Gå til innhold

Eponas drøm om å bli mamma...

Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Innom og oppdaterer meg i Eponaheimen! :klem:

Det er helt utrolig at det bare er få uker igjen til knøttet melder sin ankomst!Skjønner ikke hvor ukene har blitt av!! Tenk snart er h*n fiks ferdig til å komme ut! :legrine:

Så du hadde lagt beskjed på msn her om dagen, jeg har vært litt fraværende der også jeg gitt... :sjenert: Står som regel pålogget som borte, men det er mer på grunn av automatiske pålogninger enn noe annet er jeg redd...men det er bare å legge igjen hilsen altså! Er jeg der så svarer jeg jo med en gang!! Bare det at når jeg endelig benker meg foran pc'en igjen så er de fleste avlogget..så da får jeg ikke svart!

Anyhow! Håper du har kost deg i helga...ikke slite deg ut med masse rydding nå...ikke bra for ryggen det vet du vennen!

Vi har nyydelig vær i dag, så jeg tenkte å ta meg en tur ut senere, mannen har tatt Bono med på sykkeltur, så jeg må vente til jeg får ham hjem igjen! :)

Ha en kjempefin søndagskveld vennen!! :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og oppdaterer meg med vidunderlig lesning. Tenk nå er det ikke lenge før babyen kommer ut :hjerte: Og gjett om det blir spennende å høre hva dere får.Dere har så utrolig masse å glede dere til vennen. Husker selv hvor spent jeg var på hva som kom ut av magen min når Henrik ble født.

tenker masse på deg vennen min :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig innom igjen. :)

Takk for alle koselige hilsener som lå her og ventet! :bukke: Er veldig kjekt når noen holder liv i dagboken.

Har besøk for tiden og vært mye på farten de siste dagene. I går var dagen da absolutt alt skulle skje på en gang, men jammen gikk det greit også da, selv om det ble litt stress.. Våknet i morges litt før seks og skulle på do, og da fikk jeg migreneanfall.. :sur: Men heldigvis ikke så sterkt, så da auraen gav seg klarte jeg faktisk å sovne igjen og slapp unna hodepinen.

I går var jeg og svømte og det var BLYTUNGT, puh.. Svømte 24 lengder, og jeg måtte ha noen drikkepauser undervegs. Og pustepause for nesten hver eneste lengde.. :sjenert: Ikke så fryktlig langt kanskje, men kroppen min føles fryktelig tung og jeg blir anpusten bare jeg går i trapper for tiden så jeg er godt fornøyd med innsatsen min! :klappe: Var og svømte med Fjellrypa, og hun var noget sprekere enn meg ja! :ler:

Var temmelig mørbanket etter svømmingen i går, og Knøttet var hyperaktiv da jeg slappet av om kvelden. Tror h*n ble litt oppgiret av at jeg var så aktiv. :ler:

Har fått litt problemer med hendene og armene min ei det siste. Den siste uken så har jeg blitt mer og mer nummen i hender og underarmer, de har liksom sovnet så lett. Og nå er det konstant sovefølelse og prikking i dem.. Har lest om dette, husker ikke hva det heter i farten, men det er avklemming av nerver i alle fall, pga økt volum og økt press på nervene. Det er skikkelig ubehagelig noen ganger, jeg mister kraften og førligheten totalt, har av og til problemer med å holde ting. Klypene virker ikke.. Alt etter stillingen, men det går fra prikking til helt borte, aldri normalt liksom. Ganske pussig egentlig. Regner med det blir værende sånn resten av svanegrskapet.. :tristbla:

Men nå er ryggen min blitt litt bedre, og DET er deilig det! Har veldig lite ryggsmerter for tiden, bortsett fra trøtthet og verk når kvelden kommer. Nettene er grusomme, og det er vanskelig å komme ut av sengen når jeg skal opp, men å ligge er ikke så godt når man har vondt i ryggen uansett. Men på dagtid har jeg veldig lite vondt. Men så er bøye-ting som å ta ut av oppvaskemaskinen og å løfte ting blitt helt og holdent sambo sin jobb, jeg gjør det ikke lenger, nettopp for å slippe å få så vondt. For det skal bare bittelitt bøying til, så er det skikkelig vondt igjen. Sykmeldingen hjelper meg veldig også, og jeg har kommet meg ut på tur nesten hver dag i det siste. Relativt korte gåturer, men likevel. Man må begynne i det små. :)

Har forresten begynt å få en følelse av at Knøttet er en gutt.. Vet ikke helt hva det kommer av, men når jeg ser for megg den lille ligge der sammenkrøket og sparke så er det en gutt. I begynnelsen av gravidteten så jeg for meg at det var en jente, men det er kanskej fordi de fleste babyer jeg har hatt mye med å gjøre de siste årene har vært jenter, så det var liksom naturlig at vi og skulle få jente. Men jeg har egentlig ikke hatt noen magefølelse på kjønn likevel. Men nå tenker jeg på Knøttet som en gutt.. Men det er ikke sikkert det stemmer da! ;) "Alle" forteller meg at det der blir en jente :ler:

I dag blir det muligens sengetøy og dyneshopping på en butikk her som har tilbud på slikt. Var naboen som ville vi skulle gå. :) Tror hun synes det er litt stas å skulle bli litt "liksombestemor". :) Men før det skal jeg på møte på trygdekontoret... Og så tror jeg jeg skal kjøpe meg ammeinnlegg i dga. For nå har jeg begynt å lekke litt på dagtid også.. Bare litt foreløpig, men jeg tror jeg skal ha noen sånne innlegg i hus...

32+0 i dag! :danse: 8 uker igjen til termin!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på trygdekontoret! Det går nok bra!

Når det gjelder svømmingen: Husk på at jeg liger 10 uker etter deg i graviditeten, og i tillegg har vært i god form og fått trent gjennom hele svangerskapet. Det er ikke rart at det blir litt forskjell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

Synes du har vært kjempe flink med den svømminga di jeg :hoppe: Alltids godt å få beveget kroppen litt, man føler seg mye bedre etter på.

Håper alt gikk bra på trygdekontoret :)

ps: til uka skal jeg til midtimellom ;)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du er superflink som holder deg i form med svømming! :klappe:

Ellers må jeg :hoppe: litt for under 8 uker igjen til termin!

Det går virkelig unna! :Nikke:

Ha en fin dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev et laaangt innlegg her tidligere, men plutselig var det feil på forumet stod det og alt var borte! :sur::frustrert::sur: Så her er en kortversjon... :sjenert:

Takk for hilsener og svømmeskryt - ikke så mye å skryte av enda da, for jeg har bare vært en gang og svømt foreløpig. Men planen er at det skal være fast mandagssvømming. :)

I går var jeg på møte på trygdekontoret, det var veldig allright. Jeg må søke om rehabliiteringspenger for en dag ;) Men kan gjøre det forenklet i og med det er snakk om en dag, så da gjør jeg det. Vanligvis trengte de full legeerklæring og alt, men de fikk en egenerklæring av meg og skulle bruke de dataene de hadde fra legen fra før + oppfølgingsplanene som jeg og arbeidsgiver har laget og fulgt, og det skulle være nok. I forhold til fødselspengekreveskjemaet jeg hadde med, trengte jeg to ark m dokumentasjon, og jeg kunne levere alt samlet når det var klart. Møtet var ikke noe å være redd for med andre ord. :)

I dag har jeg vært på UL av morkaken! Sambo kunne ikke være med, så jeg har vært alene. Morkaken ligegr øverst oppe, og er på ingen måte i vegen for fødselen. :danse: Morkaken var fin størrelse og uten skader/infarkter, og navlesnoren var også som den skulle være. Legen så på Knøttet også, og alt stod perfekt til! Både hodestørrelse og lengde er perfekt i forhold til termindato og dagens "dato" (32+1), og armer og bein var fine, blæren hadde urin i seg, Knøttet gjør pusteøvelser og mengden fostervann var fin. I tillegg ligger Knøttet med hodet ned sånn som jeg har tenkt meg h*n må gjøre etter tidligere romsteringer og diverse kraftige "menssmerter" og press for knappe to uker siden, og etter begevelsene som h*n har gjort i det siste. Så alt var egentlig så fint som det kunne få blitt! :legrine:

Nevnte plagene mine i hendene, og har fått beskjed om å holde meg unna salt. Legen sa alt på generelt grunnlag, men sa at faren for svangerskapsforgiftning økte etter ca uke 35, og at man skal være obs på 1) høyt blodtrykk, 2) protein i urinen med utslag på 2-3 (1+ var ok) og 3) ødemer - i den rekkefølgen. Høyt blodtrykk disponerte også for morkakeinfakter o.l.

Etter undersøkelsen var jeg og kjøpte dyne (100x80) og dynetrekk på tilbud. :) Og så var jeg innom HM og fant en sjiraffbamse som var så myk og søt og hadde knitrende ører og rangle i seg, og så var den så god å holde rundt. Så den måtte jeg bare kjøpe til Knøttet! :hjerte:

Og i dag er jeg om mulig enda mer utålmodig etter å få hilse på Knøttet! :legrine: Jeg føler jeg har vært gravid en hel evighet, og har så lyst å få h*n ut og hilse på h*n/ne! Men det er jo enda for tidlig... :sjenert: Men innen de neste 10 ukene (inkl overtid) så er h*n her!!

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes deilig ut å få vite at alt sto bra til med både knøttet og morkaken! :klem:

Den sjiraffen har jeg kjøpt for lenge siden... :) Kjempesøt!

Lurer litt på å reise og kjøpe kluter, tepper, håndklær og sengesett på salg. Men har ikke kommet så langt ennå. (Må sjekke målene på de dynene vi har fått først også.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra at alt så fint ut på ultralyden! Og så fint at du får gått små turer og svømt! Og at du har blitt kjent med Fjellrypa! :)

Max 10 uker igjen! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...