Gå til innhold

Mange single som reiser på ferie alene her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har aldri reist på ferie alene og trenger litt inspirasjon til hvor det er fint å reise.  Hvor reiser dere, land/hotel?

Anonymkode: edc13...380

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg liker å dra på ferie alene. Gjerne til Asia/Sørøst-Asia. Bor på en blanding av hostel, mindre hoteller og vanlige hoteller, alt avhengig av hvor jeg reiser☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Man reiser jo ikke alene, men på egenhånd....er jo alltid folk rundt deg du kan snakke med :) Gjøre ting sammen med, å reise på egenhånd til utvikle deg som menneske.

Ut av norsk saueflokkmentalitet, lære deg å omgås mennesker uten å være kuet av flokken du hører til. Lære deg sosiale evner.

Anonymkode: c41ef...a3f

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Da jeg var singel, reiste jeg mye alene. 

Tok New Zealand på langs alene, og ellers har jeg stort sett holdt meg til Europa og Nord-Amerika. 

Blant annet har jeg vært i København, Stockholm, Krakow, Warszawa, Monaco, Madrid, Barcelona, Milano, Roma, Venezia, Amterdam, Brussel, Dublin, London, Edinburgh, New York, Boston, Toronto, Nice, alene. 

Anonymkode: 4e402...4a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tenker det blir en tur ett eller annet sted i Europa.  Kunne vært kjekt å truffet andre i samme situasjon.

TS

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Tenker det blir en tur ett eller annet sted i Europa.  Kunne vært kjekt å truffet andre i samme situasjon.

TS

Håper du finner et sted du vil dra til...ting du vil se. Spis også middag ute på egenhånd, god trening for å utvikle deg sosialt. Ikke bruk bok/nettbrett/mobil som selskap når du spiser.....sett noen ekstreme episoder der. Men folk som er livredde for å sitte ved bord på egenhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Er i slutten av 30 årene. Blir vel sett på som creepy om jeg reiser alene nå. Men skulle gjerne

Anonymkode: 8fd34...665

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungkar her reiser aldri på Ferie aldri hatt noe grunnlag for det tar fri enkeltdager og sparer ferie til Høstjakta 🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Portugal har vært beste stedet å reise solo i europa for min del. Herremin så mye opplevelser og veldig vennlige og sosiale folk portugisere!

Anonymkode: 87b9d...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 31.5.2023 den 17.39):

Jeg har aldri reist på ferie alene og trenger litt inspirasjon til hvor det er fint å reise.  Hvor reiser dere, land/hotel?

Jeg er ikke singel, men reiser gjerne på ferie alene likevel. Er gjerne borte 4-6 uker om gangen. 

Jeg reiser til Sør Frankrike med egen bil og sjekker inn på leilighetshotell 🙂

Anonymkode: 37f8d...3d1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist endel alene. Nesten uten unntak ned til sør-øst Asia (Filippinene) Der har familje hus og hjem,så har alltid et sted. Men Har reist over hele landet flere ganger alene,og da er det AirBnB som har vært brukt. Det kan man få i alle slags prisklasser. I en helt nøktern,men relativt god standard kan man bo der i månedsvis om ønskelig for en veldig lav sum. Da har man alt man behøver. Har egen scooter der nede,som jeg er eier av som jeg kjører over store områder. Man kan se helt fantastiske ting. Blir aldri lei av det.

Jeg liker godt å reise sammen med noen,men det er noe med å reise alene som er utrolig befriende for meg. De siste dagene f.eks i Manila,så legger jeg meg gjerne inn på et litt finere hotell nært flyplassen. Herlig avslutning på et fantastisk opphold. 

Reiser og endel ned til Spania. Både med og uten noen. Da bor jeg i privat leilighet hele oppholdet. Fantastisk sted. Det er veldig mange Nordmenn der,så om man vil være sosial så er mulighetene mange. Jeg/vi klarer oss godt på egenhånd. 

Er vel stort sett disse stdene jeg reiser,men har vært i veldig mange land. Mange på egenhånd. Å reise alene er sterkt undervurdert.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var single til jeg var 45 år og har vært på mange ferier alene gjennom mange år. Å reise er min store hobby, så jeg reiser nok en del mer enn de fleste andre i løpet av et år. Med fleksibel jobb/kan jobbe mye i perioder og deretter avspasere, er det perfekt. Har derfor hatt utallige ferier med venner og familie, men også alene. Foretrekker storbyferier med hotell, eventuelt leilighet. Det kommer an på om jeg skal være der noen dager eller uker, liker å lage en del mat selv dersom jeg er lenge på tur. Har også vært på mange turer til Spania og greske øyer alene, i Spania bor jeg alltid i leid leilighet. 

Foretrekker å gå mye rundt i storbyer, men kombinerer gjerne med en hop on hop off buss/båt for å bli litt kjent. Trives i eget selskap, så jeg er ikke opptatt av å bli kjent med andre. Men det er jo lett å komme i kontakt med folk de fleste steder dersom man ønsker det, særlig i Spania der det er mange nordmenn. 

Har hatt kjæreste noen år nå, men liker fortsatt å ta en langhelg i storby alene i tillegg til ferier med kjæresten. 

Anonymkode: c6a94...53e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Håper du finner et sted du vil dra til...ting du vil se. Spis også middag ute på egenhånd, god trening for å utvikle deg sosialt. Ikke bruk bok/nettbrett/mobil som selskap når du spiser.....sett noen ekstreme episoder der. Men folk som er livredde for å sitte ved bord på egenhånd.

Koser meg med boken min når jeg reiser alene jeg. Også når jeg spiser.

Hva er galt med det?

Anonymkode: fc8f5...b64

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er i slutten av 30 årene. Blir vel sett på som creepy om jeg reiser alene nå. Men skulle gjerne

Usikkerheten din tar overhånd.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Koser meg med boken min når jeg reiser alene jeg. Også når jeg spiser.

Hva er galt med det?

Anonymkode: fc8f5...b64

Ikke noe galt i det.

Handler om at mange er redde for å spise ute "alene", de må ha noe å avlede seg med. Som mobilen/nettbrett/bok etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hvorfor det? Jeg var over 40 første gang jeg reiste alene. Det ga mersmak, så nå har jeg ca  18-20 alenereiser bak meg. Det er ikke noe å å være redd for.

Anonymkode: d8392...22e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Hvorfor det? Jeg var over 40 første gang jeg reiste alene. Det ga mersmak, så nå har jeg ca  18-20 alenereiser bak meg. Det er ikke noe å å være redd for.

Anonymkode: d8392...22e

Ja, tenk om du hadde våget før 🙂 Du mistet kanskje 20år av livet ditt med reiser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Etter jeg ble skilt for 10-12 år siden har jeg reist en del alene. Har i all hovedsak holdt meg i Europa, unntak er New York. 

Startet med en langhelg i et naboland, deretter en uke på en typisk turistklasse i Spania. Nå reiser jeg egentlig dit jeg vil, men holder meg foreløpig som sagt i Europa. 

Å reise alene gir en helt annen opplevelse og frihet i forhold til å reise sammen med andre. Elsker det! 😊

Anonymkode: c0926...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 hours ago, AnonymBruker said:

Hæ, creepy? På hvilken måte?

Anonymkode: 6127a...f16

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reist forskjellige steder alene. Men vil si jeg likte Florida ganske godt, var der i 3 uker. Mye å finne på, bra shopping osv. Beste er at amerikanere er veldig skravlete. Allerede på første kveld ble jeg kjent med en super hyggelig familie. Så nå har jeg "grandma og grandpa" i Usa. Samme kvelden dro vi innom Walmart osv sammen for å handle, dagen etter lagde vi middag sammen. Jeg dro alene, men endte opp med å ikke være alene så mye. Familien har bedt meg med på cruise i Bahamas i sommer så kanskje jeg slår til ;) Litt usikker på hva hotellet het, men veldig fint sted. Kan finne ut om noen er ønsker :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...