AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #1 Skrevet 31. mai 2023 Hver gang samboer har fri kan han fint ligge 3-5 timer i senga etter han våkner og enten spille på mobilen eller se på morsomme videoer. Av og til lengre når jeg er ikke hjemme, og bidrar så lite hjemme og jeg står mye for at ting holder seg renslig eller i orden hjemme. Jeg gidder ikke å mase på han opp, jeg er ikke mora hans. Så jeg har kommunisert hva jeg synes om det tidligere i flere anledninger, og heller observerer hva han gjør med det. Det her begynner å bli så turn off at jeg vurderer om det er verdt det. Han har alle andre gode kvaliteter som gjør at jeg vil å bli i forholdet, men blir usikker mtp jeg ønsker barn i sikt. Overreagerer jeg? Anonymkode: 5bc96...15b 1
Andro Skrevet 31. mai 2023 #2 Skrevet 31. mai 2023 Hvordan han koser seg når han har fri har du vel ikke så mye med? Om han gjør sin del av fellesoppgavene forteller deg om han bryr seg det aller minste om deg. Gjør han ingen ting så bryr han seg ikke om hverken hjemmet eller deg, og bør forlates. 9 6
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #3 Skrevet 31. mai 2023 Har du snakket med han om det? Spesielt det at han ikke bidrar likt. Hva sier han til det? Anonymkode: 77cae...ac2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #4 Skrevet 31. mai 2023 Er sikkert masse fjas du gjør som han himler med øynene over og, men han tenker at du må få lov til å gjøre din greie. Han er jo ikke faren din. Anonymkode: a50e1...32e 12 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #5 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du snakket med han om det? Spesielt det at han ikke bidrar likt. Hva sier han til det? Anonymkode: 77cae...ac2 I et halvt år har jeg snakket om det, han sier at han skal gjøre mer - og det som skjer er at han gjør det 1-2 ganger i løpet av måned eller to. Han er all words men ikke actions type. Anonymkode: 5bc96...15b 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #6 Skrevet 31. mai 2023 Hadde ikke hatt noen problemer med at partner ligger lenge og drar seg i senga på fridager. Helt greit det, så lenge det ikke blir et problem hvis vi skal noe. Det som derimot er problematisk, er at han ikke tar sin del av husarbeidet. Det er ikke greit. Hadde vært dealbreaker for meg. Anonymkode: 51f9b...20e 19 5
Virrevirrevapp Skrevet 31. mai 2023 #7 Skrevet 31. mai 2023 Akkurat når han vasker huset er vel likegyldig. Og noe av det kjekke med en fridag er vel nettopp å kunne slappe helt av. Men hvis han ikke bidrar på noen dager har han ikke boevne. 8 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #8 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): I et halvt år har jeg snakket om det, han sier at han skal gjøre mer - og det som skjer er at han gjør det 1-2 ganger i løpet av måned eller to. Han er all words men ikke actions type. Anonymkode: 5bc96...15b Da ville jeg satt meg ned og sagt dette. Nå har dere pratet om det mange ganger, du ser endring et par dager men så dabber det av. Spør han hvorfor det skjer. Hvorfor klarer han ikke å ta sin del av ansvar for hus og hjem? Hva skal til for at han endrer seg og gjør mer daglig? Må dere fordele oppgaver, ha en liste på kjøkkenet over alt som skal gjøres gjennom uka? Noen trenger det, og det er helt ok. Men noe må endres fra hva som skjer i dag, det fungerer jo ikke. Ville fortalt at gjør at du vurderer å gå fra han, så han skjønner alvoret. At du gir han en sjanse til nå, men hvis ikke dette blir bedre vil du ikke mer. Du skal være likeverdig partner, og hadde jeg vært deg ville jeg ikke følt meg likeverdig eller respektert. Anonymkode: 77cae...ac2 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #9 Skrevet 31. mai 2023 Er han rett og slett lat? Anonymkode: e50c5...27e 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #10 Skrevet 31. mai 2023 Hadde ikke valgt å få barn med en slik mann iallefall. Først måtte han vise at han tar sin del av ansvaret i hjemmet, og så skulle jeg ha skriftlig avtale på hvordan ansvaret natt og morgener skulle fordeles om det ble barn. At han ligger i senga nå er et mindre problem, men at han ikke tar sin del av husarbeid er noe som må på plass før dere tenker på barn. Samt skikkelige samtaler om at livet endrer seg når man får barn, og at da må han trå til der også. Får du ikke dette med husarbeid på plass vet du at barn er særdeles dum ide. Anonymkode: 47012...333 4 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #11 Skrevet 31. mai 2023 Problemet her, er jo ikke at han ligger i senga, men at han ikke gidder gjøre husarbeid. Selv kan jeg fint ligge til 3 om ettermiddagen om jeg har fri. Er likevel treningsnarkoman, og har støv på hjernen. Er jeg i hus, er det aldri rotete eller støvete... Anonymkode: ff678...f15 8
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #12 Skrevet 31. mai 2023 Kunne aldri datet noen som ligger og drar seg på en "fridag". Hvorfor starter han ikke en bedrift på si? Lat og uambisiøs er turnoff. Anonymkode: 568c6...b45 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #13 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hadde ikke valgt å få barn med en slik mann iallefall. Først måtte han vise at han tar sin del av ansvaret i hjemmet, og så skulle jeg ha skriftlig avtale på hvordan ansvaret natt og morgener skulle fordeles om det ble barn. At han ligger i senga nå er et mindre problem, men at han ikke tar sin del av husarbeid er noe som må på plass før dere tenker på barn. Samt skikkelige samtaler om at livet endrer seg når man får barn, og at da må han trå til der også. Får du ikke dette med husarbeid på plass vet du at barn er særdeles dum ide. Anonymkode: 47012...333 Signerer denne. Jeg fikk barn med en som gjorde hva han selv ville da vi bar barnløse og jobbet turnus. Jeg trodde det automatisk ville ordne seg da vi fikk barn, fordi da bare må man, men jeg tok feil gitt, han forsatte å gjøre det som passet ham, og han var heller ikke villig til å ofre eller gjøre om vaktene sine for å få kabalen til å gå opp. Det ble meg som måtte først redusere vaktene mine og som senere måtte skifte jobb. Jeg hadde ansvar for alt. Absolutt alt, han hadde til og med ikke billappen en gang. Plutselig gikk det opp for meg at jeg og ungen ikke hadde bruk for ham, da han for n'te gang sto opp kl 14 og dro på jobb kl 15 på helg. Han bodde på hotell hos meg. Så jeg forlot ham. Mye bedre å være alene. Så ja... Ikke få barn med en sånn lat "fjortis" 🙄 Anonymkode: d67cd...0d4 10 4
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #14 Skrevet 31. mai 2023 Støtter å ikke få barn med et mannebarn!! Anonymkode: 9ae78...0b6 2
Mellion Skrevet 31. mai 2023 #15 Skrevet 31. mai 2023 Gå inn med et kompromiss, du kan ligge å dra deg lenge men da skal du bidra hjemme. Sett opp ett opplegg med tider oppgaver skal være gjort.. av erfaring funket ikke det å bare fordele oppgaver men man må også sette opp at dette skal være gjort før helgen for eksempel. De dagene han har fri og vil ligge lenge og dra seg så må han gjøre en ekstra innsats de dagene før sånn at han ikke har noen oppgaver på lista så og dermed har gjort seg «fortjent» til å ligge å dra seg. De dagene dere begge har fri og han drar seg så hadde jeg lagt andre planer, funnet på noe gøy uten og involvere han. Kanskje han vil føle litt på at du har et helt liv utenom som ikke han er en del av.
LillaGorilla<3 Skrevet 31. mai 2023 #16 Skrevet 31. mai 2023 Ligger og drar seg hele dagen og gjør nada i huset. Skikkelig sexy, du 🙄 Det blir sikkert topp med barn med en sånn gjøk. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #17 Skrevet 31. mai 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Er sikkert masse fjas du gjør som han himler med øynene over og, men han tenker at du må få lov til å gjøre din greie. Han er jo ikke faren din. Anonymkode: a50e1...32e Veldig.godt.poeng Anonymkode: 26209...b11
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #18 Skrevet 31. mai 2023 Jeg elsker å få kaffe på senga av samboer og å ligge og lese i noen timer når jeg har fri. Du høres noe nater og anal ut. Hadde ikke orket om jeg var samboeren din. Anonymkode: f1d70...8b1 3
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #19 Skrevet 31. mai 2023 Altså, å ligge i sende og scrolle ser jeg ikke som et problem. Med mindre der er barn i bildet. Men at han ikke bidrar i det daglige vedlikeholdet av boligen (for det er det disse huslige syslene er), er dealbreaker for min del. Husk kondom!! Anonymkode: 7eea1...776 4 2
AnonymBruker Skrevet 31. mai 2023 #20 Skrevet 31. mai 2023 Legg deg ved siden av han og gjør det samme. Ps fortell gjerne hvordan det gikk. Anonymkode: 3febc...5a8 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå