! Og bare for å oppklare evt misforståelse: Vi slapp assistert befruktning, vi ble gravide på egen hånd begge gangene. Så Knøttet er 100 % hjemmesnekret, bare en liten hormonboost hos sambo i forkant for å øke sjansene til å bli fort gravid igjen etter vi mistet. Noe som gjør meg ganske provosert i forhold til en av legene som utredet oss som sa at vi hadde nok ingen andre sjanser enn ICSI for å få barn. Haha.. Men hadde vi ikke blitt gravide selv, så hadde det blitt ICSI på oss, men jeg er utrolig glad for at vi slapp det. Det var en deilig følelse å sitte med Knøttet i magen i vår og ringe og avlyse den planlagte behandlingen i Porsgrunn! Cr@sh: Takk for det! Lykke til i dag!!! Iss: Shatika: Linn3c: Alle kvinner har ulike svangerskap og ulike fødsler, så det er ikke sikkert din fødsel starter sånn som din mor sin. Men så er det to måter det kan starte på - enten med rier eller med at vannet går, og det blir en av delene! Akkurat det med vannavgang er noe jeg har begynt å tenke på i det siste. Hva gjør jeg hvis vannet plutselig går når jeg er på butikken alene feks.. Er jo en supernaturlig ting, men ser for meg det hele vil bli veldig pinlig på en måte... Får håpe fødselen starter med rier i stedet! Fjellrypa: Heldgen har ikke vært så verst. Har for det meste vært repetisjons-høre-person for min eksamenslesende samboer. Men vi har også leid film, laget god mat, puslet i huset og hatt masse "samtaler" med Knøttet! :herte: Charmina: Du kan tro jeg er spent jeg og!! Og sambo også! Jeg er temmelig både utålmodih og lei.. Gleder meg sånn til endelig å få hilse på Knøttet. Bare en måned igjen til termin nå! I morgen er det 26. september, og terminen er 26. oktober! Moonchild: Ja, naturen er snedig innrettet! Tidligere i svanegrskapet var fødselen noe jeg helst ikke ville tenke så mye på, det kom langt der framme liksom, og angikk ikke meg (enda). Nå er det noe jeg ser fram til... Jeg er innstilt på å gå over terminen egentlig, særlig siden mensterminen min er 9 dager etter (4. november) og jeg hele veien har trodd det blir november før Knøttet kommer. Vi får nå se! H*n vokser helt etter kurven sin i forhold til UL-terminen, så det blir spennende å se når h*n bestemmer seg for at h*n vil ut. Linn3C: Takk det samme! I dag skal jeg pusle litt i huset og lese litt i boken min hvis jeg orker. Har en tendens til å bli veldig veldig søvnig når jeg leser for tiden.. I kveld har jeg planlagt svømming m Fjellrypa, men jeg skal bare svømme noen få lengder så jeg får strekt meg ut litt. Føler meg så stiv i kroppen, og det hadde vært godt å bevege seg litt i vann. Ellers er jeg fryktelig tung i kroppen, og også skikkelig sliten mentalt sett. Jeg sovner bare jeg legger meg ned på sofaen... Tenk i morgen er det tirsdag igjen! Nå bumper Knøttet her! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg