Linn3c Skrevet 22. august 2006 #1501 Del Skrevet 22. august 2006 Gratulerer med 31+0 i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 22. august 2006 #1502 Del Skrevet 22. august 2006 (endret) Furstina, Xavia, Lilletrollet, Sommerberta, cr@sh og MrsP - takk for hilsener! Furstina og Xavia: Takk for det dere har skrevet ang ruptur 31+0 i dag! Bare 9 uker igjen til termin! Fikk Skummelt Brev fra trygdekontoret i dag, eller egentlig ikke veldig skummelt - men angående sykepenger. Min rett til sykepenger opphører en bestemt dato stod det. Men permisjonen min starter to dager etter det, så i praksis har det vel lite å si for meg? Men i brevet er jeg kalt inn til samtale og alt, og jeg føler dette er skumle saker.. Er sikeret ikke det, det stod det var et standardbrev som de sndte til alle sykmeldte på det og det tidspunktet.. Men arg... Vært på skojakt i dag. Vanskelig å finne sko Alt er ikke kommet i butikkene enda, fortsatt mye salgsrester. Og dessuten er jeg kresen.. Så jeg fant noe fint til Knøttet på salg i stedet Knøttet fikk et sett i str 50 (bukse og body) og to velourbukser (to make, men en i 62 og en i 68). 119 kr totalt Også har jeg kjøpt noen nøster med alpakkaull, og skal se om ikke jeg får tid å strikke et ullteppe til Knøttet også. Fra før har jeg strikket sett med jakke, lue og sokker, og nå er jeg nesten halvvegs i en jakke til. Har også begynt på en ullbukse som jeg tror jeg gir opp, for jeg gjorde så mye feil med den.. Knøttet er superaktiv i magen for tiden. Eller egentlig ikke mer aktiv enn vanlig, det er bare jeg som kjenner omtrent hver minste bevegelse h*n gjør. Hadde en fæl natt i natt, har ikke tall på hvor mange ganger jeg har vært våken. En snorkende sambo og en aktiv baby i magen sørget for det Og en vond rygg og en mikroskopisk blære.. Begynenr å bli litt sliten av dette nå, og tenker i mitt stille sinn med gru på at magen skal vokse enda mer de neste ukene, og at alt skal bli enda tyngre og at jeg skal få puste enda dårligere.. Har et snev av klaustrofobisk følelse innimellom, har litt lyst å rømme fra magen, men det går jo ikke.. Alle dise tankene holder jeg veldig nede, for det er enda lenge igjen... Har ikke lov å være lei helt enda... Har en del "mensvondt" for tiden.. Kjennes ut som når jeg får mensen, noen ganger er det ganske kraftig, andre ganegr bare svak murring. Men det gir seg alltid. Har verk nedover lyskene også, og på en måte inni lårene. Men det er sikkert fra bekkenet og ryggen. Og så kjenner jeg av og til press nedover, og da gjør jeg knipeøvelser for harde livet. Babyen er jo relativt stor etter hvert, og har kraftige bevegelser (føler hele meg rister hvis jeg ligger i ro når babyen driver på inni der!), så det er jo ikke så rart jeg kjenner ting på nye måter.. Nei, nå skal jeg rydde og kaste og få litt orden i huset. Har noen pappesker som har stått ehr i over ett år, og som vi omtrent ikke har åpnet. På tide å sortere litt.. Har snopt meg en liten flaske Fanta og en pose med godis som lokkemat til meg selv under ryddingen! Og nå er Knøttet våken inni magen, kjenner jeg, og driver rygg - og fotstrekkeøvelser eller noe i den duren! Og der hadde Linn3c vært innom også! Takk for 31-ukers gratulasjon! Endret 22. august 2006 av Epona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 22. august 2006 #1503 Del Skrevet 22. august 2006 Hmmm... Liker å lese inne hos deg, for da får jeg liksom innblikk i hvordan dette kommer til å bli framover. Merker jo at jeg sliter mer og mer med å sove, og at en av grunnene er at jeg kjenner knøttet i magen romstere mer. Og selvfølgelig halsbrann, og det at blæra har blitt mye mindre. Blir sikkert bare mer og mer lei. Har allerede begynt å glede meg til babyen er ute, og jeg kan slippe en del av disse merkelige plagene. (Tror denne tankegangen begynte da de første kynnerene ble merkbare for noen dager siden. ) Imponert over at du strikker jakker og bukser til knøttet! Jeg har klart å fullføre en genser, og har lovt meg selv å ikke begynne på noe så stort igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Capricorn~ Skrevet 22. august 2006 #1504 Del Skrevet 22. august 2006 31+0 i dag! Bare 9 uker igjen til termin! ← Hvor blir tiden av..syns det har gått utrolig fort dette her jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 22. august 2006 #1505 Del Skrevet 22. august 2006 En klem fra meg, fortjener du! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 22. august 2006 #1506 Del Skrevet 22. august 2006 Innom med en stor til deg Tror ikke du skal bekymre deg over det brevet fra trygdekontoret men det var jo litt merkelig da, for er det ikke 52 uker du har lov til å gå sykemeldt da? Og så lenge har jo ikke du gått sykemeldt før du går ut i persmisjonen.... Men uansett så har du jo rett på svangerskapspenger hvis sykepengene dine opphører før permisjonen begynner.. Tror det er noe sånt om at svangerskapspenger skal erstatte sykepenger hvis man er syk pga svangerskapet men ikke lengre har krav på sykepenger... Så det ordner seg garantert vennen min Og gratulerer masse med 31 uker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 22. august 2006 #1507 Del Skrevet 22. august 2006 Hei hei du! Grattis så mye med 31 uker!! Jeg skjønner ikke helt at du også er ferdig snart! Om få uker er nesten alle jeg kjenner her inne mammaer! Sprøtt!Men veldig bra! Salg er Så håper jeg du får sove riktig så godt inatt og alle netter fremover!Og snar så snart er vondtene over! DET er noe å glede seg til det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 23. august 2006 #1508 Del Skrevet 23. august 2006 Susan (grattis med nytt nick, men det er så "vanskelig"! ): Ikke sikkert du får det helt sånn som meg da, men vi har jo hatt det ganske likt på de forskjellige "stadiene" i svangerskapet. Ganske artig egentlig. Er ikke så veldig flink å strikke til Knøttet da... Votteoppskriften jeg fikk av deg gav jeg opp, for det ble for smått for meg... Og buksene har jeg gitt opp, for det ble bare feil. Nå er målet å fullføre jakken (nr to) jeg holder på med, og så dette teppet jeg har kjøpt garn til. Capricorn: Ja tiden har gått sinnsykt fort! Til og med den lange prøvetiden i forkant har gått fort over på en måte. Gleder meg masse til å følge deg gjennom svangerskapet når du blir gravid! Sommerberta: TAKK for god klem, det trengtes akkurat denne formiddagen!! Skal inn i den nye dagboken din og sparke deg litt bak etterpå! Shatika: Jo, man har rett til sykepenger i inntil 52 uker, men det er det som nærmer seg da. Jeg har vært sykmeldt mer eller mindre hele tiden siden i fjor høst jeg, både helt og delvis, med en kort friskmeldingsperiode (men ikke lang nok til å tjene opp nye 52 uker). De sendte ut brev til alle som hadde vært sykmeldt 39 uker (tror jeg det var) stod det, og det var nå.. Det står om at man må søke rehabiliteringspenger osv, men det er jo ikke aktuelt for meg. Uansett opphører retten til sykepenger 3. oktober, men fra 5. okt begynner jo permisjonen min. Så det er snakk om to dager. Jeg har også hørt om svangerskapspenger - kanskje jeg må over på det i to dager? Får luske meg på det møtet til uken og høre. Og så kan jeg levere fødselspengekreveskjemaet mitt samtidig.. Skytte: Ja er det ikke rart! Mange av oss har fulgt hverandre gjennom prøving i flere år, og nå blir den ene etter den andre mammaer! Til og med jeg!!! Helt sprøtt! Ser veldig fram til babyen er født jeg, og jeg kan ligge i hvilken stilling jeg vil.. Det begynner å begrense seg veldig nå, og søvnen blir deretter.. Men verdens beste premie venter, så jeg får bare holde ut.. VONDT i ryggen.. Drev og ryddet i går, fylte hele fire svarte bossekker med gamle klær og annet boss fra soverommet i går. Gikk hardt ut over ryggen min gitt.. Men fikk ryddet skikkelig i klesskapenem, og fikk tømt ene pappesken-med-det-rare-i. Har en pappeske-med-det-rare-i til som må tømmes i dag.. Kastet masse gamle loslitte klær, og en del klær jeg tror jeg aldri kommer til å bruke mer uansett om jeg blir like tynn igjen etter fødsel eller hva. Utslitte klær er ikke verd å ta vare på, de har gjort sin misjon.. Så nå er min del av klesskapet nesten tomt!! Har tatt vare på det som var nyest fra da jeg ble gravid, håper jeg får brukt det igjen etterhvert. Har et stort klesproblem nå, for de mammaklærene jeg har gått i i sommer er for trange.. En ting er at sommerklessesongen snart er over (har jo hatt en del sommermammaklær), men alle buksene mine (unntagen to) er for trange! Eller buskene i seg selv passer helt fint, men magen tar for stor plass, og buksene presser og klemmer nederst på magen når jeg sitter, og utpå ettermiddagen blir de for trange over selve magen også.. Så jeg har to bukser som funker nå: En svart trikotbukse (slafsete myk) og en joggebukse/kosebukse som ikke er mammabukse en gang. Men den passer, for den er myk og god og stopper under magen. Og så har jeg et linskjørt som passer. Har en svart bukse til som jeg kan presse meg inn i til nød.. og butikkene flyter over av høstnytt, men det er liten vits å se på klær! Ikke vil jeg kjøpe nye mammaklær heller, det er lite vits i, så god råd har jeg ikke.. Skal se meg om etter noen joggebusker eller kosebukser, kanskje de har noen på HM som kan passe. Må jo ha klær.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. august 2006 #1509 Del Skrevet 23. august 2006 Morro, du gir opp ting fordi det er for smått å strikke, jeg gir opp ting fordi det tar mer enn en uke fra jeg starter til jeg er ferdig, og da er jeg bare lei! Men, må nok si at det morsomste å strikke er lue på rundpinne. (Helst ensfarget.) Har blitt skikkelig flink til å strikke mønster, men det er vel for at jeg holder meg til ett mønster, og ikke begynner på noe nytt. Har kommet halvveis på mitt 3. par votter, faktisk, og begynt så vidt på mitt første forsøk på sokker. (Men nå er ikke alle vottene til meg da.) Takk for gratulasjonen for Nick'et. Beklager at det er "vanskelig". Det får bli Susan i "dagligtale" da vet du! Joda, vi har hatt det ganske likt i de forskjellige stadiene i svangerskapet. Er derfor jeg liker å lese her og se hvordan du har det! (Bortsett fra at jeg har sluppet unna dette med plager og sykmelding ennå.) Jeg har heldigvis kjøpt en haug med brukte mammaklær for en billig penge. Er nesten ikke noe av det som er "lite nok" ennå, bare den "beste" av buksene. Men jeg har kjøpt et par mammabukser på H&M som passet nå i begynnelsen. (Den første begynner alt å bli litt liten.) Men jeg har ikke noe særlig "kosebukser". Og så blir jeg nødt til å finne på noe når det gjelder vinterjakke. Hadde helt ærlig tenkt til å "låne" noe av Mannens klær, for de er jo nødvendigvis store nok. Dessuten har han masse treningsbukser som er litt små til han, men sikkert store og gode til meg. Andre klær er det jo litt værre med... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 23. august 2006 #1510 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Var ikke sånn vondt ment vanskelig altså - nicket var bare så helt fremmed og navnet av en sånn ukjent opprinnelse, så det sa meg liksom så lite. Men leste i en dagbok (din?) at det var en karakter i en bok, og da skjønte jeg litt mer Men det blir nok Susan for enkelhets skyld Jeg kjøpte meg også en stor pakke brukte klær av en dame på finn.no i våres, men hun har tydeligvis vært litt mindre enn meg, for de sluttet å passe veldig fort desverre.. Så jeg er liksom like langt.. Irriterende at de gravideklærene jeg har egentlig passer, sånn i rompe og lår og alt, det er bare ikke plass til Knøttet inni der også Og Knøttet og magen skal jo bli enda større de neste ukene, så... Får se an etter hvert. Kanskje kjøpe en billig mammabukse hvis jeg finner, men det er jo ikke SÅ lenge igjen liksom.. Endret 23. august 2006 av Epona Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 23. august 2006 #1511 Del Skrevet 23. august 2006 Tok det ikke som kritikk i det hele tatt, Epona! Forstår godt at det er litt "rart" for alle som ikke er spesielt interesserte i akkurat de bøkene jeg har hentet navnet fra. Det er jo litt langt og "knotete" til man blir vant til det. Var nok ikke min dagbok det sto noe om hvor det kommer fra i.... Har tenkt at jeg skulle skrive det der, men har ikke kommet så langt!. Takk for det fine svaret i dagboka mi, forresten! Kanskje vi skulle byttet litt klær? Du kan få noen av de store jeg har, så kan jeg få noen av de små du har? Tror nok du bør kjøpe en bukse hvis du finner. Det er jo litt tid igjen ennå, selv om du har mindre enn 9 uker igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2006 #1512 Del Skrevet 24. august 2006 Til deg, fordi du er den du er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 25. august 2006 #1513 Del Skrevet 25. august 2006 Må bare takke inne i dagboka di også for det finne innlegget du skrev til meg for noen dager siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 25. august 2006 #1514 Del Skrevet 25. august 2006 God helg! Håper og tror at det gikk greit på trygdekontoret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 25. august 2006 #1515 Del Skrevet 25. august 2006 Innom for å ønske deg ei God helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 25. august 2006 #1516 Del Skrevet 25. august 2006 Hei Epona. Har vært innom og lest litt igjen. Håper det ordner seg med bukser som passer og at du slipper å plages så fælt med dårlig søvn framover. (Ehem, ja, du kan jo se på det som trening til hvordan det blir når knøttet er ute... ) og ha en god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 25. august 2006 #1517 Del Skrevet 25. august 2006 Bare innom med en stooor solklem fra Mallorca ç Vi koser oss, men maatte jo innom en internetcafe for aa oppdatere meg litt Glad i deg vennen, ikke lenge igjen naa og vips saa er du MAMMA!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 25. august 2006 #1518 Del Skrevet 25. august 2006 Susan S H: Kanskje vi kunne byttet klær ja! Nå har nok de fleste av de for små brukte plaggene gått med i dragsuget under storryddingen, desverre Sommerberta: Takk for klemmene, skjønne du! :klem: Pi@: Bare hyggelig vennen! Tvi tvi! Fjellrypa: God helg til deg også! Skal på trygdekontoret til uken, er litt spent.. Men regner med det går greit. Shatika: Takk og i lige så, vennen! Miiip: Trening, jo takk.. Nå har jeg vært oppe minst en gang om natten siden februar, tror jeg har hatt tre netter i løpet av hele svangerskapet der jeg har sovet gjennom hele natten uten å måtte stå opp. Ellers må jeg opp på do hver natt, og noen netter må jeg stå opp for å spise, for jeg er ihjelsulten.. Det er helt greit å måtte stå opp så lenge jeg får sove når jeg legger meg til igjen, men nå i det siste har det vært vanskelig å ikke våkne for hver gang jeg snur meg i løpet av natten.. Å våkne og stå opp er jeg liksom vant til, men jeg har lyst å slippe å være våken når jeg har mulighet til å sove.. Bizzy: Så koselig med hilsen fra sollandet!!!!!!!!! Håper det andre hotellet blir bedre... Og så håper jeg dere får full klaff! Nyt ferien videre!! GLAD I DEG!!! Idag har jeg vært på en liten shoppetur. Har kjøpt meg en kosebukse, en mammabukse og sokker på HM. Kosebuksen passer nå, og jeg kan i tillegg gå med den etter jeg har født. Og mammabuksen var den billigste de hadde, til 149, sånn type trikotbukse, som ikke har så veldig høy "mammakant", så den kan jeg også tygt bevege meg rundt i etter jeg har født. Kosebuksen er mest et hjemmeplagg, men den andre er også et ute-blant-folk-plagg. Så nå har jeg to nye bukser i tillegg til to gamle bukser, pluss to til som kan brukes litt (kan gå med de om morgenen og på dagen, men allerede før middag må de av, da er de for trange) Har også kjøpt meg en BH. Føler jeg har vært på evig BHjakt siden i sommerferien, med x antall bomkjøp (jaja, to bomkjøp da). Finner bare sånne som gnager noe helt j*vlig, med spiler på latterlige steder.. Har en behagelig rimelig ammeBH, men den blir for trang når kvelden kommer (selv med forlenger bak), så hver gang jeg bruker den er det av med hektene så jeg får puste om kvelden Men idag har jeg kjøpt en DYR ammeBH fra Triumph, og den er himmelsk å ha på! Det første jeg gjorde da jeg kom hjem var å bytte Knøttet har fått seg en varm dress. Var litt usikekr på str, men satset på en i 56. Den ser ganske stor og god ut. Trenger en sånn dress til småturer m bil allerede fra starten av. Får heller kjøpe ny så snart h*n er vokst ut av den. Til trilleturer regner jeg med det blir ullklær på nedi den deilige ullposen, og ikke den dressen i tillegg. Men jeg ser for meg at vi må ha den til annet bruk. Har fått bra tips om det i hvertfall. Ellers er alt vel her. Vi har fått besøk hjemmefra. Blir en rolig helg. Nå er det middag på gang, begynner å bli skikkelig sulten. Har vært sulten som en ulvinne de siste dagene, tror babyen vokser ganske mye nå! I går var h*n veldig rolig på dagen, jeg ble nesten litt bekymret. Men på kvelden var det full baluba i magen igjen, akkurat som vanlig. Vi ble enige om at h*n sikkert har vært opptatt med å vokse i går. Idag har h*n vært helt vanlig livlig igjen. God fredagskveld! Blir ingen runde akkurat nå, det har jeg ikke tid til. Titter sikkert innom i løpet av helgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 25. august 2006 #1519 Del Skrevet 25. august 2006 God helg vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 25. august 2006 #1520 Del Skrevet 25. august 2006 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg