Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Takk for mageskryt! :sjenert: Er litt stas da, å vise den fram.. :sjenert: Og den begynner å bli veldig stor.. Sambo kommenterte det i dag, og han ser den jo hver dag :ler: Den dulter borti ting og tar veldig plass nå.. PÅ forrige måling lå den jo helt øverst på det tykke grønne feltet, så den er akkurat på grensen mellom det "vanlige" og det som er større enn det vanlige.

Ble ikke julegavehandel i dag, men derimot bursdaggave til ene nevøen min som fyller to om kort tid. Og så kjøpte jeg noe til Knøttet da.. Har en froske-body fra lindex, og i dag kjøpte jeg luen til, for den er så herlig! Og så kjøpte jeg en stripete omslagsbody og en matchende lys grønn sparkebukse, begge i str 50. Måtte ha et lite sett til i 50.

Føler meg syk nå i kveld.. Føler meg varm i øynene, litt småvarm og småuggen i kroppen, og med tendens til sår hals. Dette liker jeg ikke helt. :riste: Håper det ikke utarter seg..

Mye stikkninger og trykk i tralala i dag. Og den ubehagelige følelsen av alt alt kommer dettende ut. I følge jordmor sist var dette helt normalt, så da stoler jeg på det. Er vel kanskje Knøttet som skrur seg litt og litt fast nedi bekkenet?

Nei, har veldig vond rygg i dag, tror jeg skal legge meg på sofaen og slappe av litt nå jeg. Vondten roer seg veldig når jeg ligger på høyre side nemlig..

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Håper du ikke blir forkjøla og syk nå da Epona :kose:

Husk å slappe godt av i kveld nå, og så håper jeg formen din bedrer seg i rekordfart :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: For den formen din her om dagen...

:legrine: For fiiine magen med lille knøttet inni!!

:sjarmor: For shopping! ersonlig syns jeg omslagsbodyene bare er helt geniale! De blir tykkere enn vanlige bodyer på magen og det er jo bare deilig nå fremover og i vinter! Skal du ha flanelsbleier forresten? Da vil jegbare anbefale deg å bestille dem fra sparkjøp for der er de billigst og mykest har jeg erfart etter å ha kjøpt på tre forskjellige steder...Dagens tippetips :ler:

Ønsker deg ei kjempefin helg uten vondter! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann! :kyss:

Jeg snikleser stadig hos deg, men er desverre ikke flink til å legge igjen spor.

Nå er det jammen ikke lenge igjen til babyen kommer :hoppe:

Det er trist at du vært så plaget i svangerskapet, men den som venter på noe godt...osv ;)

Jeg håper ikke de siste ukene blir for tøffe, og jeg gleder meg til å høre at du har født et nydelig nurk!

:hjerter:

Stor klem fra Murmel! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rognebær

TENK at nå er det ikke lenge igjen! :grinele: Jeg får ikke lest her så ofte for tiden, for det er et lite menneske som tar mesteparten av oppmerksomheten. Men jeg tenker på deg likevel! Og håper alt er bra med deg og knøttet i magen. :hjerte: Snart får du hilse på! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse koselige hilsener! :klem: Dere er skjønne! Skal ikke være lenge vekke før det skjer store ting her på KG! Så at Iss endelig har fått en ny spire på plass, og at Kakao også er gravid! :hoppe: Det er herlige nyheter! Er visst noen dager siden, men jeg har ikke fått det med meg før nå. Har ikke orket å være så aktiv i det siste, føler meg ikke helt bra.. Ble småsyk helt plutselig på torsdag, med lett feber og sår hals, og har ikke vært på topp siden det. Har en følelse av å være lett syk, men har ikke feber og kan ikke sette fingen på noe. Bare leddverk og generelt tung kropp og litt stikninger i luftveiene på en måte. Er litt usikker på hva jeg skal gjøre - sambo vil jeg skal ta senkning/CPR for sikkerhets skyld, jeg har villet se det litt an. Babyen virker å ha det bra inni magen, og jeg har ingen tegn til å være ordentlig syk, føler selv det er "sliten-syke". Har sovet enormt mye i helgen. Kroppen er tung, jeg orker lite. Og føler meg som en diger hval for tiden.. :tristbla: Det store lyspunktet er at det ikke er mange ukene igjen til babyen kommer! Drøye fem uker bare til termin!! Innen syv og en halv uke så får jeg endelig hilse på Knøttet og kose med h*n på utsiden! Jeg hadde aldri trodd jeg skulle bli lei av å være gravid, jeg som har lengtet i åresvis etter å bli det! Men kanskje det er litt derfor jeg føler så sterkt også? Jeg er jo på ingen måte lei av den lille inni magen, tvert i mot er jeg så utålmodig etter å få h*n ut! :hoppe: Jeg er bare lei av å ha vondt, lei av å være sliten, lei av å føle meg diger og ulekker.. Jeg er helt facinert over hva kroppen min klarer, at jeg klarer å bære fram et barn - det er helt utrolig og helt sprøtt og jeg er og kommer alltid tilå være stolt - men akkurat nå vil jeg ha den gamle kroppen min tilbake. Jeg har lyst å ligge på magen, ligeg i hvilken stilling jeg vil, lyst å bøye meg i alle retninger, lyst å gå i vanlige klær, lyst å ha sex uten en som bumper i magen, lyst å kunne drikke rødvin, lyst å kunne ri. Og jeg har lyst å kose med ungen min :hjerte: Og bli en liten familie på tre!

Å, måtte ukene bare gå fort nå....

Ble veldig, veldig mange tanker i en og samme tekst her nå! ;) Men måtte visst bare få dem ut. Heldigvis så svinger dagene, alle er ikke som denne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går sannelig endel opp og ned når man er gravid, og det kan jeg love deg at det gjør når ungen er på utsiden også. Men de siste ukene når man bare føler seg som en bolle og helt ulekker er slitsomme, ja.

Bra at du er stolt av kroppen din. Kan love deg at følelsen tar helt av når han kommer ut! :grine2: Tenk at MIN kropp har vært tilvirkningsfabrikk for det helt perfekte lille mennesket! :grine2:

Håper formen kommer seg fort. En stor :klem: til deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt at formen din er litt bedre, men det høres jammen slitsomt ut uansett. Håper du får slappet godt av!

:klem:

* Må løpe en tur inn til Kakao og iss med en eneste gang*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miiip, Capricorn, Issx2 og Fjellrypa: :kyss:

Har hatt en tung dag i dag, humørmessig. Følt meg skikkelig deppa.. Og en veldig rar dag reint kroppslig. Har hatt "menssmerter" siden helt siden jeg våknet i dag, og de har vart kontinuerlig i hele dag, bare variert i styrke. I tillegg har jeg hatt kraftig press i bekkenet fremme mot symfysen og ut mot lyskene og lårene, og og hatt veldig høy kynneraktivitet. Plagsomt mye kynnere, noen har verket en del, men jeg tror det er "menssmertene" som har verket mest og at jeg har blitt litt "lurt" av det. Har nesten vært bekymret innimellom for om det er begynnelse på rier eller hva, men stoler på at "så lenge du er i tvil så er det ikke rier". Babyen har i tillegg vært superaktiv inni magen i dag, presset føtter eller knær eller hender eller hva det nå er hardt og lenge mot livmorveggene, og sprellet og bykset inni magen. :legrine: Til tider har det vært vondt, det h*n har gjort.. :sjenert: Aldri opplevd disse tingene før (i kombinasjon og så kraftig som det har vært i dag), og må si jeg gruer meg bittelitt til natten, for nå har sambo akkurat dratt på nattevakt.. Men det er helt sikekrt normalt, og helt sikkert ikke farlig. Og det har jo vært noen rolige stunder innimellom (med unntak av "menssmertene").

Ellers har jeg gjort lite i dag. Var med sambo et ærend til nabobyen, ellers har jeg bare vært hjemme og gjort ingenting. Men vi har solgt gamlebilen i dag, dvs gjort avtale om salg. Skal gjøres på ordentlig i morgen. Godt å få det ut av verden! Litt rart og, for det er egentlig min bil, og den første bilen jeg har eid. Kjøpte den for fire år siden *mimre mimre*.

Jo, og så har vi hatt elgbesøk idag! Stod plutselig elg på plenen her, midt på dagen i dag. Var visst to, men jeg så bare den ene, og det var en kalv! :)

Nå skal jeg ta kvelden tror jeg, og satse på det blir en helt alminnelig og rolig natt. Gjør det vel helt sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...