AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 Har hatt nattesvette siden fødsel for 15 uker siden. Sengetøy og laken blir klissvått, må bytte flere ganger i uken. I begynnelsen var det enda verre men nå er jeg mindre svett selv om jeg fortsatt er plaget. Er også ekstremt varm når jeg våkner, til tross for iskaldt soverom og vinduet åpent. Kan det være noe annet enn fødsel som gjør dette? Legen mener det er hormoner. Hvor lenge varer det isåfall? Anonymkode: 3183e...ef6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #2 Skrevet 31. mai 2023 Er hormoner ja, meningen er at du skal svette ut overflødig væske som du ikke trenger lenger nå som du ikke er gravid. Helt normalt kan stå på i opptil 6 uker, men for de fleste er det verst helt i starten og blir gradvis bedre. Høres litt lenge ut å ha det i 15 uker men hvis legen din ikke er bekymret er det vel bare å ta tiden til hjelp 😛 Anonymkode: ee55f...6d3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #3 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har hatt nattesvette siden fødsel for 15 uker siden. Sengetøy og laken blir klissvått, må bytte flere ganger i uken. I begynnelsen var det enda verre men nå er jeg mindre svett selv om jeg fortsatt er plaget. Er også ekstremt varm når jeg våkner, til tross for iskaldt soverom og vinduet åpent. Kan det være noe annet enn fødsel som gjør dette? Legen mener det er hormoner. Hvor lenge varer det isåfall? Anonymkode: 3183e...ef6 Sjekk stoffskiftet Anonymkode: 39c65...b62
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #4 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Sjekk stoffskiftet Anonymkode: 39c65...b62 For å utbrodere litt. Jeg hadde det sånn og var så dum at jeg leste masse på nettet om det og alle som sa at dette var normalt. Saken er at ja det er normalt noen uker. Men ikke mange måneder. Etterhvert begynte jeg å bli stiv i leddene. Googlet det og. «Ammegikt» sa KG. Etterhvert ble det så gale at jeg gikk til legen og mente jeg hadde revmatisme. Viste seg jeg hadde skyhøyt stoffskifte. Og sank og ble super lavt. Post partum tyeroditt heter dette og det er egentlig ganske vanlig. så be om å få tatt noen prøver av stoffskiftet. Anonymkode: 39c65...b62 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2023 #5 Skrevet 1. juni 2023 Det er hormoner, ja, og ja, det kan vare i ukesvis. For meg varte det i mange måneder med førstemann, ga seg ikke før han gikk mer over på fast føde og jeg kuttet ned på ammingen. Forferdelig plagsomt, måtte ligge på håndklær, snu dynen, og ha en ekstradyne liggende tilgjengelig om dynen var klissvåt på begge sider. Med andremann opplevde jeg null nattsvette 😮 Anonymkode: 4df58...31a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå