Skytte Skrevet 6. september 2006 #1581 Del Skrevet 6. september 2006 *henter meg en klem jeg* Så bra at alt var fint på kontrollen! Men at du bare har 7 uker igjen er jo helt villt!!! Det er jo ingenting! HURRA!!! Tenk at du snart er ferdig og får byttet vondter i gullklump?! Det er så bra!! Fluer!!!! Heldigvis ikke mye av den sorten her...*grøss* Du og mamma kan danne en Fly killer club-hun er nemlig helt allergisk og får anfall bare hun ser en flue Håper kroppen er snill med deg,og at du slipper flere migreneanfall på laaaaang tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 6. september 2006 #1582 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Var fryktelig, fryktelig sliten og dårlig form i går. Og sambo bjeffet på meg for en filleting i går kveld (for han og var fryktelig sliten) og jeg begynte å skikkelig stortute. Grein og grein og det utløste utrolig mye følelser.. .... Uff, ikek bare greit å være gravid og hormonell.. Var uansett godt å få ut litt i går kveld, og vi hadde en veldig fin samtale sambo og jeg. ← Det där känner jag så väl igen. Så väl... massor med känslor och reaktioner för ingenting egentligen. Och så är både jag och mannen slitna. Tänk så mycket mysigare det är de där dagarna vi båda är utsövda och har haft en bra dag helt allmänt. Endret 6. september 2006 av Furstina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 6. september 2006 #1583 Del Skrevet 6. september 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 7. september 2006 #1584 Del Skrevet 7. september 2006 Skytte, Furstina og Cr@sh: :klem: Laaaang, slitsom dag i dag, men veldig gøy dag! Har gått i ett i hele dag. Har gjort diverse ærender, og har bla fått nye hjul på vognen! Den fikk virkelig et ansiktsløft, ser jo helt ny ut!! Og så har jeg spist lunsj og skravlet med Shatika, like koselig som alltid! Og så har vi kjøpt oss ny bil idag! Ny gammel sådan En ny bil nr to, meget billig i drift, og akkurat en sånn type vi har leitet etter lenge. Håper bare den ikke ender opp med å si mjau.. Den har i hvertfall ikke sekk rundt seg.. Så akkurat nå står det tre biler på tunet her! Gamle bil nr to skal vi selge snarest, for vi har overhodet ikke behov for tre stykker... Kjørte langt av gårde for hente bilen, og hele dagen har gått i ett, så jeg er sliiiten. Men fin dag som sagt, og uten migreneanfall! Sov faktisk ganske godt i natt, det var deilig. Følte meg lett og fin i kroppen i formiddag, det var utrolig deilig! Men nå verker jeg i hver eneste muskel som jeg pleier om kvelden.. Tror jeg skal legge meg om ikke så altfor lenge.. God natt på forhånd til alle på KG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 7. september 2006 #1585 Del Skrevet 7. september 2006 Liten utstyrsoppdatering: UTSTYRSLISTE: DETTE HAR VI: et par klesskift i str 50 bommullsbodyer i str 56 og 62 ullbodyer i str 56, 60/62 og 70 sparkebukser i str 56 og 62 ulluer en bomullslue 1 hjemmestrikket ulljakke strømpebukser i bomull (er litt store, 62-68) sokker i str 0-1 mnd strømpebukser og stilongs i ull, str 50 og 60 2 stelle/badehåndklær m hette 1 stelleteppe ("tisseteppe") 2 helsetepper 1 6-pkn flanellsbleier 2 6-pkn gaskluter gulpekluteer/diverse 1 nydelig villsauskinn 10 myke fine frottekluter, 3 litt tykkere sprinkelseng (men må males) dyne i str 60x80 dyne i 80x100 madrass overmadrass duovogn stelleveske vognpose i lammeskinn (vinterpose) vognpose i dun (litt lettere) ammepute stellematte 1 kjeledress votter uten tommel laken (2 stk) og dynetrekk(2 til 80x100, 1 til 65x80) DETTE TRENGER VI: babyteppe i ull (holder på å strikke, hvis jeg bare rekker å bli ferdig...) bleier (men har noen bleieprøver, ca 8-10 stk) 3-4 myke frottehåndklær som bare er babyen sine stelleutstyr kjøpe av merket Babyline. NB: trenger minimalt.. bleiebøtte "sprinkelbeskytter" bilsete lekegrind babycall badebalje bæresele m ryggstøtte - skal kjøpe av bekjente, kjøp er avtalt Ting begynner virkelig å komme i boks!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 7. september 2006 #1586 Del Skrevet 7. september 2006 Gratulerer med ny bil! Saa mye dere har ordnet! Haaper du foeler deg mindre sliten i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 8. september 2006 #1587 Del Skrevet 8. september 2006 Gratulerer med bilkjøp! Så godt å ha det i havn. Det var rart, det med at fotsone-terapauten ikke ville gjøre noe så lenge du er gravid. Hun jeg går til har ikke noen motforestillinger mot det, og har også jobbet en masse med å hjelpe folk til å bli gravide og gjør også sånne modnings-ting. Blir helt forvirret, jeg! Må spørre henne om det neste gang jeg er der (det er vel enda et par uker til.) Håper du får nok en god dag i dag, og ikke minst at migrenen holder seg langt unna! Migrenen: Bort med deg! Bort! Bort sa jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 8. september 2006 #1588 Del Skrevet 8. september 2006 Grattis med ny bil!! Og riktig god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 8. september 2006 #1589 Del Skrevet 8. september 2006 Holly Hobbie: Takk! :bukke: Ja, vi har fått ordnet mye! Men så er det under 7 uker til termin da, og greit å få ting i havn! Ikke har vi verdens beste økonomi heller, og da er det godt å få spredt utgiftene litt. Fjellrypa: Takk for bilgratulasjon! Endelig fant vi Den Rette! Hun sonedamen sa at det var fordi hun måtte "innom" hypofysen for å få ting igang i forhold til behandlingen, og hypofysen er jo et viktig senter i hjernen som har med hormoner å gjøre, og kjønnshormoner og prohormoner til kjønnshormoner. Så å gå "innom" hypofysen (som hun kalte det) kunne påvirke de naturlige graviditetshormonene i kroppen. I første trimester kunne dette føre til abort, og i siste trimester utløse for tidlig fødsel. Derfor hadde hun en regel på å ikke behandle gravide. Vet ikke om dette gjelder generelt, eller bare henne. Men det er nok til at jeg ikke ønsker det i alle tilfeller Selv om jeg er en skeptiker i utgangspunktet.. Skytte: Takketakk! Og rikitig god helg til deg og gullklupmen din!! I dag har sambo og jeg 9-årsdag som kjærester! Tenk at vi har vært kjærester så lenge! Har vært og handlet god middag i dag, og har en gave til sambo og alt. Og så har jeg tømt gamlebilen helt, og støvsugd den. Prøver å gjøre den litt pen inni før vi skal vise den til eventuelle interesserte. Sambo får ta seg av innvendig og utvendig vask senere, jeg har ikke rygg til mer i dag.. Ellers har jeg bare slappet av i dag, og skravlet i tlf med bestisen min i over en time! Har kjøpt meg et blad også, som jeg skal slappe av med nå før sambo kommer hjem. Idag er også barnesengen ferdigmalt, vår snille nabo har hjulpet oss med det. De er så utrolig greie med oss, jeg er dem evig takknemlig! Den er blitt så fiiiin! Gleder meg til å få sengen på plass og gjøre den klar! Tenk at det er helg igjen! Synes dagene flyr avgårde for tiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellrypa Skrevet 8. september 2006 #1590 Del Skrevet 8. september 2006 Gratulerer med ni-års-dagen! Kos dere med middag i kveld, og jeg er sikker på at sambo blir glad for gave! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 8. september 2006 #1591 Del Skrevet 8. september 2006 Først: Grattis med ny bil! Så: for 9 år som kjærester! Til slutt: God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 8. september 2006 #1592 Del Skrevet 8. september 2006 Gratulerer med ny bil og gratulerer med 9 års dag til deg og samboeren Og ikke minst, takk for kjempe koselig skravle og lunsj-stund i går Du får meg alltid i godt humør du vennen Håper du får ei koselig helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 8. september 2006 #1593 Del Skrevet 8. september 2006 Innom og oppdaterer meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 8. september 2006 #1594 Del Skrevet 8. september 2006 Grattis med ny bil! Og med 9 års dag Tenker sambo ble glad for gave. Ha en fin helg vennen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 9. september 2006 #1595 Del Skrevet 9. september 2006 Gratulerer med niårsdag i går! Fjellrypa bruker vel fotsonedama jeg anbefalte, jeg gikk altså hos henne i hele svangerskapet. Men det er mulig det er forskjell på hva de skal behandle? Kjedelig med de migreneanfallene dine, men ellers synes jeg det høres ut som om du koser deg masse om dagen, og det er bra. Går fort fram mot termin nå! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. september 2006 #1596 Del Skrevet 10. september 2006 Gratulerer så masse med 9 år som kjærester Og også så masse til lykke med ny bil Kjempekjekt! Ellers er det jo utrolig at det nå bare er 7 uker igjen til terminen din. Syntes ikke det er lenge siden jeg satt her og gråt av glede fordi du var blitt gravid jeg vennen min. Og gjett om jeg nå er spent på hva som kommer ut av den søte magen din da. Kan jo nesten ikke vente jeg. Håper du får en trivelig søndag snuppeluppa. STOR klem fra Charmisen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 11. september 2006 #1597 Del Skrevet 11. september 2006 WOW!! Gratulerer så mye med 9årsdagen deres!! Det er jammen meg en stor ting! Håper dere kosa dere masse! Flink du er som ordner med bilen! Håper dere får god pris for den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 11. september 2006 #1598 Del Skrevet 11. september 2006 Oi,9 år som kjærester! Håper dere hadde en fantastisk dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 12. september 2006 #1599 Del Skrevet 12. september 2006 Tusen takk for kjærestegratulasjoner! :bukke: Nå er vi begynt på det tiende året sammen! Det høres så leeenge ut! Dagen ble fin den, om enn ikke helt som planlagt. Og "nye"bilen suser og går! Vi er kjempefornøyd! Bitteliten, gammel sak med bitteliten motor. Vi fylte den opp med diesel på fredag og morer oss med å se hvor langt den kommer til å gå på en tank. Super småturbil og super til-og-fra-bil for sambo. Stasjonsvognen er familiebilen, og blir for det meste beslaglagt av meg og Knøttet, og vi er helt avhengig av en bil nr to. Håper å få solgt gamle bil nr to veldig fort.. Er i elendig form for tiden. Jeg er så trøtt at det er nesten ikke sant. Jeg sover relativt bra om natten for tiden (til tross for doturer og noen ganger et nattlig måltid...), våkner og står opp ca ni. Så spiser jeg frokost, leser avis og sånn, og litt over ti kommer trøttheten sigende, og før tolv er jeg totalt ferdig. Og er det resten av dagen helt til jeg legger meg igjen... Likevel klarer jeg ikke hvile skikkelig (dvs sove) om dagen for tiden. I går klarte jeg ikke komme meg i svømmehallen, måtte holde meg hjemme i ro. Planen var å skulle sove noen timer midt på dagen (etter anbefaling fra en venninne som sa at hun også var sånn på slutten, og at hun sove tre timer midt på dagen, hver dag..), men jeg får rett og slett ikke til å sove! I går var det i tillegg himla med brå kutenfor, for naboen drev på med et par andre og kappet ved på en diger sag drevet av traktoren, og da stod de rett utenfor soverommet vårt.. En traktor og en diger sag er ikke akkurat stille... Da ble sofaen alternativet, og det er ikke like godt å sovne der. Fikk hvilt meg litt, men ikke sovet. Og dagen gikk. Satt på msn med en venninne litt senere på kvelden, og til slutt var jeg så sliten at det skjedde rare ting med meg.. Først fikk jeg hele tiden dejavu'er. Hun fortalte meg ting, og jeg følte vi hadde hatt NØYAKTIG den samme samtalen før. Måtte spørre henne om ikke hun hadde fortalt meg dette før. "Øh nei, dette fortalte mamma meg i går", var svaret. :klø: Og etter en stund fikk jeg omtrent akutt hukommelsestap - jeg klarte ikke huske termindatoen min, eller hvor langt jeg hadde kommet på vei. Så på msn-tingen min at jeg hadde skrevet jeg har seks uker igjen til termin, men jeg klarte ikke huske hvor langt et svangerskap var og regne meg fram til ting en gang!! Har aldri noensinne opplevd noe sånn.. :klø: Skjønte det var på tide å ta kvelden, og det gjorde jeg. Etter jeg hadde lagt meg ble jeg veldig kvalm, og kjente jeg måtte stå opp igjen. Knøttet var veldig hardhendt inni magen, og for hver bevegelse h*n gjorde brakk jeg meg.. Hang over doskålen, og det var ikke bare bare med en diger mage å balansere, som i tillegg hadde en inni seg som drev og hoppet til og laget brekninger. Roet seg litt, og kjente jeg var sulten. Spiste et eple, men etter første tygg var det på an igjen. Jeg hater å brekke meg, det er det verste jeg vet og jeg tenkte at NÅ er det nok, nå vil jeg føde denne ungen. Men det er jo litt tidlig enda Knøttet roet seg inni der etter en god stund, og jeg kunne spise ferdig eplet mitt og legge meg igjen. Tror egentlig babyen kanskje var sulten på noe vis - for når jeg fikk litt mat i meg så roet både kvalmen og hoppingen seg.. Skikkelig ekkelt når det stod på synes jeg.. Spiste nok for dårlig i går sånn jevnt over, for i natt våknet jeg og måtte stå opp og spise. Htt en ganske dårlig natt, og da sambo sin klokke ringte kl litt over seks våknet jeg og - med aura... Stod opp og spiste (igjen) med han, og la meg igjen og sov av meg hele migrenen. Så i dag skal jeg være SNILL med meg selv. I går drev jeg litt rovdrift selv om jeg ikke gjorde noenting egentlig. Men jeg gikk her og valset alene hele dagen og kom ut av alle faste måltidsrutiner og sånn. Knøttet har det i hvertfall fint inni magen. Det regner jeg med, for h*n beveger seg masse og bumper rundt det lille h*n kan. I følge babyverden.no veier Knøttet ca 2300 g nå! Store lille babyen! I dag er jeg 34+0, og har seks uker igjen til termin! Og kan forvente å føde om mellom 3 og 8 uker. Det er jammen et stort sprang i mellom! Er skikkelig plaget med dette carpal tunnel syndromet nå. Har konstante parestesier i begge hender - fingertuppene på høyre hånd er numne hele tiden, jeg får støt og det verker, og alt etter bevegelser og stilling på håndleddene sovner både fingre, hender og underarm i ett sett. Og det verker noe salig om natten... Er så lei av sånne plager.. Ikke klarer jeg stikke ferdig det jeg holder på med til Knøttet og ikke klarer jeg gjøre ting mer en litt og litt om gangen før jeg må vekke fingrene mine. Når jeg skriver f.eks. Skikkelig plagsomt.. Ble litt negativt dette her. Men jeg må bare få det UT... Skal lage eplekake i dag, fikk noen skikkelig sure (gode) epler fra en nabohage her, og de er ypperlige til kake. Fant en oppskrift her på KG (Takk matguru Arkana) som jeg skal prøve ut. Er ikke i form til noen runde i dag heller. Får ta det igjen senere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 12. september 2006 #1600 Del Skrevet 12. september 2006 Det hoeres skikkelig slitsomt ut aa ha det saann, godt det er en ufattelig fin premie som venter om noen uker! Du faar bare holde ut og stelle saa pent du kan med deg selv i mellomtiden! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg